RAIVOSTUTTAVA EXÄ (lasten isä.....)...........MITÄ tästä seuraa? Joudunko oikeuteen? :O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kemperle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kemperle

Vieras
Mikään ei oo niin raivostuttavaa ku se ettei pidetä puheita. Mulla on siis 3alle kouluikäistä lasta ja oon pitkään ollu työttömänä.. No nyt sain töitä ja maanantaina ne pitäs alkaa. Sopimukset kirjoitettu. Lasten isä sanoi että haluaa katsoa lapsia minun ja lasten kotona.Ilmoitin tämän päiväkotiin ja sanoin että annan hänelle kotihoidontukeni. Kaikki oli sovittu. Nyt exä sitten ilmoitti ettei aio katsoa lapsia. Voi helvetti! Ja mulla on sopimukset tehtynä. Päiväkodista sanottiin jo aikaisemmin että 2viikkoa siitä kun on laittanut hakemuksen niin saa paikan, ei ennen. Laki kuulemma sanoo näin. Mitäs mä nyt teen? Onko työnantajalla oikeus purkaa mun sopimus kokonaan jos ei suostu odottamaan kahta viikkoa?

Miksi sinä nyt oikeuteen joutuisit? Onko mieskin työtön, vai kuinka ehtisi koko ajan hoitaa lapsia sinun ollessasi töissä? Haluaisitko oikeasti exäsi sinun kotiisi jatkuvasti notkumaan?

Ajattelin, että lasten isä saisi viettää LAATUAIKAA lastensa kanssa etten minä ole paikan päällä. Tyhmähän mä olin kun luulin että haluaisi näin tehdä. Lasten isä on työttömänä. Siis mietin että voiko työnantaja haastaa minut oikeuteen kun en pysty nyt menemäänkään töihin :/ ja jos työnantaja ei suostu odottamaan kahta viikkoa.. Voi helvetti. Huomenna kun mun pitäs olla siellä ni sen sijaan joudun soittamaan etten oo sitte tulossakaan kahteen viikkoon, voi perkele. Mitä mä edes sanon sinne. Miks ihminen on näin tyhmä? exiin ei koskaan pitäs luottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;27057850:
kyllähän sillä työnantajalla on tieten oikeus purkaa sopimus. yrittäisin kuitenkin neuvotella vielä lasten isän kanssa. että miksi muuttikin mielensä yhtä äkkiä

Suuttui mulle, exä siis ja sanoi ettei aio katsoa lapsia. yritin neuvotella, mutta minkäs teen. Luojan kiitos ollaan jo erottu!

lapsellinen mies, kosta lapsilel oman suuttumuksensa, ta iteän välisen kiistan? soitapap aamulal hoitopaikkaan että mitä vois järjestyä äkkiä? tai joku tuttava kattoon huomiseksi että päsäet käymään töissä?

• Tykkää
Reactions: Uudi
lapsellinen mies, kosta lapsilel oman suuttumuksensa, ta iteän välisen kiistan? soitapap aamulal hoitopaikkaan että mitä vois järjestyä äkkiä? tai joku tuttava kattoon huomiseksi että päsäet käymään töissä?

Sepä se. Anatin kyllä miehelle, mutta mitä se auttaa, kun hän nyt haluaakin ottaa etäisyyttä riidan päätteksi myös lapsiin. Tiedänpähän jatkossa ettei ole yhtään luottamista enkä hänen varaan jätä mitään. Luulin, että tosiaan välittää lapsista, mutta parempi näin. Se ei tosin auta tähän tilanteeseen ja todennäköisesti työnantaja purkaa sopimuksen ja ottaa toisen tilalle kun sinne oli muitakin hakijoita :/ Ja todennäköisesti exä koki nyt että pysty tällä tavoin hankaloittamaan ja vaikuttamaan mun elämään.
Meillä asuu sukulaiset kaukana ja ovat työelämässä..

[QUOTE="mä.";27058612]Etkö tosiaan saisi ketään avuksi? Kun juttu lähtee kulkemaan työnantajien keskuudessa niin sä et ehkä ole mitenkään haluttua työntekjää...[/QUOTE]

Tiedän. Luottamus kärsii ensimmäisenä. En saa ketään. Ja näin viikonloppuna kun asia tuli esiin ilman varoitusaikaa niin en pysty tänään mitään asioita edes hoitamaan. Tuntuu NIIN paskalta.

Jos olet varma ettet saa miestä enää leppymään, niin ainoa vaihtoehto on että työnantaja on niin kiltti että joustaa.

Soitat sinne ja kerrot tilanteen, sanot että soitat välittömästi maanantaina päivähoitotoimistoon ja kysyt onko mitään tehtävissä nopeasti?
Tai sitten suoraan kysyt muutaman viikon siirtoa työn aloitukseen?

Riippuu nyt työpaikasta kuinka kiireellisesti apua tarvitsevat, mutta monessa paikassa kyllä joustetaan.

Töistä saa olla pois pakottavien perhesyiden vuoksi. Oikeuteen joutumista ei tarvitse pelätä, mutta työpaikka voi olla mennyttä, jos et saa pikaisesti hoitopaikkaa.

Hankit huomiseksi lapsenvahdin,MLL tms kautta jos mahdollista.Soitat heti päivähoitotoimistoon aamulla ja kerrot rehellisesti tilanteen.Tod.näk. hoitopaikka järjestyy heti koska kyseessä poikkeustilanne. Nim. kokemusta on

Soitat työnantajlle voitko siirtää töiden aloitusta niin kauan että saat asiat kuntoon.
Yritä saada joku huomiseksi hoitamaan.
Surullista että miehhesi kohdistaa vihansa lapsiin, hehän ovat aivan viattomia....

Uusimmat

Yhteistyössä