Puutarhaihmiset- mitä tehdä isosta kasasta ehjiä, vanhoja tiiliä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Salama McQueen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Salama McQueen

Vieras
Niin, mulla olis mahdollisuus ottaa haluamani läjä vanhoja, siistejä ja ehjiä punaruskeita tiiliä. Meillä on rivitalopiha, ihan kohtuu tilava, jonne kaavailisin jonkinlaista muurattua kukkapenkkiä. Oiskos ideoita, kuvia tai linkkejä, minkälaista vois ajatella?

Mites muuten, onko tuollainen tiilistä tehty grilli hyvä käytössä? Puita olisi kyllä siinä poltettavaksi.

Grillin mie rakentaisin, mutta pitääköhän siihen olla taloyhtiöltä lupa vaikka omalle pihalle tuleekin..? Meillä oli mökillä sellainen ja kyllä paras mahdollinen. 3 umpiseinää ja pohja, 1 avonainen seinä ja ritilä n. puolessa välissä.

Tuota grilliä mä olen haaveillut juu. Tarviikin kysäistä tuolta taloyhtiön tietomieheltä. :) Mekään ei niin usein grillata, että olisi ongelma tuo puilla lämmitettävä. Ja on sitten tuo nopeampi versio niitä hätämakkaroita varten. ;)

http://www.rakentaja.fi/index.asp?s=/otsikkosivut/TM_632_.htm?gclid=CKXv5_SxmI0CFQ6uZgodfBhg3w Siinä hyvä vinkki grilliä varten. Ja muurattu kukkapenkkikin on kivan ja siistin näköinen:
vallikivi_kukkapenkki3.jpg

Minä murskaisin ison läjän tiilejä pieniksi ja tekisin kauniin istutusryhmän,jonka katteeksi laittaisin punatiilimursketta.Puutarha.netissä oli jonkun pihasta sellainen kuva...en muista minkä nimimerkin...

Kiitoksia idoista! Mä itse haaveilen nimenomaan tuosta tiiligrillistä ja istutuspenkistä, sellainen korotettu malli sopisi meidän pihaan tuonne kulmaan, n. metrin korkea ja tiili siihen eteen tueksi.

Tuo punatiilimurske on varmasti tosi nätti istutuksen katteena, hyvä vinkki!

Enpäs ollutkaan havainnut tuota www.rakentaja.fi-palvelua, siellä vierähti tovi jos toinenkin! ;)

Yhteistyössä