Rakenneultra kotkassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sanna+
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sanna+

Vieras
Eli onko kenelläkään kokemuksia kyseisestä paikasta? Kovasti kiinnostaisi tulokkaan sukupuoli, mutta pelkäämpä että eivät sitä suostu kertomaan?! Itsellä tuo ultra muutaman päivän päästä ja mietimpä vain kannattaako edes kysyä, ettei saa paheksuntaa kätilöltä. Tosin eihän sillä sukupuolella väliä ole. Olen vaan liian utelias!

Eivät kerro Kotkassa! Olen joka raskaudessa kysynyt ja saanut vaan hymyn palkaksi... Viimeksi kätilö sanoi että eivät voi kertoa riskin takia että olisivat väärässä.

En tiedä Kotkan tilanteesta, mutta meille kerrottiin sukupuoli viikolla 20 ultrassa täällä pääkaupunkiseudulla. Tavallaan tahdoinkin tietää, mutta tavallaan jälkikäteen olen harmitellut, että näin tapahtui. En ole voinut hetkeäkään olla varma siitä, että tulokas on sitä sukupuolta kuin sanottiin ja minulla on kovin hämmentävä tunne koko asiasta. Itselläni oli sekä ennen ultraa että sen jälkeenkin vielä todella vahva tunne tytöstä ja ultrassa sanottiin minun odottavan poikaa. Koska tiedän erehtymisen mahdollisuudesta, en tosiaan ole ostanut sinisiä vaatteita varastoon tai muutenkaan osannut vieläkään suhtautua siihen, että odottaisinkin poikaa, enkä tyttöä, kuten koko ajan luulen. Mietin, että tuntuisi kamalalta, jos asennoituisi toiseen sukupuoleen ja miettisi tulokasta tietynlaisena yksilönä, tyttönä tai poikana, sitten synnytyksessä selviäisi, että sukupuoli onkin toinen kuin johon olet asennoitunut... Tulisi varmaan aika hämmentynyt olo. Nyt olen jo valmiiksi hämmentynyt ja odotan vain vilkasta pientä vauvaa, joka on temmeltänyt vatsassani jo lähes 36 viikkoa.

En tarkoittanut tuomita sukupuolen kysymistä, tahdoin vain kertoa, että asiassa on monta puolta. Hyvää odotuksen jatkoa Sanna+!

Me ei edes kysytty, ei tosin kysytty juuri muutakaan. Ultraaja oli tosi mukava, mutta lääkärille KOKS:n äippäpolilla saa jonottaa ja pitkään saakin. Ajat pari tuntia vähintään myöhässä joka kerta.

Itsekkin olen miettinyt tuota, että jos ultrassa saisi sukupuolen tietoon ja asennoituisi vaikkapa poikaan niin olisi se "outoa" jos saisikin tytön vaikka itselleni se aivan sama onkin mikä tulokkaan sukupuoli on. Itselläni synnytyksen pitäisi tapahtua kesäkuun alussa! Kamalan pitkä aika vielä.. :(

Pitikö sinun tuo mennä sanomaan, että se Benjamin kertoo, jos kysyy. Nyt sitten seuraavalla käynnillä varmasti houkutus kysyä on suuri, vaikka periaatteessa en edes halua tietää...

Pitikö sinun tuo mennä sanomaan, että se Benjamin kertoo, jos kysyy. Nyt sitten seuraavalla käynnillä varmasti houkutus kysyä on suuri, vaikka periaatteessa en edes halua tietää...

Moro!
Mulle kertoi kätilö (tumma, vanhempi nainen) kun näki kuulemma niin selvästi. Eivät kuulemma kerro jos vähänkin epäilevät. Toki enhän minä tohon luota siltikään 100%:sti. Ei mutta tehdäänpä KOKSilaisille oma ketju! Tulkaapa sinne kaikki :)

Moi!

Me käytiin KOKS:ssa rakenneultrassa syyskuussa ja kysyttiin kätilöltä vauvan sukupuolta, kätilö vastasi oikein ystävällisesti, että ylilääkäri on sitä mieltä että sukupuoli ei ole sairaus, sitä ei siis tutkita rakenneultrassa. Totesi myös samalla että meidän vauva oli kyllä sellaisessa asennossakin ettei edes näy kumpi hän on.

mulla toinen raskaus ja kummassakin olen saanut tietää sukupuolen koksissa, mutta tosiaan sama vaivaa kuin muitakin että sit sitä pohtii kauheesti että pitääkö paikkansa. Ekassa näkyi selvästi rv28 ja tällä viikolla rv 20 arvuuteltiin tätä uutta tulokasta, johon kätilö sanoi selvästi mielipiteensä. Olen kummallakin kerralla sanonut että me haluaisimme arvailla sukupuolta JOS osuu hyvin kohdille.

Katriina: Voihan olla ettei Benjaminkaan enää kerro, olen synnyttänyt 8/05. Ja tulen synnyttämään ensi kesänä. Ei Benjaminkaan osannut varmuudella sanoa, mutta sanoi että veikkaa toista, voi olla toinenkin. Ja se toinenhan sieltä sitten tuli. Eli kysymisestä ei ollut mitään hyötyä. Kiva silti että lääkäri kertoi sen mitä näki. Minusta vanhemmilla on oikeus tietää sukupuoli jos muun tutkimuksen ohella näkyy. Kunhan aina muistaa ettei tulos ole varma. Ymmärrän, ettei sitä vartavasten tutkita, mutta jos ohimennen näkyy, veikkauksen voisi kertoa vanhemmillekin.

pka05: Niin ja voihan olla että kertoisikin, ei ole tullut kysyttyä, kun itse sitä en halua tietää ja miestä olen valistanut, että eivät kerro, vaikka tietäisivätkin.

Yhteistyössä