PUUHAMAA on paras paikka... vai onko sittenkään ..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja erilainen kokemus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

erilainen kokemus

Vieras
Omat kokemukset aivan päinvastaisiksi menneet.
Paikka on vuosien saatossa ränsistymään päin. Uusia "laitteita" ei juurikaan tule, jos ei lukuun oteta satunnaisia pomppulinnoja tms. Muutaman vuoden aikana ainoa uutuus ollut vesipuiston puolelle tullut hurja vesiliuku, johon moni aikuinenkaan ei uskalla. Hyvin palvelee pieniä puuhamaa kävijöitä juu...
Henkilökunta on nuorta kesätyöläistä ja harvemmin mitenkään hymyhuulista .Palvelu siis jokseenkin tympeää tai nuivaa. Ainoana poikkeuksena pikkuformuloissa toimi kesäkuun puolella oikein mukava ja iloinen nuori mies - kiitos hänelle!
Henkilökunnan syytä ei ole , että tietyin aikavälein jotkin laitteet olivat pois käytöstä ruoka- ja kahvitaukojen takia. Omituinen tapa sekin kuitenkin mielestäni.Aiemmin näin ei ole taidettu toimia. Onko henkilökuntaa nyt ollut vähemmän vai missö syy ?

Ruoka on ala-arvoista. Etenkin Puffan tarjonta : haalistunutta, mautonta (roska)ruokaa. Ennen hintaan kuulunut jäätelö maksaa nykyään 3e. Ilmaisia puuhamaa juomalasejakaan ei enää saa muistoksi. Ateriointi sujuu kertakäyttöastioilta ( hiphurraa... ) . Huvitti myös, että Puffatilaan ei hygieniasyistä saanut mennä uikkareissa, mutta toisaalta linnut lentelivät avoimista ikkunoista ja ovista sisään hakemaan itselleen särvintä ...

Sisäänpääsymaksu on tainnut viimeisinä vuosina olla nousujohteinen.Tällä hetkellä 21,50/henkilö poislukien alle 3-vuotiaat. Tuohon hintaan ei sisälly enää esim. poislähtiessä saatavaa Puuhakirjaa,jonka omasta lapsuudestanikin jo muistan ja mikä jäi hyvin mieleen.

Vesipuistonalueella eräs asiakasryhmä sai mellastaa vapaasti - tupakoida altaanreunalla, sotkea suihkutilat ulkokengissä tepastelemalla . Henkilökunnalle asiasta huomauttaminen ei auttanut.

Vessojen ja lastenhoitotilojen siisteys oli ala-arvoista - ollut sitä jo vuosia. Ihmettelen syvästi.

Lapset tietenkin viihtyivät, ja päivämme oli kaikesta huolimatta ihan Ok, mutta näin maksavana aikuisena sitä kiinnittää huomionsa erinäisiin asioihin joita yllä luettelinkin jo.. jatkossa meidän perhe tulee viemään rahansa johonkin muuhun paikkaan kuin Puuhamaahan. Uskoisin, että emme ole ainoita ja tätä menoa Puuhamaa tulee menemään nurin jos ei muutoksia tapahdu.

Olen samaa mieltä...

mutta meillä on aina omat eväät juuri tuon kalliin ruuan ja tason takia.
paikat on todella epäsiistejä.
alkaa ränsistyä koko puuhamaa.
Lapset tietty tykkää ja se nyt on pääasia, tosin tykkäävät vaikka mentäisiin vieraan kaupungin leikkipuistoonkin ja se on sentään ilmasta.
vesi uima-altailla on todella kylmää!
2 aikuista ja 4 lasta, ei ole halpaa lystiä tasoon nähden.

Saman olen huomannut. Me käydään siellä koska on lähellä mutta eka kerran jälkeen aina omin eväin. Kyllä siellä lapset kuitenkin saa hauskaa pidettyä koko rahan edestä, heitä ei kiinnnosta kiilteleekö maalipinta vai joko se vähän hilseilee ;) Yksi asia mikä itseäni ihmetytti kovasti oli se että kaikki opastekyltit oli vain suomenkielisinä. Vieraina kun kuulosti olevan paljon myös venäjän ja ruotsin kielisiä porukoita.

