Rahapula ja turhat ostokset??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mie"

Vieras
Meillä on lievä rahapula; olen äitiyslomalla ja saan tosi hyvin rahaa,melkein 2000 e / kk,miehen tili on aika pieni,n.1200 e /kk.Asuntolainaa 900 e /kk.

Pärjätään juuri ja juuri,tällä hetkellä on huomattavasti tiukempaa laskujen kanssa. Koetan myydä vaatteita ym että tilanne tasoittuu.Mutta missään nimessä tilanne ei parane niin paljoa että turhuuksia voisi ostaa!

Sitten niistä ns.turhista ostoksista!
Anoppi (kaksisuuntaisella mielialahäiriöllä varustettu) ajaa n.5 kertaa viikossa taas kylään.Välillä ei käynyt 3 kk ollenkaan,nyt taas alkoi ajella. samalla hakee meidän POSTIN,ja nyt pitäisikin ostaa lukollinen postilaatikko, että tuo loppuu.
En siis halua että anoppi tietää meidän asioista yhtään mitään, eikä koske postiin.
Plus se että viimeksi oli ottanut naapurin postitkin meille,jouduin ne palauttamaan..

Tämä vain yhtenä esimerkkinä.Lisäksi pitäisi vaihtaa ulko-ovi,ja ennen kesää laittaa myös kameravalvonta,yhtä tyhmästä syystä kuin tuo postilaatikkokin..

Ristiäiset tulossa,ei ole kahvikuppeja kuin muutama samaa paria oleva..
Mulla ei ole vaatteita,kun raskauskiloja jäi niin paljon..

Mihin tässä rajan vetää,mitä ostaa,mitä ei? Kun kyseessä on nyt useamman kk kestävä tiukempi rahatilanne,mutta en kestä sitä että anoppi tonkii jatkuvasti postin.
Ja ei,sanominen ei todellakaan auta,kun kyseessä on mielenterveysongelmainen..

jätä kamera ja ovi ostamatta. tuo kamera on ainakin turhake, jollei ole joku hirvee uhka, jonka takia pitää saada kuvattua mita ulkona tapahtuu kahvikuppeja saa usein vuokrattua esim. kouluilta tai joltain kyläyhdistykseltä.

Viimeksi muokattu:
Hae itse posti heti kun tulee.
Et tarvi kameravalvontaa.
Ovea ei tarvi vaihtaa.

Älä tarjoile anopille muuta kyin kahvia. Pyydä tuomaan tarjottavat itse.

Ristiäisiä ei tarvitse järjestää, ei ole pakolllista.
Rauhoitu ja ala elämään.
Maksa lainasta vain korot.

Meillä on oikeasti tiukkaa,kun olen joutunut jättämään laskuja maksamatta. Auto on pakollinen työn takia,ja nytkin vakuutuslasku erääntyy.

lainaa ei voi laittaa korkoille,kun oli maksimiajan koroilla loppuraskaudesta (olin sairaslomalla).

Meidän ulko-ovi on ylöosasta kokonaan lasia. Eli anoppi näkee suoraan sisälle,ei auta vaikka ovi olisi lukossa. hakkaa niin kauan ovea että sen joku aukaisee.

[QUOTE="aapee";28216865]Meillä on oikeasti tiukkaa,kun olen joutunut jättämään laskuja maksamatta. Auto on pakollinen työn takia,ja nytkin vakuutuslasku erääntyy.

lainaa ei voi laittaa korkoille,kun oli maksimiajan koroilla loppuraskaudesta (olin sairaslomalla).

Meidän ulko-ovi on ylöosasta kokonaan lasia. Eli anoppi näkee suoraan sisälle,ei auta vaikka ovi olisi lukossa. hakkaa niin kauan ovea että sen joku aukaisee.[/QUOTE]
Laita vaikka puinen sälekaihdin

En kyllä ymmärrä miten noilla tuloilla voi olla tiukkaa. Asutaan vuokralla (600€) ja mies on osa-aikatöissä ja itse olen minimiäitiyspäivärahalla. Jos asuntolainan jälkeen jää 2000 käteen ja ei pysty laskuja maksamaan. Miten isoja laskuja teillä on?

[QUOTE="aapee";28216865]
Meidän ulko-ovi on ylöosasta kokonaan lasia. Eli anoppi näkee suoraan sisälle,ei auta vaikka ovi olisi lukossa. hakkaa niin kauan ovea että sen joku aukaisee.[/QUOTE]

Tulee huomattavasti halvemmaksi hankkia siihen verho, kontataktimuovi tai joku muu näköeste kuin ostaa uusi ovi :D Voi ehkä löytyä kotoa jo jotain siihen sopivaa eli tule mitään lisäkustannuksia.

