Pystyisitkö elämään ihmisen kanssa joka on työttömänä siksi kun ei kiinnosta tehdä töitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pinnallinen?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pinnallinen?

Vieras
Mä olen tavannut ihanan miehen. Synkkas heti ja täysiä ja juttu luisti tosta vaan. Sitten parin tapaamiskerran jälkeen hän kertoo et ei käy töissä kun ei vois vähempää kiinnostaa ja saman rahan saa kotona olemalla. Et ei ole vuosiin tehnyt kun sillontällön pimeenä töitä. Illan kruunas kun sano mulle et voitko soittaa illalla kun hänellä ei ole enää saldoa puhelimessa. Siis melkein 4kymppinen mies.
Mä olen ehkä turhamainen paska, mutta mä en kyllä pysty mitenkään visioimaan meille yhteistä tulevaisuutta niin ihana kun itse ihminen onkin.
Miten kävis omalla kohdallasi?

Riippuu siitä miten tulee muuten toimeen. Tuollaisen tapauksen kanssa en voisi. Mutta voin kun on esim. oma talo, auto, kaikki vakuutukset yms. kunnossa ja pystyy siis elämää silti normi elämää

Riippuisi vähän siitä, kuinka kiinnostava hän olisi ja mitä hän sitten tekisi. Ja ehkä myös, kuinka suurta osaa tuo näyttelisi hänen elämässään. En jaksaisi välttämättä koko ajan kuunnella tuollaisia juttuja, mutta olisi aika tapauskohtaista, vaikuttaisiko se muuten. En nyt kertalaakista lopettaisi alkanutta suhdetta, vaan katsoisin vähän pitemmälle, miltä vaikuttaa.

No ei varmasti tuokaan asia yksinään olisi asia joka estäisi yhdessä elämisin. Kiinostaisi kyllä kovasti miksi puhelimessa ei ole saldoa ja mitä hän aikoo tehdä että hänen rahansa riittää kaikkeen tarpeelliseen kuten vaikka hänen omiin puhelinlaskuihinsa.

[QUOTE="Lissu";30360950]Pystyisin ihan helposti, pystyyhän miehetkin elämään naisten kanssa jotka on työttömiä, koskaan ei kuule siitä mitään mussuttamista.[/QUOTE]

Pitäisikö kuulua? Oletko kokeillut?

En, todellakaan en.

Köyhä saa olla mutta ei tyhmä ja vastuuton.
Mielestäni on yhteiskunnallisesti vastuutonta jättäytyä ilman hyvää syytä muiden elätettäväksi. Väliaikainen työttömyys on hyväksyttävä asia, mutta elämäntapatyöttömyys on vain yksinkertaisesti väärin.

Palkansaajana kyllä jos muuten synkkaa jatkossakin ja mies esim. hoitaa yhteisen kodin asiat työssä ollessani.

Yrittäjänä asia on jo vaikeampi niellä. Silti ehkä samoilla ehdoin.

En. Tuollainen omasta elämästä vastuun ottamattomuus kyllä leimaisi koko henkilöä ja en hetkeäkään epäilisi etteikö tuo voisi levitä muuhunkin "toimintaan".

Työttömyydessä ei ole mitään pahaa, se on nykyaikana ihan kenen kohdalle osuva tilanne, mutta vastuuton ei saa olla.

Jos mies elättäisi kuitenkin itsensä ja voisi reissata mukanani ym ilman, että minun tarvitsisi kustantaa hänen elämäänsä ja reissujaan niin voisin.
Mutta jos menisi siihen ettei voitaisi tehdä mitään sen takia koska hän ei voisi osaltaan osallistua kustannuksiin, ei onnistuisi.

Ap:n tapauksessa en todellakaan.

Mutta jos miehellä olisi varallisuutta siinä määrin, ettei hänen tarvitsisi tehdä töitä, koska hän pärjää taloudellisesti töitä tekemättäkin, niin ei sen sitten niin väliä. Jos oletus on kuitenkin sitten se, että miehellä on kuitenkin kiinnostuksenkohteita, eli hän ei ole liimannut persettään sohvalle ja kaukosäädintä käteen.

Näköjään rahattomalle miehelle ei heru naisilta rakkautta...

