pyöräilykypärät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Anne"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
käytän aina.
eikä sitä voi unohtaa. tai ainakaan mä en voisi,kun olen niin tottunut siihen.ilman sitä on olo alaston.joten joo, jos unohtuis,hakisin sen sisältä päähäni.

Minä olen meidän perheen musta lammas tässä asiassa. Käytän kypärää usein miten, aina silloin kun lapsen kanssa ajan, mutta esim. jos käyn ruokatunnilla pyörällä syömässä kypärä jää helposti toimistolle. Tulee jotenkin sellainen olo kuin livistäisin töistä kun otan kypäränkin mukaan, jätän sen siis tavallaan pantiksi että olen tulossa takaisinkin. Joo omituinen logiikka, tiedän, mutta silti.

Käytän aina enkä sitä voi koskaan unohtaa. Unohdatteko te kengät kotiin ?

Suosittelen kypärän käyttöä lämpimästi. Katselin kerran kun kaksi aikuista miestä törmäsi toisiinsa ja kummallakaan ei ollut kypärää. Ei ollut edes mistään hurjastelusta kysymys. Toki kummatkin ajattelivat osaavansa "loistavasti" ajaa ja eivät kypärää "tarvinneet". Just joo, ei se ollut nättiä katsottavaa, toinen oli aika kanttuvei.

Ennen lapsia ajelin surutta ilman kypärää, lasten myötä kypärän käytöstä on tullut tapa. en osaa enää lähteä pyöräilemään ilman kypärää.
Lapset käyttää kypärää myös pyöräilessä (ja potkulautaillessa).

Pyöräilykypärä on niin halpa henkivakuutus että mua ihmetyttää miten ihmiset ei käytä sitä. Ihmetyttää oma entinen minäkin miksei sitä muka viitsinyt muutomaa kymppiä satsata kypärään.

7-vuotias törmäsi pakettiautoon | Kotimaan uutiset | Iltalehti.fi