Rahankäyttö uusperheessä, minkälaisia käytäntöjä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pösilö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pösilö

Vieras
Tossa kun oli joku aloitus yhteisistä rahoista, niin varmaan yhteinen tili toimiikin hyvin suhteessa, jossa ollaan oltu hyvinkin nuoresta saakka yhdessä ja lapset on kaikki yhteisiä, ja kaikki omaisuus on tavallaan hankittu yhdessä...
Mutta entä uusperheessä? Mitkä menot jaetaan ja millä tavalla, olisi kiva kuulla ihan esimerkkejä minkälaisia tyylejä on olemassa. :)

Meillä on mieheni kanssa yksi yhteinen lapsi, ja minulla 2 isompaa lasta "aiemmasta elämästä". Välillä aiheuttaa pohdintaa, miten kulut jaetaan. Itse ajattelisin, että isompien lasten vaate- harrastus- ym. kulut huolehdin minä, mutta ruoka ja talousmenot jaetaan tasan eikä eritellä kuka syö mitäkin. Ja yhteisen lapsen vaate ym. isompiin kuluihin toivon miehen panostavan jonkinverran enemmän, kun mulla menee tietty jo isompien lasten menoihin paljon.

Kertokaahan, miten teillä toimitaan jos sais vaikka hyviä vinkkejä. :)

mulla 1 lapsi edellisestä liitosta ja miehellä 3, nämä kaikki asuvat tällä hetkellä toisten vanhempien luona ja luonnollisesti maksamme elarit.
me (vanhemmat+yksi yhteinen taapero) asutaan minun (ja pankin) omistamassa talossa. olen meistä se ns. parempituloinen puoliso.
mies osallistuu asumiskustannuksiin maksamalla asuntolainani koroista puolet.
muut laskut maksaa se, jolla sattuu rahaa olemaan tai vaihtoehtoisesti se, jonka nimellä lasku tulee.
ruokalaskuja maksellaan noin karkeasti sanottuna vuorotellen eikä meillä lasketa suupaloja. :D

Yhteistyössä