Eikös suurin osa kritisoinut miehen luonteenlaadun, eikä rahattomuutta? Kyllähän se kertoo ihmisestä paljon, jos aikuisikäinen ihminen voi noin heittäytyä muiden elätettäväksi eikä koe minkäänlaista tahtoa elättää itse itsensä. Tuollainen ihminen on 100% varmasti muillakin elämänalueilla lusmu, ja tuskin esim. hoitaisi yhteisen kodin kotitöitä tai ottaisi vastuuta lapsista. Eihän tuo kykene ottamaan vastuuta itsestäkään.

• Tykkää
Reactions: Pin
Mä olen tavannut ihanan miehen. Synkkas heti ja täysiä ja juttu luisti tosta vaan. Sitten parin tapaamiskerran jälkeen hän kertoo et ei käy töissä kun ei vois vähempää kiinnostaa ja saman rahan saa kotona olemalla. Et ei ole vuosiin tehnyt kun sillontällön pimeenä töitä. Illan kruunas kun sano mulle et voitko soittaa illalla kun hänellä ei ole enää saldoa puhelimessa. Siis melkein 4kymppinen mies.
Mä olen ehkä turhamainen paska, mutta mä en kyllä pysty mitenkään visioimaan meille yhteistä tulevaisuutta niin ihana kun itse ihminen onkin.
Miten kävis omalla kohdallasi?

Et ole turhamainen paska. Kyllä se kertoo ihmisestä aika paljon, jos sillä ei ole minkäänlaista tarvetta ja halua elättää itseään. Se, että se olis työtön, mutta haluisi töihin, olisi mun silmissä ihan ok. Se, ettei ole edes kiinnostusta, kun rahaa saa ilmaiseksikin, ei olisi ainakaan mies minua varten.

Sen lisäksi on noloa parien treffien jälkeen vinkua toista soittamaan, kun ei ole saldoa puhelimessa.

Ei olisi suhteella tulevaisuutta.
Jos toinen ei edes yritä tulla toimeen omillaan niin arvot olisi liian erilaiset. Väliaikaisestihan nyt kuka vaan voi olla yhteiskunnan/puolison elätettävänä työttömyyden, sairauden, kotiäitiyden tms. vuoksi.
En olisi valmis myöskään tinkimään omista matkustus- ja talohaaveistani toisen varattomuuden vuoksi. Olettaen siis, ettei tuolla tavalla ihan herroiksi voi elellä. Jos ei sitten ole rikollinen.
Jos olisi jostain syystä varakas eikä olisi pakko käydä töissä niin siltikin miehellä pitäisi olla jotain järkevää tekemistä esim. yritys, hyväntekeväisyyttä, omaishoitaja tms.

Jos se mies nostaisi työttömyyskorvausta tai sossun tukia, niin en pystyisi.

Eräs tuttuni on kotirouva, joka shoppaa sen kuin kerkiää. Mikäs siinä, kunhan ei tukia nosta vaan pärjää miehensä tuloilla.

Kiva tietää olevansa pian pummi kun jään työttömäksi ensi viikolla. Saan liitosta rahaa vaikka on töissäkäyvä mieskin, mutta emme pelkästään hänen palkallaan elä mitenkään. Lisätienestiä hankin tekemällä sukkia myyntiin ja töitä haen kyllä, mutta silti taidan joidenkin mielestä olla pohjasakkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Todellista elämää;30361607:
Kiva tietää olevansa pian pummi kun jään työttömäksi ensi viikolla. Saan liitosta rahaa vaikka on töissäkäyvä mieskin, mutta emme pelkästään hänen palkallaan elä mitenkään. Lisätienestiä hankin tekemällä sukkia myyntiin ja töitä haen kyllä, mutta silti taidan joidenkin mielestä olla pohjasakkaa.

No jos sä aikoisit elää loppuikäsi tuilla etkä olisi tippaakaan kiinnostunut menemään töihin, niin pummihan sinä olisitkin. Mutta en tiedä miksi nyt otit nokkiisi, kun selvästi toi ei ole sun tilanne?

Alkuperäinen kirjoittaja Todellista elämää;30361607:

Luepas nyt nuo kaikki viestit uudestaan. Kukaan ei kritisoinut tytöttömyyttä tai työtöntä, vain elämäntapatyöttömyys ja lusmuilu oli pahasta.

Tsemppiä sulle työhakuun. :hug:

Lisäään vielä, että itse en voisi tuollaisen elämäntapatyöttömän kanssa elää.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä