Hae Anna.fi-sivustolta

Pussilakanat

Viestiketju osiossa 'Kodinhoito' , käynnistäjänä omppu, 31.08.2012.

1. omppu Vierailija

Onko kellään muulla samanlaisia kokemuksia Finlaysonin Optinen Omena-pussilakanoista?
    Ne ovat hirveän sähköiset,suorastaan epäsiistit.En ymmärrä missä vika?
    Käytän nestemäistä pesuainetta ja huuhteluainetta. Joskus käytän kuivausrumpua. Nyt olen kuivannut ulkona,silti sähköiset.Olenko luulotautinen?
    Otin yhteyttä jo valmistajaan,ei tullut selvyyttä.

2. Arja Full Moonista Vierailija

Mikä on kankaan koostumus ? Ovatko puuvillaa vai sekoitekangasta. Kankaan sähköisyys lisääntyy. Mitä enemmän kankaassa on keinokuitua se sähköistyy.

3. Dara catpeople

Saadut tykkäykset:
    0
    Noista lakanoista ei ole kokemusta, mutta olen huomannut, että puuvillassa ja puuvillassa on eroa. Mulla on ihan Anttilasta ostettuja tosi tukevia ja hyviä pussilakanoita, materiaaliltaan 100%:sta puuvillaa, jotka eivät sähköisty, pölyä tms lainkaan, vaikka ei käyttäisi huuhteluainettakaan ja kuivasi ne sitten rummussa tai narulla. Ja toisaalta on ollut myös parit niinikään Anttilasta ostetut, niinikään 100% puuvillaiset lakanat, jotka ovat olleet todella sähköisiä ja siten myöskin suorastaan imeneet kaiken mahdollisen pölyn itseensä.

Minä en vielä tänä päivänäkään osaa lakanaa ostaessani ennustaa sitä, onko se varmasti hyvä vai ei... Harmillista sinänsä, sillä kissataloudessa karvaa riittää ihan kotitarpeiksi muutenkin, ja erityisen pölyäkeräävät lakanat ovat sitten aina todella epäsiistin näköiset ja tietysti nukkuminenkaan ei varsinaisesti ihanaa ole karva- ja tomupallerot suussa ja sieraimissa. Ostan lakanoita tosi harvoin ja kun ostan, toivon vaan parasta. Empä siis ainakaan noita mainitsemiasi lakanoita osta, kiitos varoituksesta.

Kun olit yhteydessä Finlaysoniin, niin mita ne vastasi vai vastasiko mitään?

Uups... Ei ne pussilakant ole siis 100 euroa vaan materiaaliltaan 100% puuvillaa... Korjasin nyt mokan ;)

Last edited: 09.09.2012
  4. omppu Vierailija

Ovat 100% puuvillaa ,sehän tässä ihmetyttääkin,miten puuvilla voi olla sähköinen ! Maksoivat pussilakana+tyynyliina setti jotain 55e,ostin 2 settiä. Väri mustavalkoiset.

Pesun jälkeen ovat pikkuisen siistimmät,mutta hetken päästä epäsiistin sähköiset. Ovat olleet vielä harvoin käytössä,koska ovat vieraslakanoina.

Finlaysonilta vastasivat tietysti kovasti ihmetellen asiaa. Pyysivät lähettämään sinne tutkittaviksi. Harkitsen tässä asiaa vielä,jaksanko lähetellä......

Minun teoriani on, että musta väri "pilaa" kankaan koostumuksen,sillä juuri mustassa tuo sähköisyys näkyy selvästi.
    Ja vielä kangas on lievästi karhean tuntuinen.

Olen ostanut monia halppis pussilakanoita,ohuita ja paksuja, Anttilasta,Elloksen postimyynnistä ym.., ja nyt tuntuu siltä,että nämä halppis tuotteet ovatkin parempia.

5. omppu Vierailija

Ainiin,unohtui. Meilläkin on kaksi kissaa,joten karvoja on huushollissa. Mutta sängyihin en kissoja päästä.

6. Tuula Vierailija

Painiskelen juuri tämän saman ongelman kanssa. Ärsyttää nämä uudet puuvillaiset pussilakanat. Finlaysonin tuotteita ovat, mutta kummallisia sähköisiä ja kaikki karvat kerääviä. Niitä on myös nahkala saada puuvillaisten täkkien päälle ja pois. Pintakin on jotenkin karheaa. Käytän huuhteluainetta, muta ei auta. Haluan sileäpintaisia, kuten liinavaatteet aikaisemmin olivat.

7. kape Vierailija

ensimmäiset omat pussilakanani olen ostanut Hobby hallista, ovat vielä 26 vuodenkin jälkeen ehjiä ja nukkaamattomia, ja ed ostan sieltä, koskaan en ole joutunut pettymään, myös peittomme ovat sieltä ja hyviä nekin :)

8. Tuula Vierailija

Minulla on myös vielä käytössä kymmeniä vuosia sitten Hobby Hallista tilattuja ja ne on olleet ihanan sileäpintaisia, mutta nyt alkavat käytössä kulua. Tilasin keväällä Hobby Hallista mielestäni kauniit enkelikuvioiset pussilakanat, mutta niissä laatu ei enää ollutkaan samaa kuin vuosia sitten. Ihan samanlaisia sähköisiä karvojen kerääjiä kuin Finlaysoninkin nykyiset pussilakanat.
    Joskus tekisi mieli ostaa uusia, mutta taitaa olla parempi käyttää vanhat hyvät kokonaan loppuun ja ostaa sitten kalliita egyptin puuvillaisia uusia. Finlaysonia en ainakaan osta enää!

9. 890jklkh Vierailija

Mulla sama ongelma Marimekon lakanoiden kanssa. Nimeä en muista, mutta mustalla pohjalla valkoisia ja punaisia sydämiä. Lapossa lukee, että 100 % puuvillaa, mutta joka pesun jälkeen sähköisyyttä ilmenee, vaikka pestään 60 asteessa.

Itse kanssa ostanut Anttilasta paksuja puuvillalakanoita. Niiden kanssa ei mitään ongelmaa ja paljon halvempia. Taidan ostaa tästä lähtien vaan Anttilan lakanoita.

10. aropekka Vierailija

On upea design optisessa omenassa eikä mitään vikaa. Varmaan joutuivat lopettamaan sen valmistuksen kun pelkäsivät applen oikeuspropagandakäyntejä..heheh

11. since Vierailija

Anno-lakanoita jo usea vuos käytössä ja kaikki on olleet hyviä. Kauniita vaihtoehtoja vaikka muille jakaa. Uus Finlayson ja Pirta ihan kamalaa rättiä

12. vierailija Vierailija

13. vierailija Vierailija

14. ennivein Vierailija

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy