Puutuin tänään veljeni tapaan kasvattaa lastaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Heillä on tapana antaa periksi kaikessa 2,5v lapselle. Sanotaan kyllä, että ei saa tms. mutta heti seuraavasta lapsi saa peräksi. Eli ihan sama mitä sanotaan, kun lapsi tietää ettei ole tehoa.

Tänään oltiin sitten isänpäiväkahvilla isäni luona ja kävin kolme kertaa hakemassa lapsen keittiöstä, kun tämä meinasi kesken kattamisen mennä hakemaan keksejä pöydästä. Sanoin, että vielä ei saa ottaa. Samoin sanoi isäni, joka siis kattoi pöytää.

Lopulta otin tytön syliini ja menin muiden luo olohuoneeseen. Meni kiljumaan äitinsä syliin, että tahtoo. Minä sanoin, että sinä saat tahtoa, mutta et saa vielä. Sitten veljeni nousi ylös ja lähti. Minä kysyin, että aiotko mennä hakemaan sille keksin vai ja veljeni sanoi, että aikoo. Minä osoitin paikkaani vieressä sohvalla ja sanoin, että istu sitten heti takaisin ja että et taatusti hae yhtään keksiä. Tuli takaisin ja sanoi, että hän saa antaa lapselleen keksin, jos tahtoo. Totesin, että asia kiellettiin ja kukaan ei kuole, jos lapsi kiukuttelee siitä.

En usko, että veljeni siitä nokkiinsa otti, mutta paha sanoa. Lapsen äiti totesi, että noin se pitäisi mennä, mutta että he ei vaan pysty siihen.

Kahvipöydässä lapsi lopulta sai keksin - tai ehkä viisi. Plus pullaa ja jäätelökakkua ja söi niistä ehkä nirhaman jokaisesta.

Hyvä että puutuit. Kyllä noin lähipiirissä saa muutkin kasvattaa ;-)

Minäkin komennan tarpeen vaatiessa läheisten lapsia...joskus vaan huomaa, että ote on menetetty jo ajat sitten, eikä siinä auta tätienkään komentelut.

[QUOTE="öö";25021081]Muuhun en kommentoi, mutta pidätkö itseäsi parempana kasvattajana kun veljesi?[/QUOTE]
No tämän esimerkin perusteella se on aika todennäköistä.

[QUOTE="vieras";25021101]No tämän esimerkin perusteella se on aika todennäköistä.[/QUOTE]

Ja sillä perusteella että tullaan nettiin arvostelemaan..Kukin tyylillään, mutta monta lasta sulla ap on?

[QUOTE="öö";25021081]Muuhun en kommentoi, mutta pidätkö itseäsi parempana kasvattajana kun veljesi?[/QUOTE]

Mitä tarkoitat? Mulla on kolme lasta ja jo siinäkin mielessä enemmän kokemusta. Ja tiedän, että lapsen kasvatuksessa on oltava johdonmukainen tai muuten ollaan hakoteillä. Tiedän, että jos lapsi oppii sen, että vaikka hänelle sanotaan mitä tahansa niin se ei päde niin käyttää sitä hyväkseen. 2,5v tappelee kekseistä. Sopii miettiä mistä tappelee 12,5v.

Ja ihan perusjuttuihin kuuluu se, että pöytään EI mennä ennen kuin on kutsuttu. EI vaikka olisi 2,5v ja yksinkertaisesti tahtoisi keksiä niin paljon, että elämä suistuu raiteiltaan ehkänoin 30sekunniksi sen takia, että se kielletään. Se kuuluu oppia.

Veljeni (lapseton) on ollut sitä mieltä, että minun pitäisi antaa luunappeja lapsilleni. Mummoni on myös ihmettellyt, etten kurita lapsia fyysisesti. Kuulemma serkkuni nappailee kaksivuotiastaan, jos tämä ei ole kunnolla. Ihme porukkaa, en muuta sano.

[QUOTE="öö";25021123]Ja sillä perusteella että tullaan nettiin arvostelemaan..Kukin tyylillään, mutta monta lasta sulla ap on?[/QUOTE]

Mulla on viisi ja todellakin arvostelen. Vanhin lapsistani on 26 v.
En ole ap.

[QUOTE="alkup";25021144]Mitä tarkoitat? Mulla on kolme lasta ja jo siinäkin mielessä enemmän kokemusta. Ja tiedän, että lapsen kasvatuksessa on oltava johdonmukainen tai muuten ollaan hakoteillä. Tiedän, että jos lapsi oppii sen, että vaikka hänelle sanotaan mitä tahansa niin se ei päde niin käyttää sitä hyväkseen. 2,5v tappelee kekseistä. Sopii miettiä mistä tappelee 12,5v.

Ja ihan perusjuttuihin kuuluu se, että pöytään EI mennä ennen kuin on kutsuttu. EI vaikka olisi 2,5v ja yksinkertaisesti tahtoisi keksiä niin paljon, että elämä suistuu raiteiltaan ehkänoin 30sekunniksi sen takia, että se kielletään. Se kuuluu oppia.[/QUOTE]

Toi sun päteminen vaan näkyy läpi

[QUOTE="heh";25021091]entä omat lapsesi? saako heitä kasvattaa?
meillä on lapsilla parempi itsekuri kuin meillä aikuisilla.[/QUOTE]

Kyllä veljeni ja hänen avovaimonsa ovat komentaneet ihan minun käskystänikin meidän lapsia. Etenkin ennen kuin heillä itsellään oli lapsia niin heillä oli tapana kasvattaa. Kerran veljen vaimo sanoi meidän 1veelle, että tukistaa sua pitäis kun et usko. Ja asia mitä tapahtui oli naurettavan mitätön. Meillä ei lapsia tukisteta.

Mutta saa tosiaan komentaa meidän lapsiakin. Ja jos menisivät heillä vaikkapa kahvipöytään ennen kuin on kutsuttu niin ilmanmuuta saa käskeä pois pöydästä roikkumasta. Ja pitääkin.

no totta on että pöytään kutsutaan eikä mennä ottamaan. aika monilta nykyajan lapsilta tämä on hukassa, saavat mennä ja tehdä mitä haluavat. ehkä sen vuoksi ap saa kritiikkiä osakseen, kun suurin osa kersoista just hakee keksiä jos huvittaa, tekee aina mitä nyt sattuu huvuittamaan.

[QUOTE="alkup";25021158]Kyllä veljeni ja hänen avovaimonsa ovat komentaneet ihan minun käskystänikin meidän lapsia. Etenkin ennen kuin heillä itsellään oli lapsia niin heillä oli tapana kasvattaa. Kerran veljen vaimo sanoi meidän 1veelle, että tukistaa sua pitäis kun et usko. Ja asia mitä tapahtui oli naurettavan mitätön. Meillä ei lapsia tukisteta.

Mutta saa tosiaan komentaa meidän lapsiakin. Ja jos menisivät heillä vaikkapa kahvipöytään ennen kuin on kutsuttu niin ilmanmuuta saa käskeä pois pöydästä roikkumasta. Ja pitääkin.[/QUOTE]

Niin, mikä sun alotuksessa oli pointti? Sä komensit - he on komentaneet. Ja lapsiahan täytyyki ohjata ja neuvoa..niin?

[QUOTE="alkup";25021169]Aijaa. Vai näkyy läpi. Eli ensi kerralla mun ois pitänyt vain todeta, että no hae keksi sitten ja antaa taas kerran lapselle viesti, että ihan sama mitä kuka tahansa aikuinen sanoo, koska lapsi on kingi ja hän päättää. Etten vaan ala vaikuttaa siltä, että pätisin.[/QUOTE]

Vedä toi marttyyriys nyt päälle

Yhteistyössä