No hyvä että avauduitte, pähkäilty täs just et mentäiskös puhamaahan. Taidetaan käydä särkkiksessä sit kuitenkin. Tosin nää suomen huvittelupaikat on aika surkeita ja KALLIITA. Eurodisney on jotain ihan muuta ja kahden puiston päivälippu tais maksaa lapselta 57€ aikuselta vähän enempi. Ja eihän niitä ehtinyt kiertää päivässä :)

Osittain samaa mieltä ap:n kanssa. Puuhamaassa on epäkohtia, ja kieltämättä siellä vaadittas petraamista jossain asioissa, mutta...

Meillä kuitenkin suositaan Puuhamaata, koska osa lapsista vielä pieniä. Kyllä se pienten lasten kanssa on mielestäni edelleen paras paikka, eikä kyllä ole ongelmaa ollut myöskään isompien lasten viihtyvyyden kanssa. Eniten tekemistä siellä on tuollaisille alle kouluikäisille, ja loppujen lopuks myös se halvin paikka meidän porukalla. Ainoa mikä mua on siellä viimeset 10 vuotta häirinnyt, on vessojen epäsiisteys. Sen sijaan kiitosta saa se, että siellä on hyvät grillauspaikat, joten omilla eväillä huvipuistopäivän ruoka on mahtavaa, ja juuri sellaista mistä me tykätään, ja muutenkin kiva pysähtyä hetkeksi grillaamaan. Laitteet ovat sopivan "mietoja", niihin lapset menevät mielellään ja monta kertaa, ja vesipuistossa aika kuluu hyvin, eikä siellä mun mielestä kyllä mitään superhurjia mäkiä ole.

Joten mä kyllä olen tyytyväinen Puuhamaahan, ja tänä kesänäkin mennään. Pakko mennä myös Särkänniemeen, mutta se reissu tulee hurjasti kalliimmaksi, ja siellä ei pienille ole niin paljon laitteita ja tekemistä. Mutta Puuhamaahan lähtiessä kannattaa kyllä varata matkaan ne omat eväät.

Ja mitä tulee henkilökunnan ystävällisyyteen, niin taitaa mun kokemuksen mukaan olla samaa luokkaa joka huvipuistossa. Mukaan mahtuu mahtavia, ilosia ja ystävällisiä tyyppejä, mutta myös hapannaamoja, joista selkeästi loistaa, että ovat siellä puoliksi vastoin tahtoaan, kuhan nyt on pakko töissä olla, jotta saa rahaa... Vaan missäpä asiakaspalvelupaikassa nyt ei joukossa näitä hapannaamoja olisi...

no miks ne ei voi pytää mitä tahansa pääsymaksua ja antaa paikkojen ränsistyä jne. KUN SIELLÄ KUITENKIN ON SITÄ PORUKKAA NIIN PALJON ETTEI SEKAAN MEINAA MAHTUA. elekää menkö sinne niin niiden on pakko uudistua että porukka suostuis tulemaan

Me ei olle edes koskaan käyty puuhamaan buffassa. Minusta ei ole suuri vaiva käydä (lähellä on ) kaupassa ja ostaa eväät. Siellä on todella hyvät grillausmahdollisuudet joissa voit itse valmistaa sellaisen ruuan kuin haluat.
Toki pystytään kotonakin grillamaan mutta minusta se on kohtuuttoman kallis hinta mitä tuo buffa maksaa.
Tuo on totta että siisteyteen voisi vielä enemmän panostaa
(palkata ehkä 2 tai jopa 3 siivoojaa lisää)
jotka kiertelee aivan kokoajan näitä tiloja,kun luonnollisestihan nämä likaantuu kun lapsetkin juoksee edestakaisin näissä tiloissa.

Me ollaan menossa Puuhamaahan viikon päästä ja aion pitää siellä ihan yhtä hauskaa kuin viime-, tai edellisvuonnakin :)

Se ruoka on ala-arvoista, mutta sitä ei onneksi tarvitse syödä. Me otetaan omat eväät mukaan.

