Raivarit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Elisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Elisa

Vieras
saako muiden taaperot raivareita? meidän poju 1v7kk välillä varsinkin aamuisin ja nukkumaan mennessä semmosia raivokohtauksia, että huutaa täysiä, lyö, puree, mitä vaan pystyy ja heittelee tavaroita. Ollaan vaan otettu tiukasti syliin, ettei oo päässy lyömään, mut rauhottuu tosi hitaasti..

joskus sama tulee illalla nukkumaan mennessä tai herää yöllä. Sillon ei oo voinu ku jättää sänkyyn huutaan ja huitoon, kun ei rauhotu millään. Jos lähelle menee lyö ja puree. voisko yöllä nähdä pahaa unta? mut huudon välistä juttelee ihan järkeviä, joten ainakin on hereillä sillon. Ollaan istuttu sängyn vieressä niin kauan ku rauhottuu.

Sanokaa joku, et tää on ihan normaalia. Kun kellään tutulla ei oo tällästä ollu...

Meidän 1,8 vuotias poika heittäytyy maahan, huutaa,potkii ja lyö aina kun ei saa tahtoaan läpi. Yleensä yritetään rauhotella, otetaan syliin ja selitetään pojalle tilanne, puhutaan rauhallisesti, mutta välillä annetaan pojan purkaa kiukkuaan yksin lattialla, sekin auttaa aina välillä.

Meillä neiti 1v 2kk ja on n.kuukauden ajan harjoittanut sitä maahan heittäytymistä ja oikein filmaustyylillä.. B) Välillä oikein naurattaa kun tää pieni ihminen osaa suuttua noin hienosti. Mutta toinen puoli on se, ettei naurata kun mikään ei oikein neidille käy ja huutoa,kiemurtelua vain jatkuu...ja jatkuu...

joopa,kuulostaa aika tutulta. itseasiassa ensimmäistä kertaa moneen viikkoon avasin koneen (vaikka molemmat pippurit nukkuu) että kyselisin just tästä aiheesta neuvoja!!! neitokaisemme tulossa hurmaavaan 2v:n ikään ja samat puremiset ja teatraaliset rääkymiskohtaukset ovat jokapäiväisiä! siihen lisäksi kun äiti ottaa vaan pikkuveljen (6kk) hoito"vuoroon" niin silloin puretaan laatikoista kaikki tavarat, kaadetaan maitoa telkkariin, heitetään lelut vessanpönttöön, kiivetään pöydälle eli kaikkea sitä mitä ÄITI NIMENOMAAN ON KIELTÄNYT!!! Olen yrittänyt olla molempien kanssa tasapuolisesti :o ja tietenkin YRITTÄNYT sanoa kauniisti ja johdonmukaisesti, mutta kun ei tehoa niin on tullut korotettua ääntä mikä itseäni harmittaa jälkeenpäin.
alkavat omat voimat kohta loppua tässä liukuhihnavaipanvaihto ja siivousrumbassa kun ketään sukulaisia ei asu lähellä joista olisi päivällä apua, kaverit töissä ja koulussa ja naapurin muijaa heitän mieluummin lumipallolla... :kieh: Mies tosi paljon työreissuilla ja omissa harrastuksissa, itse en pääse oikein lähtemään.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.01.2006 klo 08:06 nightqueen kirjoitti:
joopa,kuulostaa aika tutulta. itseasiassa ensimmäistä kertaa moneen viikkoon avasin koneen (vaikka molemmat pippurit nukkuu) että kyselisin just tästä aiheesta neuvoja!!! neitokaisemme tulossa hurmaavaan 2v:n ikään ja samat puremiset ja teatraaliset rääkymiskohtaukset ovat jokapäiväisiä! siihen lisäksi kun äiti ottaa vaan pikkuveljen (6kk) hoito"vuoroon" niin silloin puretaan laatikoista kaikki tavarat, kaadetaan maitoa telkkariin, heitetään lelut vessanpönttöön, kiivetään pöydälle eli kaikkea sitä mitä ÄITI NIMENOMAAN ON KIELTÄNYT!!! Olen yrittänyt olla molempien kanssa tasapuolisesti :o ja tietenkin YRITTÄNYT sanoa kauniisti ja johdonmukaisesti, mutta kun ei tehoa niin on tullut korotettua ääntä mikä itseäni harmittaa jälkeenpäin.
alkavat omat voimat kohta loppua tässä liukuhihnavaipanvaihto ja siivousrumbassa kun ketään sukulaisia ei asu lähellä joista olisi päivällä apua, kaverit töissä ja koulussa ja naapurin muijaa heitän mieluummin lumipallolla... :kieh: Mies tosi paljon työreissuilla ja omissa harrastuksissa, itse en pääse oikein lähtemään.

otan osaa! meillä vauva vasta 2kk, mut saa nähä kuin käy kun sekin alkaa vaatii huomiota ja vanhempi tajuaa olla mustasukkanen..

samat tuntemukset on täälläkin. mies töissä, minä kotona..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.01.2006 klo 08:06 nightqueen kirjoitti:

Tää on suoraan meidän arjesta.
Tyttö 2v6kk ja poju 1v2kk ja kauheeta nahistelua ja tappelua, kilpaa yrittävät saada äitin huomiota ja jos ei heti huomata...alkaa se pään takominen lattiaan ja hirveä huuto ja vollotus.
Tyttö on heittäytynyt ihan vauvaksi, ei suostu enää itse aamulla nousemaan sängystä kun pitäisi ottaa syliin ja halitella tuntitolkulla.
Veljeään muksii ja kolhii...pahin on pureminen. Poika on niin lommoilla ja mustelmilla että!
Kaikista pahinta on se, että se on alkanut pelkäämään jo siskonsa hyökkäyksiä. Aloittaa jo huutamisen valmiiksi ja heittäytyy lattialle mahalteen karjumaan kun sisko lähestyy...ilmeisesti saanut kammon siitä kun sisko ohikulkiessaan tyrkkää toisen nurin ja toinen vasta oppinut kävelemään kunnolla.
Ahistaa, tuntuu että olen jo kaikki keinot kokeillu...tartten itse kohta lataamoa...arki aika ankeeta kun myökin asutaan toisella puolella suomea sukulaisista :\|

Yhteistyössä