[QUOTE="mie";28216752]Meillä on lievä rahapula; olen äitiyslomalla ja saan tosi hyvin rahaa,melkein 2000 e / kk,miehen tili on aika pieni,n.1200 e /kk.Asuntolainaa 900 e /kk.

Pärjätään juuri ja juuri,tällä hetkellä on huomattavasti tiukempaa laskujen kanssa.

Mihin tässä rajan vetää,mitä ostaa,mitä ei? Kun kyseessä on nyt useamman kk kestävä tiukempi rahatilanne[/QUOTE]

Sun rahatilanne tulee pahentumaan parin kuukauden kuluttua, kun jäät hoitivapaalle ja saat käteen jotain 500e/kk - verot. Miten sä sit pärjäät?

Oveen verho tms niinkuin on jo ehotettu.
Pidä ristiäiset seurakunnan tiloissa. On ilmaista ja löytyy kaikki mahdolliset astiat.
Osta kirpparilta jotku vaatteet tai vaikka kaupasta alesta.
Vähän pistää kyllä miettimään että kukahan se mielenterveysongelmainen on jos anopin takia pitää kameravalvonta hankkia. :D

[QUOTE="nainen";28216930]Sun rahatilanne tulee pahentumaan parin kuukauden kuluttua, kun jäät hoitivapaalle ja saat käteen jotain 500e/kk - verot. Miten sä sit pärjäät?[/QUOTE]

Missä täällä sanotaan, että aloittaja jäisi hoitovapaalle?

[QUOTE="Vieras";28216945]Oveen verho tms niinkuin on jo ehotettu.
Pidä ristiäiset seurakunnan tiloissa. On ilmaista ja löytyy kaikki mahdolliset astiat.
Osta kirpparilta jotku vaatteet tai vaikka kaupasta alesta.
Vähän pistää kyllä miettimään että kukahan se mielenterveysongelmainen on jos anopin takia pitää kameravalvonta hankkia. :D[/QUOTE]

Ei ola kaikissa seurakunnissa ilmaista.

[QUOTE="aapee";28216865]Meillä on oikeasti tiukkaa,kun olen joutunut jättämään laskuja maksamatta. Auto on pakollinen työn takia,ja nytkin vakuutuslasku erääntyy.

Teillä on liian suuret menot. Meillä on tuollaiset nettotulot kuin teilläkin, mies töissä ja minä opiskelen ja yksi lapsi ja autokin vielä. Hyvin ollaan pärjätty isossa kaupungissa. Kysymys on juuri siitä millaiset menot ovat.

Mitä siitä että anoppi näkee sisälle? Sitten vaan vilkutat iloisesti ja sanot oven läpi että tänään et ole tervetullut kylään. X.päivänä voit tulla. Eiköhän hän parin tunnin päästä jo lähde kolkuttamasta pois ja seuraavalla kerralla tajuaakin jo vähemmästäkin.

Anoppiongelmaa et ratkaise ostamalla mitään vaan pitämällä rajat. Joo, tiedän itsekin millaista on vääntää ihan perusasioita mt-potilaiden kanssa, eli kokemuksesta puhun.

Mekkoja saa halvalla, mäkin ostan vaatteeni uutena samoilla tuloilla. Ei tarvitse ostaa monen sadan mekkoa, jos on muitakin menoja lähikuukausina.

Sun pitäisi opetella rahankäyttöä, katsoa mihin kaikkeen turhaan teillä rahaa menee(mihin teillä menee, jos ristiäismekon ostokin on noilla tuloilla liikaa).

Meillä on tiukkaa. Maksetaan vuokraa 970 €. Minulla kotihoidontuki 320, lapsilisät 366 ja yritystulot n. 500/kk. Miehen tulot 0-1200 €/kk. 3 lasta ja vanhaa asuntolainaa lyhennetään 300 €/kk. Juuri saatiin autolaina maksettua hajonneesta autosta mikä oli 260 €/kk.

Mä nyt kartoittaisin ensimmäiseksi, että mitä kaikkia laskuja teille oikein tulee? Kuulosta nimittäin aika hullulta, jos ei näillä rahoilla perus laskuja pystyy maksamaan?

Itse olin juuri reilu vuoden aikalailla samoilla tuloilla hoitovapaalla. Asuntolainakulu kuukaudessa sama. Meillä omakotitalo, 3muksua ja kaksi autoa. Kyllä kaikki laskut sai maksettu ja tarpeellisen hommattu.

Yhteistyössä