Rakastankohan mä koskaan tätä vauvaa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Tai sikiöhän se vielä on rv 19 menossa, mutta mä en tajua, miksi mulla ei ole rakkauden tunnetta vauvaa kohtaan :( Vauva on toivottu ja ennen raskautta ehti vauvakuumettakin olla vuosia, mutta kun raskaaksi tulin, mä en välitä koko vauvasta :o Tietoisesti teidän edelleenkin vauvan haluavan ja luotan, että rakkaus puhkeaa, mutta milloin? Edellisissä raskauksissa ei tällaista tunnetta ole ollut ja nytkin mä haluaisin nauttia raskaudestani :/ En tiedä voisiko johtua menetyksen pelosta tai jostain, mihin ei pitäisi mitään syytä olla.

Mulla oli alkuraskaudesta samanlainen olo. Vauva ei ollut mitenkään suunniteltu, ja ajotuskin oli melkein pahin mahollinen. Mut nyt ku ollaan loppusuoralla, niin en millään jaksais oottaa et pääsen piteleen tätä pikkusta sylissä. Annat vaan ajankulua, niin helpottaa ja ehkä sekin et mietit asiaa niin paljon aiheuttaa sulle itelles epäilyksiä siitä rakkaudesta...

Onpa täällä rakastavia äitejä. Minä en tuntenu sikiötä kohtaa ainakaan yhtään mitään. Enkä todellakaan tuntenu rakkautta, kun sain käärön syliini. Lähinnä vaan aattelin, että häh, kukas toi on.

Nyt vauva on pian vuoden ja kyllä pikkuhiljaa alkaa herätä niitä rakkauden tunteita.. että ei se kaikilla tosiaan heti syty. En voi kuitenkaan väittää, että rakkaus lapseeni olisi suurempaa mitä koskaan olisin voinu kuvitella, sillä kyllä edelleen rakkaus miestäni kohtaan on varmasti suurempaa mitä lastani kohtaan.

Minua jotenkin ärsyttää nämä tällaiset rakkautta ylistävät ketjut, tunnen itseni ihan kummajaiseksi kun luen näitä. Toki vauvani on mulle tärkeä mutta en ole kokenut mitään ylisuuria tunteita tänä vauva-aikana. Ehkä niitten aika on myöhemmin..

Mulla oli ihan samoja tuntemuksia ja pelkoa!! Osasin nauttia raskausajasta, mutta silti mietitytti kokoajan että osaanko rakastaa sitä lasta, kun rakastan siskojeni lapsia niin paljon!! Ihan hassuja ajatuksia, jälkeen päin niille nauraa, mutta kyllä se sillon mietitytti ja itketti :) Ja sit sairaalassa, oiskohan vauva ollut 3 tai 4 päivää vanha kun mulle tuli ihan yhtäkkiä sellanen lämmin rakkauden tunne, katsoin vauvaa ja mietin että tässä on se kaksi viivaa siitä raskaustestistä :D :heart: Ja sit itkettiin ja suukotettiin vauvaa niin paljon :)
Hyvää raskausaikaa ap:lle :hug: :flower: :heart:

Rakkaus lapseen tuli täydellä voimalla vasta kun poika oli n. puolivuotias, sitä ennen olin enimmäkseen vain hämmentynyt koko uudesta elämäntilanteesta. Mutta nyt (9kk) se rakkaudentunne on niin suuri etten välillä tiedä miten päin olisi.
Miestäni rakastan myös, mutta se ei ole ollenkaan samanlaista kuin tämä rakkaus lapseen.

Yhteistyössä