Puuttuuko mikään taho ´asumuseroon´?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti pulassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti pulassa

Vieras
Vaikea keksiä otsikkoa,mutta:olemme aviopari jolla 1 lapsi ja toinen tulossa parin kk päästä.Yhteinen talo on ja asuntolaina.
Asiat eivät menneetkään niinkuin piti, talo ei mennyt kaupaksi (aloitettiin myymään heti kun tulin raskaaksi).
Liian vaatimaton asumus siis vauvaperheelle. Suunnittelin tämmöistä;mies jäisi tähän asumaan,yhteiset kotieläimet jäisivät samoin.Minä etsisin vuokra-asunnon tuosta 7 km päästä.
Saanko asuntoa tuolla perusteella,että esim.meillä ei ole tavallista vessaa,mennään kylmän eteisen kautta ym?Ei oikein ole mielekästä itselle eikä lapselle.En viitsi sen tarkemmin selitellä.Molemmat lapset asuisivat äitinsä kanssa,kun isä käy töissä ja tämä talo on mitä on...
Mutta mites kun olemme naimisissa,´saammeko´ asua erillämme?
Ja kyllä,yritin puhua miehen kanssa,ei tajua :(
Eläimet haluaisin pitää,ovat lapsellekin tosi tärkeitä,olisivat sitten tässä vanhassa kodissa.
Jos talo olisi mennyt kaupaksi, olisi meille ollut uusi talo katsottuna,sitä pidetään varattuna ns.turhaan...
Tätä taloa ei keretä remontoida sopivaksi,eikä todellakaan ole rahaakaan.

Vähän hankalaa kun joudutaan maksamaan asuntolainaakin.
Jos muuttaisin muksujen kanssa pois,riittäisi kaksio.
Voi kele kun ärsyttää,kohta syntyy vauva ja mikään asia ei ole edennyt ;(

Vähän hankalaa kun joudutaan maksamaan asuntolainaakin.
Jos muuttaisin muksujen kanssa pois,riittäisi kaksio.
Voi kele kun ärsyttää,kohta syntyy vauva ja mikään asia ei ole edennyt ;(

vauva ei tarvitse vessaa...voisi vaatia van enemmän sopeutumista teiltä?siis asua siinä vanhassa. itse asuin talossa joss akeittiössä 16b astetta lämmintä talvella. vessa ulkooven vieressä j alähes jäässäkovimmilla pakkasilla jne..mutta lapset viihtyivät ja niin me aikuisetkin . pisettiin vaan asiat rullamaan. ja näin voisitte ehkä säästää sen vuokrarahan ja remontoida esim vuoden päässtä?

Remontin keskellä ollaan itekkin asuttu vauva-aikana. Sisävessa on tosin ollut aina, mutta suihkussa ollaan pariinkin otteeseen käyty ulkosaunassa, ekalla kerralla ei ollut lasta.
Mutta talo vuokralle ja ite muutatte kerrostaloon.

Miten ylipäänsä olette tuollaiseen murjuun päätyneet :o
Miksi miehen pitäisi siihen jäädä asumaan, samalla kun itse elelette helpommin jossain kt-asunnossa? Kuinka teillä ei ola varaa remonttiin, jos uuteen ja parempaan taloon kuitenkin on?

Alkuperäinen kirjoittaja häh:
Miksi miehen pitäisi siihen jäädä asumaan, samalla kun itse elelette helpommin jossain kt-asunnossa? Kuinka teillä ei ola varaa remonttiin, jos uuteen ja parempaan taloon kuitenkin on?

Tai vuokra-asuntoon. :/ Meneehän siihen kuitenkin monta sataa kuussa, makaisihan sillä remonttia jo aika hyvin.

mitäs ihmeellistä tossa nyt on? Onhan sitä iät ja ajat eletty vauvojen kanssa ilman sisävessaa. lapsen pesuveden luulisi lämpeävän kattilassa tai isossa padassa, jossa pysyy lämpimänä pidempään.

Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:

Tai vuokra-asuntoon. :/ Meneehän siihen kuitenkin monta sataa kuussa, makaisihan sillä remonttia jo aika hyvin.