Eipä sinne juuri mitään uutta ole ilmestynyt, mutta jos kerran vuodessa siellä käydään, ei me uusia laitteita tarvitakaan. Leikkipuistossa käydään paljon useammin, eikä sinnekään ole mitään uutta koskaan ilmestynyt...ja edelleen viihdytään.

Sitä Puuhakirjaa on kyllä ikävä, mutta onneksi vain mulla. Pienet eivät edes tiedä sen olemassaolosta.

Onhan se toki vähän tyyris seikkailupaikka, mutta koen kuitenkin sen olevan sen arvoista. En mä sinne muutoin menisi :)

noista vessoista tuli itselle mieleen viime kerta ku siellä käytiin..siteitä (likaisia ) oli heitelty pitkin lattioita ja vessapaperia joka paikassa..siivoojan pitäis seistä siellä vessassa kokoajan, kun ihmiset heittelee kaiken mihin sattuu..tekeeköhän ne sitä samaa kotonaankin? tuskin.

mä oon aikoinaan ollu töissä siellä (tosin siitä on yli 20v ) ja silloinkin ihmiset jätti roskat just siihen mihin sattuivat tippumaan.astiat jätettiin pöytiin jne

kyllä mun mielestä aikuiset vois sen verran kattoo lapsiensa (ja itsensä ) perään, et veisivät roskat sinne minne ne kuuluu, eikä oleta et jokaisen perässä ehtii siivooja kulkemaan.

• Tykkää
Reactions: chef
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;24193257:
noista vessoista tuli itselle mieleen viime kerta ku siellä käytiin..siteitä (likaisia ) oli heitelty pitkin lattioita ja vessapaperia joka paikassa..siivoojan pitäis seistä siellä vessassa kokoajan, kun ihmiset heittelee kaiken mihin sattuu..tekeeköhän ne sitä samaa kotonaankin? tuskin.

mä oon aikoinaan ollu töissä siellä (tosin siitä on yli 20v ) ja silloinkin ihmiset jätti roskat just siihen mihin sattuivat tippumaan.astiat jätettiin pöytiin jne

kyllä mun mielestä aikuiset vois sen verran kattoo lapsiensa (ja itsensä ) perään, et veisivät roskat sinne minne ne kuuluu, eikä oleta et jokaisen perässä ehtii siivooja kulkemaan.

Minä muistan, että edelliskesänä, kun olimme siellä niin vessat pestiin ilmeisesti kerran aamulla, koska yhdeltä kun kävin vessassa niin edellinen siivousmerkintä oli joskus kymmeneltä aamulla.... Yök!

Mä en mee enää kiitos järkkyjen jonojen. Olisin valmis maksamaan jostain Puuhamaastakin vaikka kolminkertaisen hinnan, jos sillä sais oikeasti vastinetta rahalleen!!!! Ketuttaa kaikki Linnanmäet, Särkänniemet, Puuhamaat ja mahdolliset, kun suurin osa ajasta menee jonottamiseen. Me on lopetettu käyminen sitten kokonaan, kun tuntuu, että yrittää minä päivänä vaan mennä niin porukkaa on aivan liikaa paikkojen kapasiteettiin verrattuna :(

[QUOTE="pettynyt";24196465]Mä en mee enää kiitos järkkyjen jonojen. Olisin valmis maksamaan jostain Puuhamaastakin vaikka kolminkertaisen hinnan, jos sillä sais oikeasti vastinetta rahalleen!!!! Ketuttaa kaikki Linnanmäet, Särkänniemet, Puuhamaat ja mahdolliset, kun suurin osa ajasta menee jonottamiseen. Me on lopetettu käyminen sitten kokonaan, kun tuntuu, että yrittää minä päivänä vaan mennä niin porukkaa on aivan liikaa paikkojen kapasiteettiin verrattuna :([/QUOTE]

