Hae Anna.fi-sivustolta

Rakkauden puute hajottaa.

Viestiketju osiossa 'Ihminen hädässä' , käynnistäjänä siitä sairastunut, 11.04.2014.

1. siitä sairastunut Vierailija

Sairastan masennusta, koska en ole löytänyt elämääni kumppania.
    Jotkut sanovat ettei toinen ihminen voi olla onnen syy.
    Ihminen on laumaeläin. Yhdessä on parempi kuin yksin.
    Moni ystäväpiiristäni voi paremmin parisuhteessa. Itsetunto on useammalla heistä kasvanut silmissä parisuhteen ja vanhemmuuden kautta.

Minulle on tarjottu ties millaisia mielenterveys ja ahdistuslääkkeitä.
    Mitä tarvitsisin on rakas kumppani joka halaa ja silittää ja josta voin omalta osaltani pitää huolen.
    Ei lääkkeillä voi tuollaista vaivaa korjata.

2. Tytti hoo Vierailija

No onpa ruusuinen kuva parisuhteesta. Oisko sulla kuitenkin joku läheisriippuvaisuus? Siihen saa a-klinikalta terapiaa.

3. voi olla Vierailija

mutta ensin pitää rakastaa itseä jotta voi rakastaa toisia.
    Ensin pitää osata seisoa omilla jaloilla, vasta sitten voi tukea toisia.

Ei elämää voi rakentaa toisten varaan. Rakkaus tulee kuvioihin vasta sitten kun osaat rakastaa itseäsi.

4. Senja Vierailija

Ei puutteessa tarvitse olla , nykyään on vaikka minkä laisia dildoja ja vimpaimia ja tumma ihoisia miehiä on suomessa jo niin paljon että kulliakin saa jos haluaa . Tummaihoisille kelpaa millainen harppu vaan .

5. Nykyaikana varmaan ajatellaan, että sekä naisen tai miehen pitäisi olla parisuhteessa kokoajan ja leskeksi jääneenkin pitäisi innostua melko pian uuteen parisuhteeseen. Minä luulen, että monta kertaa eronneet ja epämääräisissä suhteissa olevat ovat rikkinäisiä ihmisiä.
    Minulla itselläni ei ole nyt parisuhdetta eikä myöskään montaa luotettavaa ystävää, mutta eniten minua on rassannut pieleen menneet työasiat. Siis se, ettei minulla ole vakituista työpaikkaa vielä.
    Se pitää varmaan paikkansa, kun sanotaan, että ihminen on yksin tässä kovassa maailmassa. Yksin ei ole ihmisen hyvä olla, sillä toiselta ihmiseltä voi saada henkistä tukea kaikissa vastoinkäymisissä.
    'Olisi ihanaa, jos olisi turvallinen olkapää, johon voisi nojata.Minä olen varmaan vanhanaikainen ja perinteinen nainen, sillä haluaisin saada sellaisen miehen, joka huolehtisi minusta. Mutta minulle kelpaa vain kunnollinen ja hyvä mies, huonon miehen kanssa en halua olla suhteessa.
    Yksinäisen ihmisen täytyy pitää omasta henkisestä hyvinvoinnistaan erityisen hyvää huolta, pitää olla sekä henkisiä että fyysisiä harrastuksia ja aivojen tulee saada jumppaa. Lukeminen kannattaa aina ja kävelylenkeillä käyminen, silä aivot saavat happea ja ajatus kulkee kirkkaampanana. Kun on hyvällä mielellä niin jaksaa olla avoin ja postiivinen ja toiveikas kaikkien uusien asioiden suhteen.
    Niin epätoiveiseksi ei kannata alkaa, että alkaisin mennä sänkyyn kenen tahansa miehen kanssa, oli tämä sitten musta- tai valkoihoinen. Itseään pitää arvostaa sekä ihmisenä että naisena. Minä uskon
    vielä aitoon rakkauteen, ja siihen että on olemassa joku ihan minua varten, jonka kanssa voisin jakaa elämääni...

6. nainen35 Vierailija

Olet oikeassa. Ihminen tarvitsee kosketusta ja rakkautta, muuten hän tuntee olevansa puolinainen ja eksynyt. Onhan parisuhteita, jossa ei halata ja kosketella (pahimmassa tapauksessa on väkivaltaa). Mutta jos sellaisen ihanan ihmisen löytää, niin se olisi taivaan lahja.
    Ei ole kysymys, eikö osaisi seisoa omilla jaloillaan ja tarvitsee tukijan, kuten joku kirjoitti.
    Minulla on sama tilanne ja luulen masennukseni 80% johtuvan yksinäisyydestä ja kosketuksen puutteesta. Masennukseen yleensä tarjotaan masennuslääkkeitä, ja hyvä jos ne jotakuta auttavat. En ole syönyt koksaan masennuslääkkeitä, tuli vain mieleen jos ne virkistäisivät mielialaa löytämään kumppanin. En tiedä, mutta sinällään ne eivät tälläistä vaivaa korjaa.

7. voi olla Vierailija

kosketusta on monenlaista, rakkautta on monenlaista.

Jos on puute pelkästään toisen ihmisen kosketuksesta, sitä voi saada menemällä itse vapaaehtoistyöhön lasten tai vanhusten pariin. Siellä saa halata, siellä voi kammata vanhuksen hiuksia, siellä voi leikkiä lasten kanssa. Näissä kosketuksissa ei ole seksuaalista väritystä, mutta voi olla kyseessä mitä suurimmassa määrin ihmisten välisestä välittämisestä.
    Oman "lauman" voi muodostaa myös muiden kuin parisuhdekumppanin kanssa.
    Tämä on valintakysymys.

Toista ihmistä, vastakkaista sukupuolta, voi koskettaa myös vaikka menemällä tanssikursseille ja sen myötä taitojen kasvaessa, käymällä vaikkapa tanssimassa säännöllisesti tanssipaikoissa. Jos on hyvä tanssija, vientiä on vaikkei olisi maailman kaunein nainen. Täältä voi löytyä myös se itselle sopiva kumppani muuhunkin hommaan.

Jos taas haluaa parisuhteen, niin sen eteen joutuu joskus tekemään enemmän töitä. Etsimään harrastuksen, kirjautumaan deittipalveluihin tai käymään kirjeenvaihtoa, liikkumaan ulkona aktiivisemmin.
    Ei se toinen ihminen, rakkaus, kotoa tule hakemaan.

8. Egoistista? Vierailija

[QUOTE Minä olen varmaan vanhanaikainen ja perinteinen nainen, sillä haluaisin saada sellaisen miehen, joka huolehtisi minusta. Mutta minulle kelpaa vain kunnollinen ja hyvä mies, huonon miehen kanssa en halua olla suhteessa.
    [/QUOTE]

Vuosia sitten joku kirjoitti näillä palstoilla, että mitä jos itse yrittäisit olla se oikea? Ei voi vaan odottaa toista ihmistä huolehtijaksi.

9. samaa mieltä Vierailija

tyytyväisyys elämään ja omaan itseen lähtee sisältä päin.
    Ei kukaan toinen voi sun puolesta elää eikä loputtomiin kannatella sinua pärjäämään ja olemaan tyytyväinen.

10. Terttu Vierailija

Naisilla on hirveät odotukset miehistä. Ihmisiä ne vaan on. Tänään oli artikkeli jostain feminististä joka oli tehnyt filmin raiskaamisestaan. Tämä kuulemma pelotti miehiä. Ihmettelen vaan että kuka nainen sitten haluaisi ottaa kontaktia mieheen, joka on perseraiskattu ja tekee siitä traumastaan filmin? Varmaan on naisia jonossa vai mitä? Miehiltä vaaditaan yli-inhimillistä, valkoista ratsua ja pelastamista jostain masennuksen ikeestä. Mitä tarjottavaa teillä on hänelle? Miten itseään voisi kehittää jotta kykenisi ottamaan vastuuta myös toisesta ihmisestä?

11. Ei sukupuolikysymys Vierailija

Oliko esim. aloittaja mielestäsi nainen? Voihan olla, mutta minulle tuli heti mieleen sinkkupalstan vakiokuluttajamies.

