rakas, ihana, suloinen tyttäreni ei suostu syömään kunnolla vieläkään(marmatusta ja neuvojen pyyntöä)

Hemmetin Raivostuttavaa

Aktiivinen jäsen
12.02.2008
1 133
0
36
Likka on nyt se 9kk
Kuukauteen ei ole taaskaan suostunu syömään kunnolla, saa taas ihmekohtauksia ruokapöydässä kun pitäisi syödä, ainoa mitä suostuu syömään on se velli
Onhan tuo likka kyllä kipeä ollut, mutta en mä voi sille koko ajan velliäkään syöttää, loppu tulos on yleensä se että yölläkin vaaditaan sitten ruokaa

Viime viikon yöt valvottiin kunnes vein lääkäriin ja sai antibiootti kuurin, nyt viime yö oli taas samanlainen valvomis yö, itki ja oli todella levoton, antibioottien pitäisi toimia mutta mä alan taas olla kukkuu mitä hittoa mä teen, kauanko tää kestää, miksei ikinä tää mene normaaliksi?

Mitä mä tekisin?

Ei ruoka sairaana maistu ja voi jopa haitata paranemista, kun ruuansulatuksen toiminnassa pitäminen vie voimia.
Tee mahdollisimman paksua velliä ja koita huijata; jos suostuis syömään velliä lusikalla, paksunnat pikkuhiljaa puuroksi. Vaikka noin pienenä sairaana se tuttipullo voi olla se koko jutun idea :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Ei ruoka sairaana maistu ja voi jopa haitata paranemista, kun ruuansulatuksen toiminnassa pitäminen vie voimia.
Tee mahdollisimman paksua velliä ja koita huijata; jos suostuis syömään velliä lusikalla, paksunnat pikkuhiljaa puuroksi. Vaikka noin pienenä sairaana se tuttipullo voi olla se koko jutun idea :hug:

syyskuun alussa sairastui flunssaan, kaiketi vaan huolestun turhasta, oli kuukaudessa tullut vain 100g painoakin vain.
Kiitos vinkistä, jospa se tästä jotenkin vielä pitäisi viikko pärjätä niin päästään korvapolille tarkastukseen, likalla 2 korvatulehdusta ollut putkituksen jälkeen mutta korvat ei vuoda joten käydään katsoo onko ne tukossa, samaten koitan saada kysyttyä tuosta kitarisan poistosta

Alkuperäinen kirjoittaja Hemmetin Raivostuttavaa:
koitan saada kysyttyä tuosta kitarisan poistosta

Meillä oli korvatulehduskierre ja kun kitarisa poistettiin melko tasan 2 vuotiaana, tyttö alkoi puhua ja nukkua kokonaisia öitä samantien. Risa oli haitannu hengitystä niin paljon, että puhekin oli häiriintynyt ja tosiaan herätteli yöllä. Ja jos se tuntuu jonain möttinä kurkussa, niin voihan se haitata syömistäkin.

Mulla esikoisella oli samnikäisenä tuollainen vaihe. Oli 1-2kk syömättä lähes kokonaan, maitoa vaan joi.
Neuvolassa sanoivat, että ei hätää. Koittaa vaan antaa aina jotain syötävää, ja vältää pakkosyöttämistä kuitenkin.
Meillä oli vaan 10kk neuvola sit ylimääräisenä, että katsottiin kasvua. Oli ihan hyvä.
Meillä tyttö tuon ikäsenä kasvoi tasaisesti sen 100g/kk

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Alkuperäinen kirjoittaja Hemmetin Raivostuttavaa:
koitan saada kysyttyä tuosta kitarisan poistosta

Meillä oli korvatulehduskierre ja kun kitarisa poistettiin melko tasan 2 vuotiaana, tyttö alkoi puhua ja nukkua kokonaisia öitä samantien. Risa oli haitannu hengitystä niin paljon, että puhekin oli häiriintynyt ja tosiaan herätteli yöllä. Ja jos se tuntuu jonain möttinä kurkussa, niin voihan se haitata syömistäkin.

voipi olla, mun keskimmäisellä poistettiin 2vuotiaana myös kitarisa ja siihen loppu kaikki. En vain jaksais tämän kanssa sinnitellä yli vuotta vielä :'(

Yhteistyössä