Olen ihmetellyt jo monta vuotta että MIKSI HELVETISSÄ ihmiset pitää lomansa heinäkuussa ja sitten tunkee noihin paikkoihin? Me ollaan käyty kesäkuussa eikä ole tarvinnut Muumimaailmassa eikä Särkänniemessä juuri jonottaa. Älytöntä että jotkut jonottaa :(

[QUOTE="pettynyt";24196465]Mä en mee enää kiitos järkkyjen jonojen. Olisin valmis maksamaan jostain Puuhamaastakin vaikka kolminkertaisen hinnan, jos sillä sais oikeasti vastinetta rahalleen!!!! Ketuttaa kaikki Linnanmäet, Särkänniemet, Puuhamaat ja mahdolliset, kun suurin osa ajasta menee jonottamiseen. Me on lopetettu käyminen sitten kokonaan, kun tuntuu, että yrittää minä päivänä vaan mennä niin porukkaa on aivan liikaa paikkojen kapasiteettiin verrattuna :([/QUOTE]

Me ollaan käyty lintsillä touko, kesä ja syyskuussa eikä ole ollut jonoja mitenkään kamalasti. heinäkuu on kaiken pahin- ei kannata ellei ole pakko. Tai sitten meillä on sattunut vaan hyvä tuuri.

Esim. Korkeasaareen kannattaa mennä keväällä tai syksyllä viileänä, vaikka tuulisena päivänä: näkee eläimet liikkeellä eikä liikaa ihmisiä.

ruoka surkeeta ja jonottaa sai kauan vaikka oltiin ns. hiljaisena päivänä. Suurin osa laitteista pois käytöstä suunilleen 75% päivästä jne. jne.
Tuskin mennään enää toisten.

Me ollaan käyty lintsillä touko, kesä ja syyskuussa eikä ole ollut jonoja mitenkään kamalasti. heinäkuu on kaiken pahin- ei kannata ellei ole pakko. Tai sitten meillä on sattunut vaan hyvä tuuri.

Esim. Korkeasaareen kannattaa mennä keväällä tai syksyllä viileänä, vaikka tuulisena päivänä: näkee eläimet liikkeellä eikä liikaa ihmisiä.

Onko noi edes auki touko- tai syyskuussa? Elokuussa pidettiin lomat viime vuonna ja aateltiin, että ois tyhjempää kuin heinäkuussa, mutta eipä auttanut sekään :( Ilmeisesti siis kesäkuussa on tyhjempää?

Me käytiin siellä pari viikkoa sitten eikä valittamista!

Siellä oli 3- ja 8-vuotiaille tekemistä kivasti, omien eväiden syöntipaikkoja todella runsaasti ja me kyllä vietettiin erittäin mukava päivä siellä :) Vessat on varmasti likaiset, mutta jos siellä lapset käy hiekkajaloilla jne. niin onko ihme... Käytiin kyllä jokaisessa "laitteessa" eikä jouduttu jonottamaan kuin korkeintaan yhden kierroksen verran, työntekijöissä ei myöskään valittamista.

Uima-altailla vesi oli joissain altaissa kylmempää, mutta ei se lapsia haittaa. Lämpimämpää kuitenkin kuin Kalajoella! Siellä ainakin kaikkein pienimpiin mäkiin sai jonottaa mutta se johtui tasan muutamasta äidistä jotka "työntää" lapsensa sinne kokeilemaan vaikka aivan varmasti lapsi näytti vastahakoiselta... Siellä sitten muksut itkee kun eivät uskalla alas laskea, äidin koittaessa alhaalta puhua lasta ympäri :headwall:

Me kyllä mennään ensi vuonna uudestaan :D

[QUOTE="pettynyt";24196746]Onko noi edes auki touko- tai syyskuussa? Elokuussa pidettiin lomat viime vuonna ja aateltiin, että ois tyhjempää kuin heinäkuussa, mutta eipä auttanut sekään :( Ilmeisesti siis kesäkuussa on tyhjempää?[/QUOTE]

Korkeasaari on auki vuoden ympäri ja Linnanmäki johonkin lokakuuhun asti.

Yhteistyössä