Hae Anna.fi-sivustolta

Raision Huhkotalo petti

Viestiketju osiossa 'Kodin juhlat' , käynnistäjänä West1962, 10.06.2011.

  1. West1962 Vierailija

    En tiedä kuuluuko tämä tälle osastolle mutta en löytänyt parempaakaan paikkaa.
    Varasin viikko sitten Raision Huhkotalon yrittäjältä tilat tarjoiluineen, elokuussa pidettäviin enoni 70-vuotis syntymäpäiväjuhliin.
    Sovin asiat puhelimessa ja vahvistin puhelimessa sovitut asiat vielä sähköpostitse puhelun jälkeen. Sain Huhkotalon yrittäjältä sähköpostilla vahvistuksen, että syntymäpäivä juhlan tilat ja tarjoilu on heidän puolestaan OK.
    Tänään viikko kirjallisen sopimuksen jälkeen, sain sähköpostiviestin Huhkotalon yrittäjältä, siis sähköpostin en edes puhelua, että valitettavasti olemme saaneet suuren hääjuhlatilauksen ja siksi meidän pitää peruttaa kanssanne tämä jo tehty sopimus.
    On siinä yrittäjällä moraalia, olette tervetulleita asiakkaita paitsi jos joku muu sattuu maksamaan enemmän, niin sitten tietysti tämä enemmän maksava asiakas menee jonon ohi.
    Voi hyvät hyssykät kauppatapa on kuin suoraan jostain ns. banaanivaltion kulttuurista.
    Tarinan opetus ÄLKÄÄ hyvät ihmiset luottako Raision Huhkotalon yrittäjän tarjouksiin tai edes kirjallisiin tilausvahvistuksiin, jos oikeasti haluatte että teillä on tilat käytettävissänne silloin, kun niitä oikeasti tarvitsette. Kääntykää jonkun toisen luotettavamman yrittäjän puoleen, jonka sanaan voi luottaa.
     
  2. Harmin paikka Vierailija

    Harmin paikka. Huhkotalo siis ottaa tilauksia vastaan ja jos tulee rahakkaampi niin peruuttavat edelliset. Siinä menee maine. En tiedä voiko tuollaisesta vaatia vahingonkorvausta.
     
  3. Tottakai voi vaatia vahingonkorvausta, jos on vielä kirjallinen sopimus.

    Kantsii kysyä asiasta ensin kuluttajalautakunnasta, ei kannata päästää yrittäjää vähällä, ei noin kyllä saa tehdä.
     
  4. ei iso vahinko Vierailija

    Törkeästi tehty, mutta tuskin aihetta korvauksiin.
    Sinähän otit yhteyttä pitopaikkaan vasta viikko sitten ja sopimus on syntynyt sen jälkeen ja nyt se on ehditty jo perua.

    Voit tietysti neuvotella, jos saisit jotain pahan mielen hyvitystä.

    Valitse uusi paikka.
     
  5. Mitä tarkoitat.... 'otit yhteyttä pitopaikkaan vasta viikko sitten ja sopimus on syntynyt sen jälkeen'.

    Jos on tehty kirjallinen sopimus, sen kyllä täytyy PITÄÄ paikkansa, eikä sitä mennä perumaan jonkun toisen juhlan takia.

    Hae vaan korvausta ja kysele vähän tuolta kuluttaja-asiamieheltä, mikä on tilanne.
    Olen itsekin pitopalvelussa töissä, ei tilausta peruta koska sattuu ja itselle sopii.
     
  6. Joo-o Vierailija

    Aloittajahan kertoo varanneensa viikko sitten tilat, vahvistaneensa tilauksen ja saaneensa tilausvahvistuksen. Oletettavasti tämä kaikki tapahtui silloin viikko sitten, eikä vasta "sen jälkeen" (minkä sen?), kuten nimimerkki "ei iso vahinko" sanoo.

    Onneksi ap sait sekä vahvistuksen että peruutuksen sähköpostitse, sillä nythän sinulla on molemmista mustaa valkoisella. Sitä, että voiko saada korvauksia, ellei (edelleen oletettavasti) vielä ole mitään maksettu, en tiedä, mutta kannattaa ottaa selvää asiasta. Eihän tuollainen liiketoiminta ole mistään kotoisin, kuka heiltä uskaltaa mitään tilata, kun ei voi koskaan olla varma, että mitäs jos oma tapahtuma perutaankin.
     
  7. Extra Vierailija

    Aika ikävää , mutta itse olen ollut vastaavissa paikoissa töissä ja täytyy kyllä todeta et monta kertaa on ravintoloitsijakin joutunut kokemaan tappiot kun asiakas varaa tilat ja tarjoilut , mut viime tingassa ilmoittaakin et ei pidettäkkään juhlia . Niin sit on ollut paikka varattuna ja muille myyty ei oota ... ja varatulle henkilökunnalle ilmoitetaan , et sori ei tarviikkaan tulla töihin ;(

    Tässä tapauksessa varaus kuitenkin peruuntui n. 2kk ennen ajankohtaa ...?

    Tietysti hyvä käytäntö on varausmaksu , joka sitoo osapuolia puolin ja toisin !
     
  8. Huhko Vierailija

    Huhkotalolla on yrittäjät vaihtuneet maaliskuussa 2012, toivottavasti edellisen yrittäjän tekemät valinnat eivät vaikuta negatiivisesti mahdollisten uusien ja vanhojen asiakkaiden päätöksiin juhlapaikkaa hankittaessa.
     
  9. Suosittelen Vierailija

    Nyt on Raision Huhkotalossa uusi luotettava yrittäjä, joka ei petä sopimuksiaan.
    Tervetuloa uudistettuun yritykseen.
     
Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti