Pyysin miestä viemään lapsen lääkäriin, niin ei kuulemma halua kun ei osaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap.

Vieras
Minä olen normaalisti käyttänyt lapset lääkärissä, jos on tarvetta ollut. Joskus olemme käyttäneet yhdessä. Nyt pyysin, että mies veisi lapsen lääkäriin, kun oma olo on huono. Mies vastasi, että ei halua eikä osaa. Hän ei tiedä mitä lääkärissä täytyy sanoa eikä osaa vastata oikein kysymyksiin. Sanoin, että jos minä en olisi täällä lapsia käyttämässä, niin jättäisikö lapset kipeinä käyttämättä lääkärissä niin sanoi, että odottaisi niin pitkään, että olisi pakko viedä. Ei kuulemma halua mennä vapaaehtoisesti terveysasemalle. (Eikä kyllä itsekään käy lääkärissä vaikka olisi kipeänä.) Onko muiden miehet / lasten isät samanlaisia? Mä en ymmärrä.

Kyllä sinulla on nyt ihan ainutlaatuinen yksilö siellä.
Tietenkin lapsen isä käy lapsen kanssa lääkärissä, herranen aika sentään.

Käske nyt miehesi istua tuolille.
Sitten sanot osoitteen missä se lääkäriasema on.
Sano, että kun menee sinne, niin sanoo päivää ja sitten lääkärille kertoo lapsen oireista.

kirjoita sinä ne oireet paperille, niin voi lukea siitä jos ei muuten osaa

Sen jälkeen potkaset persuksille ja käsket aikuistua

• Tykkää
Reactions: Myrna
[QUOTE="Jeps";28985851]Kyllä sinulla on nyt ihan ainutlaatuinen yksilö siellä.
Tietenkin lapsen isä käy lapsen kanssa lääkärissä, herranen aika sentään.

Käske nyt miehesi istua tuolille.
Sitten sanot osoitteen missä se lääkäriasema on.
Sano, että kun menee sinne, niin sanoo päivää ja sitten lääkärille kertoo lapsen oireista.

kirjoita sinä ne oireet paperille, niin voi lukea siitä jos ei muuten osaa

Sen jälkeen potkaset persuksille ja käsket aikuistua[/QUOTE]

Arvaapa tekisikö mieli tehdä näin. :D

Äsken tuossa jo vähän miehelle "kuittailinkin", että ihan ekana menee terveysasemalle, ilmoittautuu neuvontaan ja sanoo että lääkärille aika lapsella (nimen kanssa). Lääkärissä voi sitten voi kertoa lääkärin kysymysten mukaan lapsen oireista (jotka vielä kerroin hänelle) ja jos ei jotain tiedä niin sanoo ettei tiedä, kyllä se lääkäri osaa ne keuhkot, sydämen, korvat ja nielun katsoa/kuunnella. Mutta ei, ei kuulemma osaa.

On kuulemma tottunut siihen, että minä huolehdin lasten asioista. No, niinhän se on mennyt mutta mielestäni myös mies saisi ottaa vastuuta lapsista koska eihän sitä koskaan tiedä milloin minä en olekaan paikalla lapsia hoitamassa/ruokkimassa/viemässä lääkäriin. Kyllä normaalisti osaa tehdä lapsille ruokaa, käyttää kylvyssä, hoitaa jne. mutta nyt iski ilmeisesti kyvyttömyys.

No nytpähän voi opetella.

Paskat se mitään osaamisesta ole kiinni, ei vaan viiti. Kysy siltä, että mikä oikeus sillä on olla huolehtimatta lapsista kun ei vaan viiti, ja miksi sillä on muka oikeus teettää sulla ne hommat joita häntä ei huvita tehdä. Mikä palvelija sä sille ukolles oot muka.

Mä lykkäsin miehelle kerran mukaan lappusen, jossa luki, milloin oireet olivat alkaneet, mllaisia ne olivat olleet ja mitä olen antanut lääkkeeksi. Kirjoitin myös ylös, että haluaisin Panadolia varten reseptin ja laitoin lappuun myös lapsen painon.

Lykkäsin miehelle lapsen, lapun ja kelakortin ja pari varavaippaa ja se siitä. Itse jäin vauvan kanssa kotiin.

Nykyään mies pärjää mainiosti ja olisi tuolloinkin pärjännyt, mutta sen muisti on juuri niin lyhyt, että ainakin panadol-resepti olisi jäänyt vain haaveeksi.

Miulla ei ole ajokorttia joten jos ei yhdessä mennä niin mies on keskenään lapsia käyttänyt lääkärissä jne. ja ihan hyvin on pärjänny. Kyllä siulle ap on sattunut sitten joku maanantaikappale tuon asian suhteen :)

No johan on mies.. Meillä just viimeksi vei mies nuoremman lapsen päivystykseen, vieläpä pitkän työpäivän jälkeen illalla. Soitti kyllä matkalla että kela-korttia ei muistanut ottaa, joten laitoin tekstarilla hänelle lapsen sotun, ja liitin vielä mukaan oireet ja milloin annoin panadolia jne. Mukaan pakkasin hoitolaukkuun vaippoja ja juomista ja pehmolelun. Eikä mitään ongelmaa. Musta kun vähän tuntuu että ne isät otetaan jopa vakavammin terkkarissa kuin "ylihysteeriset" äidit..

