rahaton joulu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaana...

Vieras
Ei tullut hyvämieli lahjakorttia tänä vuonna .Soitin spr toimistoon ja laittoivat nimen listalle. Tulisikohan se vielä,onko tietoa.

Seurakunnalta yritin anoa mutta sanoivat et päätökset tehty .

Osaisiko joku kertoa mistä voisi saada avustusta joulu ruokiin .
Tämmöistä tilannetta en ole aiemmin joutunut kokemaan .

Tuppaudu vieraaksi jonnekin.

On kyllä loisteliasta elämää. Elää sen varassa, että jouluksi tulee avustukset jne. Ei ihme, että taloushuolet ajavat ihmiset hyvinkin epätoivoisiin tekoihin. Ei tuollainen sitä parasta mahdollista elämää ole.

Meille tuli jo Hyvä Joulumieli lahjakortti viime viikolla. Olin tosi yllättynyt kun se tuli, saatiin nimittäin se viimekin vuonna ja sanottiin että sitä ei voi saada perättäisinä vuosina. No tosi hyvä kun tuli, elatusmaksuja ei nimittäin oo kuulunu kahteen kuukauteen....

Alkuperäinen kirjoittaja harmaana...:
Eka joulu yh-äitinä .
Rahat on menneet uuden elämän aloituksessa , tulevat lapsilisät laskuihin .
Toivottavasti tuleva vuosi olisi parempi ..

Itse olen saman tilanteen kokenut. Ostin kaikkea pikkuhiljaa, ei heti tarvitse kaiken olla uutta ja hienoa. Erottiin vuosi sitten lokakuussa. Lapsille sain joululahjat ja jouluruuat ja rahaa jäi vielä joulun jälkeenkin. Ei se leipä leveä ole, mutta toimeentulee kun jaksaa yrittää. Tsemppiä.

No voihan kurjuus. Mitenkäs tuo pelastusarmeija. Varmaan sieltä ainakin ruokatarvikkeita saa. Kannattaa varmasti kysyä. Kun olin lapsi, niin käytiin siellä joulujuhlissa. Lapsille sieltä sai myös lahjat. Oltiin yksinhuoltajan lapsia ja välillä oli tiukkaa rahasta. Silti uskonpa että iloisempi lapsuus oli kuin monella nykyajan lapsella, joilla taas ei raha monestikaan rajoita mitään, mutta pahointia vaan piisaa.

Lämpöistä joulua Sinulle ja Perheellesi

Alkuperäinen kirjoittaja Mama the Strange:
Meille tuli jo Hyvä Joulumieli lahjakortti viime viikolla. Olin tosi yllättynyt kun se tuli, saatiin nimittäin se viimekin vuonna ja sanottiin että sitä ei voi saada perättäisinä vuosina. No tosi hyvä kun tuli, elatusmaksuja ei nimittäin oo kuulunu kahteen kuukauteen....

elatus maksut tulee joka kk. sossun kautta omaa tyhmyyttä jos ei sitä kautta hae.

Viestiä kyllä laitoin pelastus armeijalle kouvolaan .Lupasivat olla yhteydessä .
jako olisi ollut 8-10.12.
Ja tässä vitsinä se että matkaa olisi tult melkein 100 km.
Laskuja ollaan siirretty jo aiemmin .
Hyvää joulua kaikille .

Niin, tai vieraaksi jonnekin muualle sukulaisiin tai kerro ystäville. Omasta ystäväpiiristä löytyisi varmasti apua, jos olisin siinä tilanteessa. Ei tarvitse kaikille huudella, kunhna jollekin läheiselle ja luotettavalle. Varmasti apua löytyy.
Me luovutettiin meidän vanhempien joululahjarahat kahdelle sisarusperheelle joilla on juuri nyt tiukkaa ja meillä taas ei niinkään (tällä kertaa).

Yhteistyössä