Hae Anna.fi-sivustolta

pyöräillen..

Viestiketju osiossa 'Unien tulkinta' , käynnistäjänä nefertiti, 01.07.2005.

1. nefertiti Vierailija

Haluaisinpa kuulla muiden mielipiteitä tästä viime yön unestani.Itse luokittelen sen enneuneksi,koska se oli hyvin selkeä,voimakas,värikäs ja symbolinen.Minulla on silloin tällöin näitä unia ja olen oppinut ne jotenkin erottamaan muista unista,mutta haluaisin oppia tulkitsemaan niitä paremmin.Kerronpa uneni:Olin pyöräilemässä miehen kanssa.Hän ajoi hieman edellä,joten näin hänet vain takaapäin,en kasvoja.Hänessä oli tavallaan yhdistyneenä kaksi edellistä ""oikean elämän""entistä miesystävääni.Tiesin hänen olevan eräs jonka kanssa oli paljon negatiivisia tunteita,suhteesta on kauan aikaa enkä ole häntä ajatellut vuosiin.Fyysisesti(olemus ja pyöräilytapa) hän kuitenkin näytti siltä,josta erosin kuukausi sitten ja joka on ollut ajatuksissa nykyisin.Siinä siis pyöräilimme tietä pitkin.Toisella puolen avautui valtaisa pelto,tasainen ja rannaton todella loistavan,tuoreenvihreänä auringonvalossa.Väri oli hyvin voimakas unessa.Mies yhtäkkiä kääntyi tieltä pellolle,huusi jotain olkansa yli ja jatkoi polkemista lujaa vauhtia tieltä poispäin.En saanut selvää mitä hän sanoi,mutta epäröiden seurasin häntä.Minua arvelutti,että pystyykö pellolla ajamaan,mutta huomasin,että ruoho oli kuin samettia,rengas meni helposti ja painui ruohoon vain vähän.Oli aivan tasaista menoa,ei mitään tärinöitä eikä kuoppia ja vauhti vain kiihtyi.Mies ajoi innoissaan edellä,minä hieman varautuneemmin taaempana,mutta koko ajan oloni muuttui luottavaisemmaksi.Pelto oli todella samettinen ,upean vihreä ja sinne ajelimme peräkanaa.Sitten heräsin.Mikä merkitys on värillä ja miehen kaksijakoisuudella?Olemme eron jälkeen hieman lähentymässä,miehen aloitteesta,siihen ehkä tämä symboliikka muuten.Nimittäin tänään sitten tämä exäni soitti ja keskustelimme pitkän ,hyvän ja tarpeellisen keskustelun.Mitäs olette mieltä?Kaikki opastus otetaan kiitollisena vastaan.:)

2. Sinilemmikki Vierailija

Missä avautui tuo pelto - vasemmalla, oikealla vai edessä?

t. Sinilemmikki
    Rakkautta ja iloa sydämiin :)

3. Ruiskukka Vierailija

Itselleni selkäunet tarkoittavat sitä, etten enää koskaan näe kysestä henkilöä. Siis eroa, oli kyse nuoruudenrakkaudesta,esimiehestä jne. Mutta mies unessa kääntyi sinua päin, vilkaisi olan yli. Voisiko tämä merkitäkin (näin ajattelen omien unieni kautta), että hän on päättänyt lähentyä sinua, ei halua että eroatte? Taidat tietää itsekin vastauksen :)

4. muuan Vierailija

Pyörä, niinkuin muutkin kulkuneuvot kuvaavat elämän kulkua. Pyörällä kuljetaan keveitä, kepeitä kesäisiä matkoja, pieniin seikkailuihin... Unesi pellot kuvaavat rauhallista ja onnellista elämänjaksoa, -aluetta.

5. nefertiti Vierailija

Oikealle koko tien pituudelle avautui pelto,niin kauas kuin silmä kantoi.Mikä sen merkitys on?

6. Ruiskukka Vierailija

Pyöräilyhän on myös sitä, että työ tehdään itse vrt. vaikkapa autoilu jolloin fyysistä energiaa ei tarvita. Tuli kyllä mieleen että joko tosiaan rakennatte suhteenne uuteen kuosiin tai sitten uni kertoo kuinka eri ihmiset ovat omalla tavalla tärkeitä (jäivät he pysyvästi elämään tai eivät) siinä että rakennat kukoistavaa (maisema) tulevaisuutta ja elämää. Eikös me lueta vasemmalta oikealle eli oikealla olisi se tulevaisuus...

7. nefertiti Vierailija

Pyöräily tosiaan vähän ihmetytti,kun en ole kyseistä lajia harrastanut vuosiin enkä edes omista pyörää.Usein unissa kyllä autoilen,tämä olikin ainoa pyöräilyuni,en muita muista nähneeni.Siksi ajattelin sillä olevan symbolinen merkitys.Miehen kaksijakoisuus taas askarruttaa.Voisiko olla,että intuitioni varoittaa tällä tavalla ettei tosiaan tulisi tehtyä samoja virheitä.Vai sitten huomaamaan muutakin kuin ne negatiiviset asiat?Eron jälkeenhän sitä usein ajattelee tavallaan myös kaksijakoisesti.

8. Marit Vierailija

Pyörällä unessa liikkuminen on yksineläjän merkki.

Tilaa Annan uutiskirje!

Annan uutiskirje tuo sähköpostiisi uusimmat artikkelit, testit ja kilpailut.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri