Raivostuttavat tavat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jossu25
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jossu25

Vieras
Onko teillä naisilla joskus pinna kireällä miesten ärsyttävien tapojen takia? Minkälaisia hermoille käyviä tapoja heillä on?

Itse olen seurustellut puolisen vuotta miehen kanssa joka suoraan sanottuna välillä käy hermoille niin että mietin tosissani jättäväni hänet. Minua nimittäin sieppaa hänen ainainen muniensa kaiviskelu, ällöttää niin että meinaan ainaan saada hillittömän raivarin kun nään hänen tekevän sitä. Aina on käsi housuissa eikä hän tunnu ottavan kuuleviin korviinsa kun huomautan asiasta tuskinpa hänkään tykkäisi jos itse kuljeskelisin pitkin kämppää käsi jatkuvasti alkkareiden sisällä!

Toinen todella inhottava tapa on piereskely ymmärrän kyllä ettei aina voi pidättää mutta kun tuntuu että aina ollaan piereskelemässä ja huone haisee niin että mun on pakko tuuletella tai mennä toiseen huoneeseen.

Onko tämä turhanpäiväistä nalkutusta?? Onko teidänkin miehenne tällaisia? Vai pitäisikö etsiä mies joka omaa edes jotakin käytöstapoja. Kertokaa !! Itse olen siisti ja omaan hyvät käytöstavat enkä pidemmän päälle varmastikaan jaksa katsella miestä joka ei kykene samaan...

Ihmisiä on niin monenlaisia! Eivätkä kaikki todellakaan sovellu keskenään yhteen. Jos sinua häiritsee miehesi piereskely ja munien kaivelu, hän luultavasti ei ole sinua varten.

Meillä kotona me piereskelemme mieheni kanssa kilpaa ja se on aivan luonnollista meille. Jotenkin koen, että koti on paikka, jossa ei tarvitse pingottaa eikä pidätellä vaan voi olla aivan rennosti. Eriasia tietenkin on jos on vieraita kylässä.

Munien kaivelu on asia erikseen. Onneksi mieheni ei harrasta sitä, mutta jos harraistaisi alkaisin kyllä epäilemään satiaisia.

Mua inhottaa tollaset piereskelevät ihmiset, joitten mielestä siis on ihanaa kun saa kotona pierrä kilpaa, ja joitten mielestä se on jopa huvittavaa. Ei todellakaan ole kaikkien mielestä. En haluais mennä tollasille pierupolleille kylään.

Lapsiakin neuvotaan, ettei ihmisten aikana piereskellä. Jos siltä tuntuu, mennään vessaan tai ulos. En käsitä, että jos kerran työpaikallakin pystytään olemaan pieremättä, niin miten ei sitten muka kotona? Vaikka oltaisiinkin vain oman perheen kesken, niin kyllä hyvät tavat sielläkin pätee. Jotenkin tollaset ihmiset on musta alkeellisia, jääneet jollekin kakaran tasolle. Ja siis todellakin vailla tapoja.

Jos mun mies olisi tuollainen, tekisin mitä vain, että saisin sen loppumaan. Muuttaisin kerta kaikkiaan toiseen huoneeseen tai eri huusholliin. En missään nimessä sietäisi sitä. Laittaisin lukon oveen ja kieltäisin miestä tulemasta luokseni niin kauan, kunnes oppii olemaan pieremättä mun aikanani. Mihinkään en sen kanssa lähtisi, eihän tollaseen tapoja vailla olevaan voi luottaa, sehän voi pieraista vaikka missä tilanteessa. Laittaisin kerta kaikkiaan stopin tollaselle. Jos mikään muu ei auttaisi, muuttaisin muualle.

Kyllä piereskely on minunkin mielestäni raivostuttava tapa, muutenkin omistan tosi herkän nenän ja pystyn ilman päänäsärkyä haistelemaan vain muutamia hajuvesiä tai pesuaineita. Samaa mieltä edellisen kanssa, kyllä voi pidättää tai mennä vessaan. Miehelleni sanoin, että jos koko ajan pierettää niin silloin on ruokavaliossa tarkistamista. Nyt ei olla syöty valmisruokia eikä mausteisia valmiskastikkeita, on huomattavasti vähentynyt piereskelynsä. Itse en päästele hänen saati kenenkään muun aikana, ei tunnu naiselliselta.
Muu ei ärsytä..

Täytyy taas todeta, et kyllä mulla on ihana mies! Ei kaivele munia eikä piereskele mun aikana ainakaan! Kerran pari hänellä on saattanut joku kaasu karata mun kuullen ja sit on nolottanut ihan törkeesti.

En kerta kaikkiaan vois seurustella kenenkään Al Bundy -tyyppisen miehen kanssa. Munien kaivelu veis kyllä viimeisetkin halut seksiin kaivelijan kanssa - sama juttu nenätyöskentelyssä.

Ja pierukilpailut on kyllä kaiken huippu! Joo, tosi kiva hillua jonkun paskan tuoksun keskellä. Pierupariskunnat, olette ÄLLÖTTÄVIÄ! Toivottavasti ette lisäänny.

Voi mitä hienostelua! Ärsyttää tuollainen hysteerisyys! Mulla ainakin maha tulee kipeäksi jos kaikki pierut joutuu pidättelemään.

Hyvät tavat kunniaan, mutta kukin saa kotona olla niinkuin tykkää. Niin kauan saa rauhassa piereskellä, kunhan se ei toista ihmistä haittaa. Ihanteellisinta tuo Annin mainitsema tilanne. Lapset ovat sitten asia erikseen. Jos on lapsia niin hyvä esimerkki tulee näyttää ja olla pieremättä.

Kyllä tuo ap:n juttu vähän turhan ruikutukselta mielestäni vaikuttaa. Et ap varmaan itsekään ole täydellinen. Mitäs tykkäisit jos miehesi sanoisi sinulle, ettet ole se oikea, koska laulat suihkussa, käytät vääränväristä huulipunaa ja lempileffasikin on huono? Ei varmaan tuntuisi järkevältä, jos hän arvioisi sinua tuollaisten pikkujuttujen takia sopimattomaksi kumppaniksi?

Et puhunut viestissäsi miehesi luonteesta mitään. Miksi rakastuit häneen? Kai hänessä hyviäkin piirteitä on, kun vielä olet hänen kanssaan? Sellaista ihmistä et löydä, joka ei milloinkaan sinua ärsyttäisi.

Minunkin mieheni piereskelee melkoisen avoimesti, enkä tosiaan tykkää siitä. Tossa se nytkin kaivaa nenäänsä niin kuin pikkulapsi, ja kyllä sieppaa. Välillä ärsyttää sen nenän asentokin ruokapöydässä. Mutta nämä ovat todella pieniä juttuja siihen verrattuna, että hän on hellä ja rakastava. Ja rakastaa samanlaista huumoria kuin minä. Ja hän on rehellinen ja ahkera.

Minä luulen, että teillä on vaan kuherruskuukausi nyt lopuillaan. Ja ennen niiiin ihanan miehen ärsyttävät ja inhimilliset piirteet korostuvat. Rakkaus ei ole enää ehdotonta. Mutta tietysti jos piereskely on sinulle kynnyskysymys, niin kannattaa varmaan kertoa se miehelle. Muussa tapauksessa kehottaisin ajattelemaan ihan muita asioita: vaikka sitä lempileffaa tai huulipunaa, tai vaikka miehesi hyviä puolia.

Meilläkään ei piereskellä. Minusta on epähienoa pierrä seurassa. Jos kumppanin seurassa voi piereskellä, kaivaa nenää, persettä ja munia tai pillua niin kumppanista on tullut itsestäänselvä merkityksetön huonekalu.

