O
Oikeasti epätoivoinen
Vieras
Mulle tuli yllättävä lasku, johon sain onneksi osamaksusopimuksen tehtyä mutta tilanne olisi nyt tämä: marraskuun alkuun rahaa olisi saatava säästöön 180e, tammikuun alkuun mennessä pitäisi maksaa 200e suuruinen erä. Olen tällä hetkellä toimeentulotuella ja äitiyspäivärahalla toimeen tuleva kahden lapsen yksinhuoltaja, ja rahat ovat todella, todella tiukilla muutenkin.. Lasku joka tuli on entisen mieheni peruja, lainaa joka on ollut nimissäni ja jotka hän on minulle kertomatta jättänyt maksamatta (arvaatte varmaan miksi kyseessä ENTINEN mies..). Mies ei tähän asiaan kantaa ottanut lainkaan kun mainitsin; on töissäkäyvä ja hyvin toimeentuleva mutta apua ei heru..
Kuinka säästän ja missä? Meneekö meillä ruokavalio uusiksi; näkkileipää ja kaurapuuroa? Lapsille olisi hankittava uudet talvikengät jotka joka tapauksessa kirpparilta hankin.. Onko hyötyä perustaa pankkiin säästötili? Ehtiikö kasvaa lainkaan korkoa. Lainaa en siis saa mistään, sukulaiset eivät auta mitenkään tässä tilanteessa, kaikki vähänkin auttamishaluiset on soitettu läpi ja pyytänyt olen kaiken mahdollisen rahallisen tuen heiltä lainan muodossa mutta huonoin tuloksin.. Tietoa kun ei ole milloin edes voin maksaa takaisin.
Nyt tuntuu siltä, että hyppään joko narun jatkoksi tai annan lapset pois.. En taida pystyä tähän mitenkään. ;(
Kuinka säästän ja missä? Meneekö meillä ruokavalio uusiksi; näkkileipää ja kaurapuuroa? Lapsille olisi hankittava uudet talvikengät jotka joka tapauksessa kirpparilta hankin.. Onko hyötyä perustaa pankkiin säästötili? Ehtiikö kasvaa lainkaan korkoa. Lainaa en siis saa mistään, sukulaiset eivät auta mitenkään tässä tilanteessa, kaikki vähänkin auttamishaluiset on soitettu läpi ja pyytänyt olen kaiken mahdollisen rahallisen tuen heiltä lainan muodossa mutta huonoin tuloksin.. Tietoa kun ei ole milloin edes voin maksaa takaisin.
Nyt tuntuu siltä, että hyppään joko narun jatkoksi tai annan lapset pois.. En taida pystyä tähän mitenkään. ;(