rakastunut eronneeseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uskallanko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uskallanko

Vieras
Olen ollut jo lähes vuoden yhdessä miehen kanssa, joka tuntuu tosi mukavalta. Nyt olen vähitellen tutustunut myös hänen menneisyyteensä ja en ole varma uskallanko jatkaa: hän on eronnut ja hänellä on kummastakin avioliitostaan kaksi lasta. Lisäksi hänellä on yhden kihlattunsa kanssa lapsi. Kihloissa hän on erojensa jälkeen ollut kerran. Muutama suhteen yritys hänellä on ollut viime aikoina, mutta nyt hän haluaa muuttaa yhteen kanssani.
Nyt kuulin, että miehen ensimmäisen liiton lapset ovatkin jo aikuisia, mutta eivät käy(mies on sanonut, että lasten äiti ei anna tavata heitä). Nuorinta lastaan mies ei ole koskaan tavannut (mies sanoi, ettei äiti anna tavata, mutta nyt sainkin tietää, että mies on kertonyt työssä, ettei hän halua tavata lasta, joten ei ole ""sitä"" koskaan nähnytkään). Keskimmäiset lapset asuvat naapurissa, joten nämä poikkeavat aina välillä, mutta eivät ole pitkiä aikoja.
Pidän miehestä ja minua säälittää, että hänellä on ollut vaikea elämä, mutta olen alkanut epäillä, ovatko hänen tarinansa ihan totta. En oikein uskalla ottaa näitä asioita suoraan puheeksi hänen kanssaan, kun pelkään loukkaavani häntä.

Lapsilla on oikeus tavata isäänsä, vaikka isä ei erityisemmin haluaisi. Jos lapset ovat aikuisia, ja isä ei ole pitänyt yhteyttä, niin varaudu siihen, että lapset jonain päivänä soittavat isänsä ovikelloa ja kysyvät, miksi emme tunne sinua. Parempi olisi asia selvittää kauniisti keskustellen myös lasten näkökulmasta ennen yhteen muuttoa, olisi se yhteinen elämä avoimempaa. Vai ei äiti ole antanut tavata. Näinhän sitä sanotaan, mitähän lapset sanoisivat asiaan?

enpä koskisi kepilläkään moiseen mieheen.
Olet todennäköisesti vain yksi lenkki katkeamattomassa ketjussa, jälkeesi tulee lisää naisia, lisää lapsia, loputtomiin...

Miehellä, jolle ei ole siunaantunut yhtään suhdetta, jossa nainen haluaisi hänet lastensa isäksi, on saattanut olla vaikea elämä.

Mies, joka on ollut kahdesti aviossa, kahdesti kihloissa ja jolla on lapsia kolmen eri naisen kanssa, on ainakin ollut suosiota naisten parissa. Niinhän sinäkin olet häneen ihastunut hänen holtittomasta suhdehistoriastaan huolimatta.

Tunteesi sanoo, ettei historialla ole väliä ja järkesi sanoo, että menneisyys on enne tulevasta. Kumpaa uskot?

Ajattelen itse niin, että on hienoa, että hän on uskaltanut rakastua uudelleen. Ei varmaan ole miehelle helppoa, kun aina on jäänyt yksin. Uskon, että hän on tosissaan minun kanssani. Miksei se voisi onnistuakin.
Toisaalta on vähän outoa, että ei halua pitää yhteyttä lapseensa. Voi olla, että sattuu, kun ei asu tämän nuorimmankaan kanssa yhdessä ja sen tähden ei halua nähdä.
Järki sanoo, että pitää katsoa vielä, mutta haluaisin kyllä yrittää.

Yhteistyössä