rakenne ultra - rakko täynnä vai ei?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuplat tulossa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuplat tulossa

Vieras
Ensi maanantaina olisi rakenneultra. Viime maanantaina kysyin neuvolan terveydenhoitajalta että tuleeko rakon olla täynnä kyseiseen tutkimukseen, kun kutsussa ei asiasta ollut mainintaa toisin kuin np-ultran mukana tuli ohjeet. Neuvolatäti ei tiennyt varmaksi, meinasi jopa että rakenneultra tehdään alakautta. En oikein uskonut ja sanoinkin asiasta hänelle. Mutta miten teillä muilla oletteko olleet rakko täynnä tutkimuksessa vai ei?

Meidän äitipolilla PITÄÄ olla rakko täynnä. Tekevät tutkimuksen vatsan päältä ja JOS eivät saa kunnon mittoja yms. niin SITTEN rakko tyhjennetään ja tutkivat alakautta. Näin itselläni muutama kuukausi sitten.

Olen käynyt sen sata kertaa ultrassa kaupungilla, yksityisellä ja äitipolilla, ja KOSKAAN ei ole puhuttu rakon tyhjyydestä tai täysinäisyydestä mitään. Vessassa olen aian käynyt ns normaalisti, eli jos on ennen ultraa pissattanut, niin olen käynyt pissalla.

Meidän keskusäitiysneuvolassa jossa ultrat tehtiin piti rakon olla tyhjä.
Keskussairaalassa kun kävin kontrolleissa niin annoin aina virtsanäytteen jota tyhjärakkoisena sieläkin.

Yhteistyössä