Rakkaat palstalaiset!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Keittiönoita

Vieras
Mä pyydän teitä edes pariksi minuutiksi miettimään, mitä nyt kirjoitan. Palstalla on varmasti ihmisiä, jotka ärsyttävät. Tavalla tai toisella. Mutta ennenkuin alatte leikkimään salapoliisia ja levittelemään tänne mm Googlemapsista jonkun palstalaisen kodin alueen karttoja, ajatelkaa sen palstalaisen lapsia. Teistä valtaosa on äitejä ja isejä. Voitte siis itse miettiä, jos joku tuttunne tai tutun tuttunne alkaisi julkaista täällä teistä tai läheisistänne kuvia tai kotinne Googlemaps -kuvia. Netti on ihan kiva paikka, mutta sillä on myös vaaransa. Emmehän aseta muitakaan alttiiksi vaaroille? Kiitos :)

Mua ihmetyttää se, miksei ne kirjoittelijat, jotka linkittivät niitä nimiä ja muuta, saa koskaan bannia? Aivan viattomat ihmiset saa lokaa niskaansa, koska se linkitetty ihminen ei suurella todennäköisyydellä liity palstalaisiin millään tavalla..

[QUOTE="Matti";23250047]Kyllä se vaan on niin, että on tyhmää paljastaa ittestään niin paljon, että siitä joku voi tunnistaa henkilön tarkkoinen kotipaikkoineen[/QUOTE]

Niin on, mutta tarviiko sitä itse heittäytyä yhtä tyhmäksi? Ja se ei ole lasten vika, jos vanhemmilla on elämänhallinta hukassa.

En ehtinyt nähdä mitä nyt oli "löydetty", mutta suurin osa yrittänee noilla "löydöillään" todistaa Savannalle vain sitä, että miten helposti nykyään löytyy ihmisistä kaikki tieto netistä, kun vain vähän jaksaa kaivella. Savanna kun ei itse tunnu tätä uskovan tai tajuavan.

Mutta ihan totta, että lasten kannalta tämä homma olisi hyvä loppua alkuunsa :(

[QUOTE="Matti";23250047]Kyllä se vaan on niin, että on tyhmää paljastaa ittestään niin paljon, että siitä joku voi tunnistaa henkilön tarkkoinen kotipaikkoineen[/QUOTE]
Olen samaa mieltä. Mutta eikö me aikuisina, järkevinä ihmisinä voitaisi ajatella asiaa niin, että jos joku ei älyä omia lapsiaan suojella, niin koitetaan me muut kuitenkin olla ainakaan enempää heitä vaarantamatta?

[QUOTE="vieras";23250094]Mua ihmetyttää se, miksei ne kirjoittelijat, jotka linkittivät niitä nimiä ja muuta, saa koskaan bannia? Aivan viattomat ihmiset saa lokaa niskaansa, koska se linkitetty ihminen ei suurella todennäköisyydellä liity palstalaisiin millään tavalla..[/QUOTE]
Pian saavat. Niiden kirjoittelijoiden penkominen ketjuista ei vaan ole ihan tuosta noin vaan juttu vaan se vaatii aikaa ja vaivaa, jota yleensä kenelläkään ei ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23250129:
Olen samaa mieltä. Mutta eikö me aikuisina, järkevinä ihmisinä voitaisi ajatella asiaa niin, että jos joku ei älyä omia lapsiaan suojella, niin koitetaan me muut kuitenkin olla ainakaan enempää heitä vaarantamatta?

Tarkoitit varmaan jotkut, monikossa? Ei näitä ihmisiä täällä ole yksi tai kaksi, kyllä nyt puhutaan useista.

[QUOTE="vieras";23250164]Tarkoitit varmaan jotkut, monikossa? Ei näitä ihmisiä täällä ole yksi tai kaksi, kyllä nyt puhutaan useista.[/QUOTE]
Jep, jotkut. Mutta ymmärsit varmaan pointin?

Yhteistyössä