Itse olen kasvanut kodissa jossa vanhemmat pieri kilpaa. Silti minusta ei ole tullut pieruhumorin harrastajaa. En koskaan ymmärtänyt mitä hauskaa siinä oli että äiti tuli viereeni ja väänti oikein mojovan paukun. Hänellä siitä kyllä riemu repesi, mutta minusta se oli alentavaa, käsittämätöntä ja ällöttävää.

Kumpikaan ei meillä siis tahallaan piere toisen seurassa, mutta jos paukku pääsee niin ei siitä tehdä mitään numeroa, mutta ei sitä hävetäkään tarvitse. Pyytää vaan anteeksi niin se on siinä, tai joskus on vaan kun ei huomaisikaan, jos ei ihan vieressä ollut. Jos kovasti pierettää, menen vessaan tai lähden lenkille.

Mun ukon ""ärsyttävät"" tavat on lähinnä sellaista että ruokaa laittaessaan ei laita roskia suoraan roskikseen vaan jättää ne työpöydälle ja tiskit ei päädy tiskikoneeseen ennen kuin kaikki astiat on likaisia ja ne pitää viedä koneeseen ja pestä heti.

Raivostuttavia tapoja piisaa. Piereskely on yksi niistä. Toinen on ihottuman jatkuva raapiminen, sohvalla voi olla miehen makoilun jäljiltä ruokalusikallisen ihosta irronnutta nahkasilppua ja turha kuvitella, että herra itse siivoaa.

Mies ei muutenkan siivoa jälkiään ikinä. Likavaatteeita on pitkin lattioita. Lukemisen jälkeen lehti jää levälleen pöydälle tai lattialle sohvan viereen. Jos maitolasinsa kaatuu pöydälle, mies vaan lähtee töihin ja minä ihmettelen märkää pöytäliinaa.

Mies haluaa aina lukea illalla sängyssä ja pitää valoa päällä puoleenyöhön. Minä tahtoisin nukkua. Keskustelu ei auta.

mies räkii ja kakoo vessassa kaikuvasti joka ainoalla käyntikerralla. Kusee niin että seinät ovat metrin tasalle keltaisessa tahmassa. Kaivelee koko ajan nenäänsä ja kynsii tauotta syyliään.

Mahtavaa elämää ikuisen pikkupojan kanssa.

Mun miehellä ei oo kyllä mitään ärsyttäviä tapoja. NO, ehkä hän voisi olla vähän siistimpi, mutta en kyllä voi valittaa siitä, kun itse olen samanlainen sottapytty. Ollaan niin samanlaisia kaikissa asioissa, ettei toisessa ärsytä mikään. 6 vuotta yhdessä, joten ei tää mitään alun huumaakaan ole.

Hyvin kirjoitettu Dara! Alkuperäiselle lisäksi huomio, että näyttää siltä, että aika monen mies piereskelee (niin minunkin) - siis nykyisen jättämisellä et välttämättä pääse pierevän kumppanin ongelmasta ihan helpolla eroon...

Oletko kokeillut ns. rakentavaa lähestymistapaa, esim. pyytänyt hänen olemaan kaivelematta muniaan sinun läsnäollessa?

No ei todellakaan kaikki miehet piere naisen nenän edessä. Se taitaa olla joidenkin amismiesten heiniä. Ei ihminen piere tahallaan toisten läheisyydessä jos omaa vähääkään käytöstapoja ja sivistystä. On täällä maailmassa muitakin kuin apinamiehiä. Niitä sivistyneitä ja fiksuja on ihan varmasti olemassa ja jos piereskely häiritsee niin ei kannata tyytyä paskajaakkoon, jolla varmaan muutenkin on juntit tavat.

Vastaan tähän vanhaan ketjuun. Taisit vahingossa aloittaa vastauksellasi uuden ketjun, jossu25.

