Pystyykö lähihoitajan palkalla asumaan pk-seudulla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pähkäilyä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä mietin tota kans ja tulin siihen tulokseen ettei sillä palkalla vaan pärjää tai sitten pitäisi tehdä töitä ympäri vrk.
Jos olisi toinen tienaava perheessä niin sitten voisi pärjätä.

Olen lähihoitaja ja asutaan Vantaalla. Kaksi lasta. En sanoisi että rikkaaksi pääsee mutta toimeen tulee. Toinen ihminen olisi taloudessa hyvä olla joka jakaisi kuluja. Lapset ei harrasta mitään, mikä maksaa, enkä itsekään. Vuorotyö, mutta tosiaan pitäisi varmaan tehdä kaikki viikonloput töitä jotta pärjäisi.

Älä ny vielä kirvestä kaivoon heitä :) vaa selvitä asiat oikeesti!
Itse muutin toiselta paikkakunnalta kun sain HYKSstä työpaikan. Laitoin heille asuntohakemuksen, soitin lopulta perään ja sain viikossa asunno, koska tulin muualta. Asunto oli lähellä Meilahtea, peruskorjattu, edes yhtäkää ruuvia ei ollut seinässä, olohuone, makuuhuone, keittiö, vessa, pesuhuon, vuokra 580€.
Pyörällä pääsin töihin, Hussi antaa työntekijöille alennuksen bussilippuun, joka taisi maksaa alle 40€ kuussa, ja sillä sit pääsikin joka paikkaan milloin vaan bussilla ratikalla tai metrolla. Helsingin sähkö oli tuolloin suomen edullisin. Palkka parempi mitä mulla on ollu missää muualla. Lähikauppoja on Helsingissä suunnillee korttelin välein.
Sijaisuuksia ja töitä sielä on!! Toisin kuin muualla Suomessa.
Että voin kyllä suositella ;)

Nii ja harrastuksista kannattaa kysyä onko hussilla sopimusta heidän kanssa. Aikas monesta paikkaa saa alennusta kun näytti henkilökorttia - suuren työnantajan etuja.

[QUOTE="jonna";30629864]Älä ny vielä kirvestä kaivoon heitä :) vaa selvitä asiat oikeesti!
Itse muutin toiselta paikkakunnalta kun sain HYKSstä työpaikan. Laitoin heille asuntohakemuksen, soitin lopulta perään ja sain viikossa asunno, koska tulin muualta. Asunto oli lähellä Meilahtea, peruskorjattu, edes yhtäkää ruuvia ei ollut seinässä, olohuone, makuuhuone, keittiö, vessa, pesuhuon, vuokra 580€.
Pyörällä pääsin töihin, Hussi antaa työntekijöille alennuksen bussilippuun, joka taisi maksaa alle 40€ kuussa, ja sillä sit pääsikin joka paikkaan milloin vaan bussilla ratikalla tai metrolla. Helsingin sähkö oli tuolloin suomen edullisin. Palkka parempi mitä mulla on ollu missää muualla. Lähikauppoja on Helsingissä suunnillee korttelin välein.
Sijaisuuksia ja töitä sielä on!! Toisin kuin muualla Suomessa.
Että voin kyllä suositella ;)[/QUOTE]

Niin montako lasta sulla on?

Yhteistyössä