V
väsähtänyt
Vieras
Minulla on 8v. tyttö joka on aloittanut jatkuvan parkumisen puoli vuotiaana ja myöhemmin aivan käsittömät raivarit. Ja nyt ei puhuta tavallisesta tappelusta tai uhmasta. Tyttö huutaa ja raivoaa aivan räkäposkella silmät päästä pullottaen. Raivarin aikana hän ei kuule eikä nää mitään vaan saattaa hokea yhtä lausetta parkuen tunninkin esim. mä en tahdo tätä paitaa. Vaikka sanon, että ota sitten toinen ei hän edes reagoi siihen. Välillä hän kirjaimellisesti kierii lattialla kuin hirveissä tuskissa. Raivarin kesken hän saattaa tulistua vielä eri asteelle ja alkaa syytää suustaan mitä hirveämpiä asioita vihaa uhkuen. Ja aivan kuin sormia napsuttaen raivari loppuu ja meillä on taas mitä ihanin ja yhteistyö kykyisin pimu.
Missään missä asiasta olen näiden vuosien aikana kertonut ei asiaa ole noteerattu mitenkään muutoin kuin, että 'ei kyllä ikinä uskoisi. On niin rauhallinen ja ujo, kiltin oloinen tyttö'.
Ja mitä tuo likka raivollaan hakee? Mitään ei sillä saa läpi eikä huuto monestikkaan ole haluamista vaan saattaa esim. sukkikset tuntua pahalta.
Mitä hittoa mä teen ton kanssa. Nolona myönnän huomaavani itseni toisinaan vajoavan lapsen tasolle ja tappelevani raivottaren kanssa.
En ole ikinä lastani lyönyt, tukistanut tm satuttanut. Tiedostan kuitenkin pinnan vuosien aikana lyhentyneen ja pelkään sitä päivää kun tukistaminen edes tulee mieleen...
Missään missä asiasta olen näiden vuosien aikana kertonut ei asiaa ole noteerattu mitenkään muutoin kuin, että 'ei kyllä ikinä uskoisi. On niin rauhallinen ja ujo, kiltin oloinen tyttö'.
Ja mitä tuo likka raivollaan hakee? Mitään ei sillä saa läpi eikä huuto monestikkaan ole haluamista vaan saattaa esim. sukkikset tuntua pahalta.
Mitä hittoa mä teen ton kanssa. Nolona myönnän huomaavani itseni toisinaan vajoavan lapsen tasolle ja tappelevani raivottaren kanssa.
En ole ikinä lastani lyönyt, tukistanut tm satuttanut. Tiedostan kuitenkin pinnan vuosien aikana lyhentyneen ja pelkään sitä päivää kun tukistaminen edes tulee mieleen...