Minä olen normaalisti käyttänyt lapset lääkärissä, jos on tarvetta ollut. Joskus olemme käyttäneet yhdessä. Nyt pyysin, että mies veisi lapsen lääkäriin, kun oma olo on huono. Mies vastasi, että ei halua eikä osaa. Hän ei tiedä mitä lääkärissä täytyy sanoa eikä osaa vastata oikein kysymyksiin. Sanoin, että jos minä en olisi täällä lapsia käyttämässä, niin jättäisikö lapset kipeinä käyttämättä lääkärissä niin sanoi, että odottaisi niin pitkään, että olisi pakko viedä. Ei kuulemma halua mennä vapaaehtoisesti terveysasemalle. (Eikä kyllä itsekään käy lääkärissä vaikka olisi kipeänä.) Onko muiden miehet / lasten isät samanlaisia? Mä en ymmärrä.

onko sillä lapsella sitten todella tarve lääkärille, jos kerran miehen mielestä ei ole?
vai onko vaan tyyliin vähän yskää ja miestä vituttaa lähteäpuolestasi lääkäriin valittamaan asiasta, joka ei muiden kuin sinun mielestäsi lääkäriin kuulu? Tässä tapauksessa ymmärrän miestä hyvin. Lastentaudit ym. kuuluu elämään, ei niistä jokaista tarvitse käydä lääkärille esittelemässä.

jos taas asiaa on oikeasti, niin kerroppa miehelle, että joskus aikuisena ja vanhempana pitää joskus tehdä asioita, vaikka ei juuri huvittaisi.

Jos mies ei suostu ykin menemään, niin mene mukaan nyt ensimmäisellä kerralla, jotta hän näkee, miten siellä toimitaan. Seuraavalla kerralla varmasti pärjää jo yksinkin.

Kyllä meillä mies on vienyt lapsia lääkäriin, neuvolaan, hammaslääkäriin ja puheterapiaan. Ei siinä ole ollut vaihtoehtoja, koska minä olen ollut töissä tai muuten estynyt.

[QUOTE="kaffe";28985960]onko sillä lapsella sitten todella tarve lääkärille, jos kerran miehen mielestä ei ole?
vai onko vaan tyyliin vähän yskää ja miestä vituttaa lähteäpuolestasi lääkäriin valittamaan asiasta, joka ei muiden kuin sinun mielestäsi lääkäriin kuulu? Tässä tapauksessa ymmärrän miestä hyvin. Lastentaudit ym. kuuluu elämään, ei niistä jokaista tarvitse käydä lääkärille esittelemässä.

jos taas asiaa on oikeasti, niin kerroppa miehelle, että joskus aikuisena ja vanhempana pitää joskus tehdä asioita, vaikka ei juuri huvittaisi.[/QUOTE]

On tarve, kun on kuumetta, yskää ja räkätauti. Kävimme lääkärissä alkuviikosta (kova räkätauti jatkunut toista kuukautta) ja tuolloin lääkäri sanoi, että uudelleen tultava, jos tulee kuumetta tai yskää. Nämä siis tulleet vasta viime yön aikana.

Meillä mies oppi kerta heitolla kun oli vuorokauden sairaalassa kun esikoinen 1,5-vuotias sai vähän kolhua pienessä tapaturmassa. Minä jouduin jäämään kotiin viikon ikäisen vauvan kanssa (oli kauhea flunssa aika, joten ei tehnyt mieli lähteä edes mukaan vauvan kanssa päivystykseen). Kelakortin hoitolaukkuineen kerkesin lätkäistä mukaan kun lähti kyydittämään esikoista haipakalla sairaalaan. Hyvin oli osannut, vaikka täysin uusi tilanne lapsen nukutuksesta, heräämöstä ja yön yli tarkkailusta lähtien.

Ei ole arastellut sen jälkeen mitään käyntejä lapsen kanssa.. :D

[QUOTE="niina";28986047]Meinaako ap viedä sit lapsen vai annattekovaan kotona kärsiä?[/QUOTE]

Kyllä mies meni lapsen kanssa, kun vähän suutahdin hänelle asiasta. :) Ja kuulemma ihan hyvin meni reissu, nopeasti ohi ja antibioottikuurin sai keuhkoputkentulehdukseen. Kannatti siis käydä. Toki jos mies ei olisi mennyt, niin olisin minä mennyt vaikka itsellänikin olo on heikko (keuhkokuume).

[QUOTE="Vieras";28986051]Lapsellinen mies. Jos ei osaa viedä lasta lääkäriin niin sitten alkaa opettelemaan miten se tapahtuu!! Osaako vaihtaa edes vaippoja, pukea lapsia, laittaa ruokaa?[/QUOTE]

Kuten jo kerroin osaa laittaa ruokaa (on se joka yleensä ruuan tekeekin), käyttää lapset pesulla, on vaihtanut vaipat aikanaan ja hoitaa lapsia vähintään yhtä hyvin kuin minä. Luulisin tuon osaamattomuuden johtuvan laiskuudesta ja siitä, että minä olen aina ennen hoitanut nämä lääkärikäynnit lasten kanssa. (Tosin on mieskin muutaman kerran ollut mukana.)

Vähän kun mun kaverin mies.
Ei osaa maksaa laskuja, ei hoitaa vakuutuksia, ei puhelinliittymäjuttuja, ei mitään.
Lapsetkin aina soittaa äitille, että "voisko iskä sitä ja tätä ja tota" ja sitte se soittaa miehelleen ja ohjeistaa.
Todella vaikeaa.

Käy se kyllä töissä, miten lie pärjää siellä.

Yhteistyössä