Puuttuisitko, jos näkisit lapsen pahoinpitelevän ikätoveriaan..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja naapuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

naapuri

Vieras
Ihan mielenkiinnosta kysyn kun sain noottia kun menin puuttumaan tuollaiseen tilanteeseen.

Satuin katsomaan ikkunastani ulos muuten vaan, kun siinä silmieni alla 10-vuotias poika potki toista poikaa ja hakkasi sen päätä postilaatikoihin. Syöksyin leijona emon lailla ulos karjaisemaan että "nyt lopeta!!"

Tunnen pojat ja tiedän että mukiloitavaksi joutunut poika on kova ärsyttämään, tahallaan kerjää verta nenästään. Sitä se itse tekijäkin yritti puolustukseksi sanoa, sanoin ettei se oikeuta sinua silti hakkaamaan ketään!

Pojan äiti sitten sanoi mulle myöhemmin että en olisi saanut puuttua, kun "en tiedä mistään mitään".. :o

Tottakai puuttuisin :o ja jos joku pahoinpitelis mun lasta niin kiittäisin puuttumisesta.
Olen myös lapseni opettanu tähän ja kerronpa esimerkin elävästä elämästä: Mun teini tyttö oli kaverin kanssa luistelemassa, siellä sakki alakouluikäisiä poikia oli yhden kimpussa, töni ja löi ja huuteli eikä päästäny tätä lähtemään radalta vaikka lapsi pyysi päästä pois ja itki. Radalla oli ollu runsaasti aikuisia joista kukaan ei tehny mitään, luisteli ohi ja katteli tilannetta joka siis oli jatkunu jonkun aikaa. Mun tyttö ja sen ystävä haki sen lapsen pois siitä ja toru sitä poika sakkia. Olivat sitte auttanu sitä soittamaan äidille, ja ootteli kunnes äiti haki sen pois. Ja pointti siis siinä, että tossa ei kukaan aikuinen puuttunu asiaan mut 13v lapsi puuttu koska välitti ihan vieraasta lapsesta.

On siinä äitillä pokkaa tulla sanomaan, ettei muka saa puuttua! :o Teit IHAN oikein! Jos mun poikani joskus on vastaavassa tilanteessa (kumpana osapuolen tahansa) niin todellakin toivon että joku puuttuu.

Tottakai puuttuisin :o ja jos joku pahoinpitelis mun lasta niin kiittäisin puuttumisesta.
Olen myös lapseni opettanu tähän ja kerronpa esimerkin elävästä elämästä: Mun teini tyttö oli kaverin kanssa luistelemassa, siellä sakki alakouluikäisiä poikia oli yhden kimpussa, töni ja löi ja huuteli eikä päästäny tätä lähtemään radalta vaikka lapsi pyysi päästä pois ja itki. Radalla oli ollu runsaasti aikuisia joista kukaan ei tehny mitään, luisteli ohi ja katteli tilannetta joka siis oli jatkunu jonkun aikaa. Mun tyttö ja sen ystävä haki sen lapsen pois siitä ja toru sitä poika sakkia. Olivat sitte auttanu sitä soittamaan äidille, ja ootteli kunnes äiti haki sen pois. Ja pointti siis siinä, että tossa ei kukaan aikuinen puuttunu asiaan mut 13v lapsi puuttu koska välitti ihan vieraasta lapsesta.

:o :( :(

Näitä vastauksia vähän odotinkin. Itselle jäi tosi hölmistynyt olo kun sain kuulla ettei olisi muka saanut puuttua ja varmasti jatkossakin puutun, jos koen siihen tarvetta!

Kyse oli romani perheestä, liekö sillä sitten merkitystä.....

Alkuperäinen kirjoittaja kojootti:
On siinä äitillä pokkaa tulla sanomaan, ettei muka saa puuttua! :o Teit IHAN oikein! Jos mun poikani joskus on vastaavassa tilanteessa (kumpana osapuolen tahansa) niin todellakin toivon että joku puuttuu.

Peesiä tähän, olis mun lapsi kummassa roolissa vaan (tosin en usko heidän pahoinpitelevän ketään ) niin todellaki pitäis aikuisen puuttua.
Ihme tapaus jos sanoo ettei pitäis puuttua tollaseen :o

Yhteistyössä