Oletko sanonut ihan suoraan miehelle, että hän tekee itsestään epäkiihottavan piereskelyllä ja munien kaivelulla? Sano että sellainen mies ei vain ole seksikäs joka tekee niin. Jos puhe ei tehoa niin pieraise joskus kesken seksin oikein kunnolla. Toisten ihmisten on hirveän vaikea ymmärtää muita ennen kuin joutuu itse kokemaan samaa.

Mies ei taida ymmärtää että kun hän piereskelee, se ei häiritse sinua ainoastaan sillä hetkellä kun hän pierun päästää. Tuollainen käytös saa hänet näyttämään silmissäsi jatkuvasti vähemmän kiihottavalta ja ihanalta. Kuka nyt ällöttävät tavat omaavaa haluaisi panna vaikka sillä hetkellä olisikin kunnolla.

Tollasia paskajaakkoja ja paskajaanoja vaan on olemassa. En mä ainakaan sellaista katselisi. Ehkä on parempi että paskajaakko löytää itselleen paskajaanan ja sitten voidaan yhdessä haista niin paljon paskalle kun ikinä halutaan. :D

Toivottavasti jaakkosi vielä ymmärtää ja saatte asian käsiteltyä.

Juu, mun mies (56 v.) pieree kun hänen äiti ja sisko ovat kylässä (jopa ruokapöydässä).
Mä kyllä näen niin punaista, että!
Sitten se käy äidin luona kylvyssä ja äidillä on varalla puhtaat alushousut ja sukat. Taitaa vielä pukea päällekin (en kestä käydä tämän takia siellä kylässä).
Sitten mies kertoo illallisella pöytäseurueelle kenen kanssa olen joskus harrastanut seksiä ja kertoo omista julkkumiesten vaimojen panosta. Vapiskaa julkkumiehet!
Sitten hän kertoo tuttaville miten hänen on hyvä maata vatsallaan sängyllä ja sillai vetää itseään ylös-alas lakanaa vasten. Se niinku rentouttaa...
Hoh hoijaa, en enää kehtaa kutsua ihmisiä kylään, enkä lähteä hänen kanssaan.
Katsotaan nyt miten seuraava etelänmatka menee, pelkään jo nyt että katastrofi vain odottaa tuloaan.

On tosi hassua tämä pierukeskustelu. Meillä kumpikin saattaa päästää pierun silloin tällöin kun ollaan omalla sakilla kotona, mutta ei kummallekaan tulisi mieleenkään piereskellä vieraiden aikana. Ihan ihme ajatus, että tarvitsisi edes pelätä miehen piereskelevän vieraiden aikana. Ei meilläkään nyt paskaa tungeta ihan huvikseen ja koko kämpän täydeltä, mutta se ""joka pierua pidättää, se tautia idättää""-ajatus on lähinnä taustalla satunnaisissa paukuissa.

Miehen munien rapsuttelu ei myöskään häiritse, ei häiritse nenän kaivelu. Oikeastaan hänessä ei ole mitään ärsyttävää. Ja siitäpä olenkin tullut tulokseen, että hän on juuri se oikea minulle kun ei tarvitse päivittäin ärsyyntyä toisen tekemisistä tai tekemättä jättämisistä. Ex-mies taas sai päivittäin minut lähes tappavan raivon valtaan jo pelkällä olemuksellaan joten nyt nautin suunnattomasti ärsytysvapaasta arjesta :)

Kuulehan nyt, pikkutyttö, missähän se totuus mahtaakaan liikkua sen 'pikkupojan' käytöksessä. Kukaan ei usko tätä esitystäsi. Minkähänlaiset ovat omat käytöstapasi? Miestä ärsyttäisi sinussa ainakin asioiden paisuttelun inhottava tapa, kun ei oikein koskaan voi tietää, mikä on totta ja mikä taas sitä sinun liioitteluasi.

Juu vahingossa aloitin uuden ketjun.

