RAAKAMAITO, lehmän vai vuohen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kumpi parempi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kääk kääk;28405866:
Mä luin "raakamato" :D

Mut en osaa vastata. Olen vuohenraakamaitoa maistanut, hyvää oli.

:) Itse olen juonut lehmän raakamaitoa, mutta nyt tuli mieleeni miten paljon se eroaa vuohenraakamaidosta..? Hyvää kyllä on!

[QUOTE="aloittaja";28405949]:) Itse olen juonut lehmän raakamaitoa, mutta nyt tuli mieleeni miten paljon se eroaa vuohenraakamaidosta..? Hyvää kyllä on![/QUOTE]

En kyllä yhtään osaa sanoa muuta kuin että maku on toisenlainen..

Meillä juodaan lehmän raakamaitoa luomuna, empä ole vuohenmaitoa kokeillut niin ei voi oikein verrata? Meidän tytölle jolla on laktoosi intoleranssi on hyvin sopinut tuo tinkimaito.:)

[QUOTE="niin";28406262]Toki tiedät ottavasi siinä aika EHEC riskin. Meillä täällä Turussa näitä mukuloita oli viime keväänä Tyksissä.[/QUOTE]

Kyllä olen lukenut nämä riskit. Eviran sivuilla sanotaan;
"Suomessa tärkeimmät raakamaidon elintarviketurvallisuutta vaarantavat biologiset riskit eli tauteja aiheuttavat bakteerit ovat EHEC-, kampylo-, Listeria monocytogenes- ja salmonellabakteerit, jotka voivat aiheuttaa vakavia seurauksia ihmisen terveydelle."
Ajankohtaista - Raakamaidon biologisia riskejä koskeva selvitys on valmistunut - Elintarviketurvallisuusvirasto Evira

Silti riski on aika vähäinen, mutta mielestäni sen arvoinen jos maitoa haluaa juoda. Normaali maidossa kun ei ole mitään normaalia..

Yhteistyössä