Rahaton nainen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rahaton nainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rahaton nainen

Vieras
Mitä olette mieltä vastaavasta tilanteesta toisinpäin.
Minä olen n. puolet vuodesta työttömänä, ja opiskelen.
Opinnot ovat viivästyneet, rahat finaalissa ja mieheni maksaa minun puolestani pikku juttujaja joitakin laskuja ...En kehtaa ain a pyytää, koska alan aina ruinattuani vihata itseäni , mutta jos hän huomaa, että kaapissa ei ole mitään, hän ostaa pyytämättä.
Yritän silti tosissani, ja otan vastaan jokaisen tilaisuuden tienata rahaa, ja olen sitä mieltä, että tämä on väliaikaista, ja ostaisin hänelle vaikka kuun taivaalta, jos tilanne olisi toisinpäin.
Minkä neuvon annatte miehelleni? Pitäsikö hänen jättää minut?

Onpa outo ajatus, että rahattomuuden takia pitää kumppani jättää. Ei mene minun jakeluun.

Yh-äitinä tuskailen rahatilannettani. Elämä on kallista kuten kännykkämainoksessa sanotaan.

Totta kai teet voitavasi ja miehesi auttaa sinua mielellään.
Käväisepä säästöpossupalstalla. Meitä rahattomia on Suomi pullollaan.

En ole tippaakaan katkera siitä, että jään ilman Juhannuksen iloja. Katto on pään päällä ja ruokaa sen verran kuin tarvitsen.

Kai saat työttömyyspäivärahaa, jos olet työtön.
Hymyä huuleen ja mukavaa minttumaariaa.

No pitää jättää, jos vaadit lainatakauksia tyhjän hallin takia. Olet jo lainannut yhden 3000 e. Vaadit auton ostamaan. Ja olet samassa jamassa 50 vuotiaana - eli rahaton, et tee työtä, ""opiskelet"" yhä, et tee kotonakaan mitään. Asut äiskän kanssa (joka pesee pyykksi ja kokkaa sinulle - ja vippaa rahaakin silloin tällöin).

Niin, ehkä pelkään vain, että on silti jäänyt vielä jotain tekemättä asian eteen. MItä jos hän tarkkailee minua, ja miettii olenko sittenkin jonkin sortin siipeilijä?
Joka kerta kun istun perseelläni 5 minuuttia nauttimassa kesästä, tulee mieleen, että pitäisi olla nytkin työkkärissä jonossa.
Tulee tunne, että ehkä en olekaan ansainnut mitään mitä hän minulle tuo, ja minun pitäisi vähintään kuurata kämppä joka päivä lattiasta kattoon kiitokseksi.
Siihen en ole toistaiseksi ruvennut, teen oman osuuteni ilman mitään velan maksua.
Toivottavasti tämä joskus loppuu.

Silti veikkaan, että nainen, joka on miehen elättinä, kärsii siitä kuitenkin vähemmän, kuin mies joka on naisen elättinä.

Ja ei tämä vielä mitään itsetuntoa ole multa kokonaan vienyt, enkä anna kiitollisuuden velan viedä pohjaa normaalilta olemiselta.

Ei kannata kuules mököttää, se on miehen homma pitää perheestään huolta ja jos se susta akan meinaa ittelleen niin se hommaa ton kaiken sulle ihan mielellään.

Jos vaimo on mieleinen niin se kyllä riittää, varsinkin kun sunkin jutuista kuulee ja näkee ettet oo kenenkään rahojenperään kyttäämässä. Tässä tilanteessa sun homma on osallistua huushollin ylläpitoon sen mukaan kun osaat ja pystyt. Jos se sitten on vaikka kämpän siivousta niin sekin onkin jo mun mielestä paljon.

Kesänjatkoja

The Man

Ei tämä maailma nyt vielä niin tasa-arvoinen ole, että tätä siipeilyasiaa voisi toisin päin kääntää. En ole ikinä kuullut kenenkään miehen nurisevan pienempituloisen puolisonsa elättämisestä. Toisin päin Ellitkin on tarinoita pullollaan.

Sitä paitsi, ethän sinä ole laiska vätys. Sinähän opiskelet ja haluat tehdä töitä. Tyhmyyden tai laiskuuden vuoksi moni saattaisi naisensa jättääkin, ei köyhyyden. Se on vielä pitkään vain materialististen naisten yksinoikeus.

Hyvä TheMan! Olet samaa mieltä kuin minun mieheni. Hän on sen sanonut monta kertaa, kun alan tuskailla sitä, että tienaan häneen verrattuna niin vähän. Kaiken lisäksi toin liittomme muutaman lapsen mukanani. Hän kohtelee heitä ja yhteistä lastamme tasaveroisesti, eikä koskaan puhu rahasta. Hänen mielestään on onni, että minulla oli ennestään lapsia, hänen on ollut helppo kasvaa isäksi;)

Jos yhdessä ollaan kaikki on yhteistä. Molemmat tekevät parhaansa, se riittää. Nyt maksaa mies. Tulee vielä aika että hän tarvitsee apua, tavalla tai toisella, silloin autat sinä.
Unohda koko juttu, teet parhaasi ja otat kaiken avun vastaan minkä mies antaa. Rahat ja tunteet ovat kaksi eri asiaa.
Nauti kesästä ja ole iloisella mielellä. Et ole siipeilijä.