Rakennusala,oulun seutu, ilmaista työvoimaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "opiskelija"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kaikkein järkevintä on mennä johonkin isoon rakennusliikkeeseen, siis jos haluaa saada töitäkin.
Isossa firmassa tietenkin joutuu tekemään lähinnä apu ja siivoustöitä mutta ne työt kun tekee hyvin niin saattaa päästä parempiin töihin taikka palkkatyöhön.
Tietenin isoissa firmoissa on vaikea päästä tehtäviin joissa saisi tarvittavat näytöt.

tärkeintä ois tällä hetkellä oppia tekemää eri töitä ja saaha ne näytöt tehtyä.pieni firma pitäs olla. tai jonkun perheen omakotitalon rakennustyömaa.

[QUOTE="opiskelija";30183137]tärkeintä ois tällä hetkellä oppia tekemää eri töitä ja saaha ne näytöt tehtyä.pieni firma pitäs olla. tai jonkun perheen omakotitalon rakennustyömaa.[/QUOTE]

Itse olin rakennusalan koulutuksessa ja sain kaikki näytöt 3 pienestä firmasta, mutta töitä en saanut. Ei sillä tutkintotodistuksella töitä saa.
Jos nyt saisin aloittaa koulutukseni uudestaan niin menisin johonkin suureen firmaan ja tekisin työt siellä hyvin ja hankkisin suhteita niin että pääsisin sitä kautta töihin.

Tuollaisen koulutuksen tärkein anti on suhteet, sillä työt menee suhteilla. Toki pieneenkin firmaan voi töihin päästä mutta kyllä suuret on parhaita työllistäjiä.

Tietenkin jos vaan sen tutkinnon haluat kasaan niin pieni on siinä mielessä hyvä. Itse sain tutkinnon kasaan 10 kk:ssa. kyse oli aikuiskoulutuksesta.

Saatanan vittu perkele tätä ilmaisen työn systeemiä. Kukapa ketään hanttihommiin palkkaa kun ilmaista pukkaa ovista ja ikkunoista. Sitten ihmetellään kun Esko syrjäytyy. Vaikka kävi ihan työssäoppimassa.

[QUOTE="arska";30183241]Saatanan vittu perkele tätä ilmaisen työn systeemiä. Kukapa ketään hanttihommiin palkkaa kun ilmaista pukkaa ovista ja ikkunoista. Sitten ihmetellään kun Esko syrjäytyy. Vaikka kävi ihan työssäoppimassa.[/QUOTE]

Sehän näissä ilmaistöissä on kun ne vie työpaikkoja. Kyllä minkin koulutuksen aikana heti ilmaistyöhön kelpasin, mutta nyt kun pitäisi oikeita töitä saada niin niitäpä ei sittn saakaan.

Yhteistyössä