Pysäköitkö luvatta invaparkkipaikoille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "heh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä oon pysäköinyt meidän kirjaston luona, siellä ei ole kirjastolle mitään muita parkkipaikkoja kuin inva paikat! Työmatkalla kun käy kirjastossa, ni on se nyt väärin että mihinkään en saa autoani. Ei edes kadunvarsi tai mitään muitakaan paikkoja, edes hieman kauempana. Ainoastaan yliopistolle varatut parkkipaikat, jotka nekin aina ihan täynnä. (Veisin mieluummin sinne, kuin invapaikalle)

Ei ole käynyt mielessäkään pysäköidä invapaikalle, vaikka ne onkin aina ne ainoat vapaat paikat. Joskus mies on kyllä pysähtynyt invapaikalle siksi aikaa että minä ja tyttö jäätiin kyydistä (5min), mutta sillä hetkellä vieressä oli 2 vapaata invapaikkaa eli en koe sen olleen niin vakava asia.

En pysäköi.

Mutta niin kuin aina, tähänkin on poikkeutensa:
Yliopistomme yhden sivuoven luona on toistakymmentä invapaikkaa (ja noin 20 tavallista paikkaa).
Silloin kun kaikki muut paikat ovat täynnä, voin pysäköidä kauimpana ovesta olevalle invapaikalle.
Kerrottakoon nyt vielä sekin, että niinä 6 vuonna kun tuota sivuovea käyttänyt, en ole kertaakaan nähnyt yhtään inva-merkillistä autoa noilla parkkipaikoilla. Pyörätuolilla liikkuvat ja muuten liikuntarajoitteiset käyttävät muita ovia joista parempi esteetön kulku hisseille. Tämän oven kautta kulkiessa joutuu kiertämään pitkästi ennen kuin niille pääsee.

:)

en tietenkään, vaikka kuinka tekis mieli. kuten tänäänkin, kun menin pankki automaatille, niin kaikki lähimmät ruudut oli varattu, vain invapaikat vapaana. mutta kiltisti vein auton kaemmaksi, vaikka ei siitä mitään haittaa olis kenellekään ollut jos pari minsaa olis auto siinä seissyt invapaikalla

Ei. Espoon Ison Omenan alaparkissa vaan on yksi hämäävä ihan normaaliautopaikka invapaikkojen vieressä ja jestas kun kerran yksi vanha pappa vaimonsa kanssa alkoi kyylätä konttamalla automme alta onko siellä sitä invapaikkalogoa. No eihän siinä ollut, mutta se autopaikka on tosi leveä ja käytämme sitä usein ettei ole ahdasta kavuta autoon tämän lapsilauman kanssa. Tuolloin odotin oikein, että se pappa alkaa änkyttämään jotain, mutta tajusi virheensä ja lähti lätkimään aika vikkelään.

Yhteistyössä