pystyisittekö oleen exän kans väleissä,jos...ja teillä olis yks lapsi.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja prkl!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

prkl!

Vieras
kun ex ja sen äiti tekee mun uudesta perheestä ja minusta melkein joka toinen kuukausi ls-ilmoitu´ksia. keksiny kaikki maan ja taivaan väliltä...juppo,lastenhakkaaja,laspsen seksuaalinen hyväksikäyttäjä,huono muuten tms.. missään ei ole mitään perää. mut sossuthan joutuu silti aina tarkistaan kun tulee ls-ilmoitus. niin ja omilla nimillään tekee,kiusaksi! mut sossut ei usko meitä:(siis väittää että minä ja mun nyk,mies ollaan. kauheeta! oon suuttunu exälle ja sossut vaan jaksaa valittaa että miksi enhalua olla isän kans väleissä ja mun on pakko kun meillä on lapsi. meillä on yhteishuolto. joo pakolliset jutut laitan tekstarilla mut muuten en halua olla sen kans väleissä. onko teidän mielestä pakko olla puheväleissä?

siis selvästi kiusaa..kenen kanssa voisit jutella tästä? ei mielestäni tarvitse olla missään väleissä paitsi niin, se lapsi...onko hän hänelle kuitenkin hyvä isä?

no kyllähän se on ihan normaal isä muuten mut välillä musta tuntuu että se puhuu ja haukkuu mua sille ym... niin ja poika vasta 5v. mut ärsyttää tollaset ihmiset...ite se halusi erota niin ja se yrittää äitinsä kans poikaansa itelleen asumaan siks varmaan tekee noita ilmoituksia et minä olisin sitte huonompi..

Minunkin ex-mies on tehnyt lapsestamme muutaman ls-ilmoituksen. Ekan kerran kävin keskustelemassa ls-työntekijän kanssa ja selitin tilanteen: ex on vihoissaan, haluaa vahingoittaa minua ja kun ei ole muuta keksinyt, niin tehnyt sitten tällaisen ilmoituksen. Ls suhtautui kyllä ihan asiallisesti minuun, vaikka tilanne oli epämiellyttävä. Asian käsittely loppui siihen ja seuraavista kahdesta ls-ilmoituksesta ls ei ole lähettänyt minulle edes tietoa. Sitä kyllä ihmettelen.

Viimeisimmästä sain tiedon, kun ex vahingossa sen lipsautti. Pyysin ls-reksiteristä sitten lastani koskevat merkinnät, jolloin huomasin, että ex oli tehnyt yhteensä kolme ilmoitusta. Silkkaa panettelua ja kummallisia tarinoita meidän perhe-elämäestämme.

Ikävät merkinnät ls.ilmoituksusta sinulle ja lapsille jää - eliniäksi ja kauemmaksikin, eikä niitä saa poistettua. Muutoin sinun ei niistä tarvitse välittää, jos teillä on asiat kunnossa.

Sinun kannattaa ottaa "yhteistyöhaluinen äiti"-rooli päälle kun/jos käyt keskustelemassa sosiaalityöntekijöiden kanssa. Kerrot , että tietenkin haluat kasvattaa lapsesi yhteistyössä exäsi kanssa. Lastesi parasta ajatellen sinun kuuluu olla "väleissä" lastesi isän kanssa, mutta ei sinun ystävä tarvitse olla. Informoit pakolliset asiat sähköpostilla tai tekstarilla ja käyttäydyt ihmisiksi. Se riittää.

[QUOTE="hmm";23411531]tai kiusaamisestä rikosilmoitus, tietääkseni perättömistä lastensuojeluilmoituksesta saa sakot ainakin.[/QUOTE]

Ei perättömästä lastensuojeluilmoituksesta sakkoja saa - ainakaan helposti. Exäni on tehnyt niitä monta ja asianajajani sanoi, ettei kannata lähteä viemään asiaa eteenpäin, kun ei ls ottanut niitä myöskään tosissaan.

Rikosilmoituksen kunnanloukkauksesta tai kiusaamisesta voi toki tehdä.

Enemmän tuolla kiusaamisella voi olla merkistystä, jos ex kiusaa muutoinkin, jolloin saa helpommin esim lähestymiskiellon tms. Ja myös silloin, jos kiusaaja ex vaikkapa alkaa vaatia oikeusteitse itselleen lisää tapaamisoikeutta tai vaikkapa yksinhuoltajuutta. Minun exäni meni niin niin pitkälle ja menetti mm noilla perustein huoltajuuden kokonaan minulle. Tapaamisen säilyivät samoina kuin ennen, mutta kun hän ei ole huoltaja, ei hän saa esim lasta koskevia tietoja viranomaisilta. Eikä hän voi enää vaikuttaa siihen missä lapsi asuu, Käytännössä voin muutaa vaikka ulkomaille, jos vain tapaamiset pystytään jollakin frekvenssillä järjestämään.

mulle kävi sama juttu. ex-mies teki perättömän ls-ilmoituksen viime kesänä, ja se ei ollut ensimmäinen kiusanteko. on tehnyt 2 rikosilmoitusta aiemmin, jotka johtivat syyttämättäjättämis-päätöksiin. mutta kiusanteko on jatkunut vuosia. olen melkein immuuni niille, mutta suuri järkytys oli se, että lastensuojelu piti minua hirviö-äitinä, ja ex-mies oli onnistunut manipuloimaan sosiaalivirkailijoita. en olisi voinut kuvitella että milloinkaan tulisi tällaisia asioita vastaan. ensimmäisen kerran elämässäni jouduin kuulusteltavaksi juuri ex-miehen kiusaamisten ja perättömien ilmoitusten tähden, ja poliisi kyllä antoi ymmärtää jo kuulustelussa että olen syytön. voimia kaikille!

joo oon tehny kaikki poliisi jutut siis rikosilmeoitukset mut syyttäjä eiu läheteny viemään oikeuteen kun isä oli kuulusteluissa sanonut että eihän ole tehnyt tahallaan niitä. ... että voikin olla niin vastenmielinen ihminen!

joo oon tehny kaikki poliisi jutut siis rikosilmeoitukset mut syyttäjä eiu läheteny viemään oikeuteen kun isä oli kuulusteluissa sanonut että eihän ole tehnyt tahallaan niitä. ... että voikin olla niin vastenmielinen ihminen!

Ls ja poliisi varuillaan näissä asioissa ja syystä. Mulla on oikeasti ex from hell. Kaiken paskamaisen (ls-ilmoitukset, elatusvedätykset, rajatila/psykopaattiväitteet yms.) päälle hän on menestyvä ja varakas ihminen, joka osaa käyttäytyä hurmaavasti joka tilanteessa - perheneuvolassa, lastenvalvojan kanssa ja oikeussalissa. Löytää oikeat sanat aina, mm teitittelee minua.

Mutta niinpä vain menetti lapsensa huoltajuuden, kun riitautti sen viisi vuotta eromme jälkeen. Asianajajani sanoi, että hän hävisi sen siksi, että minä en ollut koskaan alkanut mustamaalata häntä. Olin vain ollut teflonia.

Yhteistyössä