Pystyisitkö elää näin pienillä tuloilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun palkasta jää käteen 1200, mikä menee vuokraan ja laskuihin (ei riitä kaikkiin, noin 300 jää vielä). Miehen palkka samaa tasoa, tosin siitä kolmannes ulosottoihin (edesmenneen yrityksemme velkoja). Bensaan menee noin 50e viikossa, jotka maksetaan miehen tilistä(käy lähikaupungissa töissä). Netti maksaa täällä maalla enemmän, mutta se on pakollinen, kun ei ole pankkia sun muita palveluita. Mulla ei todellakaan olis vara jäädä kotiin, mitään ylimääräisiä menoja ei ole, mistä karsia, ja nyt ollaan koko ajan plusmiinusnolla. Jospa se joskus helpottaa? kallista on kaikki nykyään.

Alkuperäinen kirjoittaja jarna36:
Meidän laskuja on
-sähkö 60e kk
-bensat 70e kk
-vuokra 1250e kk
ruuat 500e kk
-puhelimet 60ekk 4 puh
-vakuutus 20e kk
-mun bussimatkoja n.20e kk

Ei turhia minusta.

Ja käteen jää menojen jälkeen suunnillen railu tonni,meitä on 2+4.
En koe että mistään jäätäis paitsi.Tosin ssi ei juoda, matkusteta eikä polteta.Jos menis noihin ylimääräsiin rahaa, saattais olla kusessa (niinku ex)
Ai joo tv-lupa ja netti yht 50e kk

meidän perhekoko on 2+5 ja kk tulot kaikkine lisineen on reilu neljäntonnin luokkaa siitä lainat vedet sähköt ja muut pikku laskut niin joku reilu paritonnia jää elämiseen ja hurvitteluun...

kyllä noilla elää ja säästöönkin saa mitään ei puutu kunhan vain ostaa siis muistaa ostaa..ale myynnit kierretään ja kaikki alekorit yleensäkkin..osareita on vaikka ei tarvis mutta pelataan varman päälle jos jotain isompaa menee rikki ja osto heti eikä huomenna niin on mistä ottaa...

en kiellä etteikö joskus olis sika tiukkaa kun tulee vakuutukset ja verot samaan aikaan niin sitten sinnitellään :D

Tää on vaikea. Siis jos kaikki asumiseen liittyvät eli remontista vakuutusmaksuihin ei kuuluisi tuohon. Niin jäisi kuitenkin autolaina ja autoremppa sekä bensat :/ Ilman noita pärjäisimme keveästi neljänkin lapsen kanssa, mutta tiukille ottaa toi tonni. Siis vaatteet, harrastukset ja ruoan saan kyllä tonnilla, mutta tuntuu, että noita pakollisiakin menoja syntyy jatkuvasti lisää. Mutta toisaalta jos lapsia olisi kaksi, niin meillä voisi olla pienempi ja vähemmin kuluttava autokin. Joten veikkkaan, että pärjättäisiin kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Alkuperäinen kirjoittaja Bettiina:
Alkuperäinen kirjoittaja köyhät:
mei ei tulla toimeen vaikka tulot on yhteensä netto n. 3000 euroa/kk. Meitä 2 aikuista ja yksi taapero. Mitään kulutusjuhlaa ei ole, ei ole kuin yksi auto ja rivarin vastike, sähkö, vesi, bensat, ruokaa. Siitä ei kovin paljon jää mihinkään ylimääräiseen, kun halutaan vähän säästäkin vastaisuuden varalle. Kumpikaan ei harrasta mitään erikoista, ehkä n. 50 euroa/kk harrastuksiin.

Tahtoisi oikeasti tietää millä rahoilla ja tuilla te muut esmi. 2-3lapsiset perheet tulette toimeen? satteko niin paljon jeesiä vanhemmilta tai isovanhemmilta, rahaa asuntoon, lasten vaatteisiin/harrastuksiin, onko lainassa takaajina, ovatko osallistuneet asunnon/auton ostoon tms.? Mietin vaan kun me ei tulla toimeen nytkään, niin miten tässä useampaa lasta elättäisi.

Meillekkin jää vähemmän kk käteen, ehkä 2400 ? yht, mä työtön, meitä 3 kans ja silti meille jää 1000 ? kk käteen tuhlattavaks ja ruokaan, kaikkee on. Ette vaan osaa käsitel rahnaa.

No jos nyt sitten vielä kerrotaan kaikki yksityiskohtdat. Asutteko vuokralla vai omassa, saatteko asumistukea, lapsi ei ilmeisesti ole hoidossa.

Musta on aika kohtuutonta, että sanot jolle kulle, ettei tämä vaan osaa käsitellä rahaa. Jos olisin kotona, laskuista häviäisi heti 380 euroa päivähoitomaksua ja liki 100 bensa laskua. Enkä minä myöskään tarvitsisi niitä siistejä vaatteita, joita töissä pitää olla. Eli toki kun olisin kotona selviäisimme pienemmillä menoilla.