Viestisi oli hauskaa luettavaa. useasti vain on niin että toinen ei ymmärrä ennekuin on itse kokenut saman. Mutta toivonmukaan se jossain vaiheessa alkaa uskoa jos vain tarpeeksi ""painostan"". Koska tapanani ei ole jankuttaa turhasta.

Mikä ero mielestäsi on painostamisella ja nalkuttamisella?

En kannata Maria26:n ehdottamaa tapaa. Kuvittele nyt itse kuinka miehesi kertoisi päin naamaa sinulle sinun jonkun pikkutapasi epäseksikkyydestä. Puolustautuisitko kiivaammin vai väitätkö, että rupeisit tuosta noin vaan muuttumaan? Epäilen vahvasti ensimmäistä.

Vieläkin jankutan, että kannattaisi etsiä niitä rakentavia lähestymistapoja...

Joo muutaman miehen jälkeen voin sanoa,että ne piereskelee ihan vasiten,se kun on niin mukavaa.Nostavat kankkua ja ääntä piisaa.tyttäreni kertovat koulusta samaa,että pojat töräyttelevät tuolia vasten. nuoresta se jo alkaa ja tosi tympeää,varsinkin,jos on vieraita ja ukko käyttäytyy noin..
toinen asia on TV kanavien vaihto ja tätä on monella miehellä mm. veljilläni.voi itku..juuri,kun olet keskittynyt johonkin ohjelmaan,mies vaihtaa kanavaa.Oletteko huomanneet,että usein miehet istuvat kaukosäädin kädessä sillai,että ikäänkuin tähtäävät kaukosäätimellä toosaa.Voi pyhä yksinkertaisuus,miksi se säädin ei voi olla pöydällä,todella ärsyttävää.
Onhan niillä muitakin ärsyttäviä tapoja mm. nenän kaivuu autolla ajaessa tai kännykä räplääminen koko ajan.

""Minusta on epähienoa pierrä seurassa. Jos kumppanin seurassa voi piereskellä, kaivaa nenää, persettä ja munia tai pillua niin kumppanista on tullut itsestäänselvä merkityksetön huonekalu.""

Hyi hitto, millaista kieltä! Kyllä tuo vasta on epähienoa...

Alkuperäinen kirjoittaja Mirella:
No ei todellakaan kaikki miehet piere naisen nenän edessä. Se taitaa olla joidenkin amismiesten heiniä. Ei ihminen piere tahallaan toisten läheisyydessä jos omaa vähääkään käytöstapoja ja sivistystä. On täällä maailmassa muitakin kuin apinamiehiä. Niitä sivistyneitä ja fiksuja on ihan varmasti olemassa ja jos piereskely häiritsee niin ei kannata tyytyä paskajaakkoon, jolla varmaan muutenkin on juntit tavat.

Älä keksi päästäsi tollasta! Ei mitenkään amiksen käyneet ole sen töykeämpiä. Ei tulisi mieleenikään katsella pierevää miestä (joskus ollut kyllä jokin kokelas, taisi olla muuten inssiopiskelija!!).

Monet pitkälle lukeneet saattavat olla jotenkin ylimielisempiä ja käyttäytyvät sen mukaan.

Aika pieniä vikoja ovat nuo.... kuvitelkaa elämää alkoholistin kanssa kun baariin pitää päästä joka päivä ainakin muutamalle ja viikonloppuisin menee sitten enemmän. Koskaan ei tiedä milloin baarireissu lähtee käsistä ja vedetään kunnon kumarat. Jokainen päivä jännitystä siitä missä kunnossa äijä milloinkin on ja koska tulee baarista kotiin. Ottaisin mielelläni piereskelevän ja nenää kaivavan ukon jos ei muuta vikaa löydy. Itse en enää voi jatkaa tässä suhteessa, viina kun on sen verran huono isäntä hallitsemassa kaikkea...

Yhteistyössä