Jos ap meinaa kusettaa yhteiskuntaa ja tuolla keinoin saada vähän "ylimääräistä" :whistle:

Jos ap meinaa kusettaa yhteiskuntaa ja tuolla keinoin saada vähän "ylimääräistä" :whistle:

No siltä se vähän kuulostaa, kun ap kysyy "asumuseroon", siis sitaateissa...

Enkä mä oikein ymmärrä, että mitä tarkoitat ap sanomalla, että asunto on liian vaatimaton lapsiperheen asunnoksi, onhan teillä jo yksi lapsi, aloitteko te siis myymään asuntoanne jo silloin kun odotit esikoista? Ei oikein nyt... joku tässä mättää. :ashamed:

Hmmm. Minä en ymmärrä mitä se auttaa, että mies jää asumaan vanhaan asuntoon ja sinä maksat vielä lisää vuokraa. Eikö nekin rahat kannata säästää ja rempata taloa sitten kun rahaa on kasassa. Tuolla tavallahan te menetätte monta sataa euroa kuussa. Kyllä tuossa talossa varmasti pärjää jos olette tähänkin asti pärjänneet ja sellaisen ostaneet? Ehtiihän sitä sitten myöhemminkin.

Enkä mä oikein ymmärrä, että mitä tarkoitat ap sanomalla, että asunto on liian vaatimaton lapsiperheen asunnoksi, onhan teillä jo yksi lapsi, aloitteko te siis myymään asuntoanne jo silloin kun odotit esikoista? Ei oikein nyt... joku tässä mättää. :ashamed:

Mäkään en nyt ihan ymmärrä...
Kuulostaa silti missä aika yleisesti vielä 40 vuotta sittenkin maalla asuttiin ihan isojenkin perheiden kanssa. :|

Alkuperäinen kirjoittaja Kahlemestari:

Mäkään en nyt ihan ymmärrä...
Kuulostaa silti missä aika yleisesti vielä 40 vuotta sittenkin maalla asuttiin ihan isojenkin perheiden kanssa. :|

Joo, ja jos siellä kerran nyt jo asuu kaksi aikuista ja yksi lapsi, niin miten se sen vauvan tulosta muuttuu asumiskelvottomaksi. :o No, en tiedä. Ja ap hävisi. En mä mitenkään tuomitse tässä nyt, kunhan ihmettelen ja koitan ymmärtää.

Lähinnä tämän vanhemman lapsen takia mulla menee yöunet.Lapsi siis jo 5 v,varmaan voisi kohta opetella potusta pois ja vessanpöntölle....Kun olisi normaali vessanpönttö...
Itse asiassa tuo uusi talo on samanhintainen,on vaan syrjässä! Nykyinen ostettiin remontoitavaksi,erittäin hyvä sijainti,mutta miehelle talo kelpaa näin,ei siis tee elettäkään remonttiin.Remontoi autojaan sun muita kyllä koko ajan,ei siis laiska ole...
Meillä menee miehen kanssa hyvin,ei siis ole AVIOEROSTA kyse.Siksi tuo ´asumusero´.
Meillä on kissoja ja poneja.Kissat menisivät kerrostalossa,ponit eivät :D
Talo siis jokatapauksessa myynnissä,ja tämä kesä meni ihan harakoille kun ei mitään remppaa tehty.
Vaikka sijainti on hyä,on esim.esikouluun matkaa se 7 km vilkasliikenteistä tietä,isto koulut ym.Haluan lapset pieneen kouluun.
Syitä on paljon,eihän tässä varmaan hätää ole,mutta ei varmasti esikouluunkaan asti tässä asuta..

Ja kiitos tiedoista,mietin että alkaako sossu kysellä huoltajuusjuttuja tms,kun kuitenkin väliaikaistahan tämä on.Kyllä tämä talo menee pariin vuoteen kaupaksi :D
Kyse on siis siitä että tähän ei saa rakennuslupia jonkun pykälän mukaan,eli ostajat siksi vähissä...

Yhteistyössä