Niin ja omat vanhempani ovat taanneet meille pienen osan asuntolainastamme, se on ainoa taloudellinen tuki mitä olemme saaneet. Me

Oma kämppä on tai pankin, muksu tarhassa 3 krt vk, syksyllä menee eskariin. No ei tunnu osaavan käsitellä rahaa jos meil vähän vähemmän tulot kk käteen ja jää kumminkin se tonttu tuhlattavaksi ja ruokaan yht.

Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Monet valittaa että ei esim. kotihoidontuella pärjää, tai palkka juuri ja juuri riittää, on ne päivähoitomaksut niin kalliita jne. mutta samalla on pakko olla kaikki viimeisimmät villitykset, tietokoneita ja menopelejä joka lähtöön, baariin voi helposti laittaa pari satasta joka toinen viikonloppu jne.

Öö en tiedä ketään, joka huikeella 294,28 eurolla miinus verot ostelis jotain menopelejä ja laittais pari sataa baariin joka toinen viikonloppu?!! Tosin itse asun Espoossa, jossa hyvä kuntalisä ja saan käteen reilu 400?/kk, mutta en mä silläkään kuule mitään kulutusjuhlaa elä.

Ok aina on näitä jotka valittaa ja sit mies tienaa jotain 4000 euroa nettona kuussa, mut kyllä ihan tosissaan kotihoidontuen pitäs olla samalla tasolla työttömyyspäivärahan kanssa..

2+1
Minä töissä, ja kuukaudessa käteen netto 1400-1500e. Vaimolla, silloin kun käy työssä, tulot netto 1200-1300e. Yhteensä netto 2600-2800e tai kun vaimo kotona hoitamassa, netto 1400-1500e.

Tuosta pois vuokra, vesi, ruoka, vakuutukset, muut.

Säästöön joka kuukausi yhteensä noin 1500e + lapsilisä. Eli reilu 1000e mekin käytetään vain kuussa elämiseen.

Mielestäni ei edes jäädä paitsi mistään. Asutaan suuren kaupungin keskustassa tilavassa asunnossa, harrastetaan kaikkea "ilmaista" luovaa, kuten musiikkia, valokuvausta ja videokuvausta (välineet hankittu vuosien varrella pikkuhiljaa). Vaimolle tulee pari lehtitilausta. Vaatteet kirppikseltä tai edullisista liikkeistä. Syödään hyvin ja ulkonakin kuukausittain + pieniä herkkuja silloin tällöin kotona, varsinkin viikonloppuisin. Autoa ei ole eikä omaa asuntoa. Työmatkat bussilla n. 20km / päivä ja vaimo kotona etänä. Matkoja silloin tällöin.

Eli tuo noin päälle 1000e on ainakin meille kolmelle enemmän kuin riittävä raha kuukaudessa asumis, ruoka ja muihin elämis-kustannuksiin.

tällä hetkellä ja ainoat tuloni ovat kelan tuet ja elarit, mulla 2 lasta 4v ja 2v saadaan n.1300e tukia joista lyhennän asuntolainaa
n.400e/kk (lainaa 120 000 mutta maksan opiskelun ajan pelkkiä korkoja)
vastiketta n.200e joka sisältää lämmityksen
sähkölasku on tulee 3kk välein n. 70e.
netti 9,90e/kk
autolaina 200e
pojan 4v. jalkapallo maksaa 50e/vuosi :whistle:
tytöllä ei vielä mitään harrastuksia
omat harrastukset maksaa n. 60e/kk
onneksi vanhempani ja exäni vanhemmat jeesaavat mua opiskelujen ajan sen verran että maksavat osan vakuutuksia ja ostavat myös lapsille sillon tällön vaatteita ja leluja ym. on tää elämä kyl niin kallista :headwall:
täänäänki tuhlasin 70e meikkeihin ja hiustenhoitotuotteisiin ja pe mulla parturi :) la ikea törsään loputkin,onneksi on töitä tässä sivussa muuten tuskin pärjäisin ku olen aika kova tuhlaamaan :ashamed:

Niin siis ei mee hoitomaksuja, oletan. Luulen että ei selvittäis.
Kahta autoa ylläpidetään (työmatka omalla autolla 30 min, julkisilla 1h45min per sivu)

Laskeskelin, että me maksetaan vakuutusyhtiölle yli 1800e vuodessa. |O

Meille tulee käteen yhteensä 2000e/kk ja siitä maksetaan asunto ja autolainat ja kaikki muut menot, ruokaankin menee about 800-900e/kk ja meitä on 2 aikuista ja 5 lasta...

Meitä on kans neljä enkä mä vois kuvitellakkaan että tonni rittäis!
Se tietysti riippuu ihan siitä miten on tottunu kuluttamaan, mä kyllä ainakin arvosan jos tommonen summa jollekkin riittää.
Meillä jaa yli tuplasti sama,mutta silti tarttee välillä penniä venyttää.