12. tuli mieleen Vierailija

Eilen kuuntelin puolella korvalla kaupallista radioasemaa. Naisjuontaja höpisi rasittavuuteen asti koirakuumeestaan. Hän luetteli pitkän listan miten koiraihmisen elämä on laadukasta. Koiran hankkimalla tuntui pääsevän eroon lähes kaikista negatiivisista elämän varjopuolista.

Mietin sitä koiraparkaa, joka joutuu muutaman luun varjolla tekemään työn, jota hoitaa hyvin palkattu terapeutti ja moni muu hyvinvoinnin asiantuntija. Voiko koira tosiaan olla luonnostaan niin viisas ettei muuta apua tarvita.

Olen eläin- ja siitepölyallerginen. Ehkä olisi aikoinaan pitänyt hommata koira ja jättää miesjutut väliin. Mutta mitä sitten kun koira vanhenee. Ainako vain uuden koulutus ja taas pyyhkii hyvin.

13. Paras terapeutti Vierailija

Voi. Se saa jopa autistisen reagoimaan. Katsoin tuosta netistä alzheimeria sairastavan miehen kohtaamisen tyttärensä koiran kanssa. Mieheltä on kuulemma puhekyky mennyt. Kun koira tuli sen lelunsa kanssa mies alkoi samantien lässyttämään sille kuin terve ihminen. Näytä mulle terapeutti joka kykenee samaan. Koira voi avata ihmisen tunne-elämän lukot, saa jäätyneen ihmisen taas tuntemaan.

14. +++ Vierailija

Koiria nähtävästi koulutetaan myös amerikkalaisten sotaveteraanien avuksi, kun on tarve toipua traumoista. Myös muista eläimistä on apua.

15. sunshine Vierailija

Totta on, että ihminen on laumaeläin ja olisi kai sekin outoa, jos yksinäisyys ei tuntuisi miltään? On tutkimuksia, joiden mukaan yksinäisyys on hengenvaarallista, pahempi uhka terveydellä kuin esim. korkea verenpaine. (Ja varmaan yksinäisyys sitäkin aiheuttaa.) Voidaanko siis ajatella, että reagoit ihan normaalisti, kun kaipaat toista ihmistä ja läheisyyttä. Toisaalta pitää pärjätä myös yksin, toisen pitäisi olla kiva lisä elämään, vaikka pärjää yksinkin. Kaksin aina kaunihimpi. Tai aina ei, jos on esim. väkivaltaa. Mutta itsekin olen kärsinyt masennuksesta ja tuolloin ajattelin juurikin, että olisin tarvinnut ihan fyysistä kosketusta ja lohdutusta. Sellainen ihminen on toki kovin raskas muille. Onneksi itse löysin elämääni hyviä ja kärsivällisiä ihmisiä, jotka hyväksyivät minut omana itsenäni ja surullisenakin. Nyt olen todella onnellinen, minulla on paljon ystäviä ja vastakkaisen sukupuolen edustajatkin ovat kiinnostuneita. Onnellinen ihminen on viehättävä, epätoivoinen työntää muita pois luotaan takertumisellaan.

Voisitko siis ajatella, että aloitat itsestäsi. Olet ihana juuri tuollaisena ja sinä olet ansainnut rakkautta ja hyväksyntää. Tällä hetkellä oikeaa ihmistä vain ei ole sattunut kohdallesi. Ala huomioida hyviä ja sujuvia asioita elämässäsi, kirjoita näitä vaikka iltaisin ylös. Ne voivat olla ihan pieniä asioita; tänään paistoi aurinko, äiti soitti ja kysyi kuulumisia, kerkesin ajoissa töihin, tilaamani kirja saapui. Itse voit hankkia elämääsi hyviä ja iloiseksi tekeviä asioita! Kukaan ei kannata niitä valmiiksi eteesi. Ja pärjäät myös yksin, olet pärjännyt ennenkin. Kirjaa ylös myös onnistumisiasi, missä olet hyvä ja mikä sinussa on hyvää; sinulla on kaunis hymy, pidit ovea auki mummolle kaupassa, olet hyvä kokki jne. Älä kuuntele negatiivisia ajatuksia. Ala harrastaa jotain, mistä pidät. Yhteinen kiinnostuksen kohde myös lähentää ihmisiä, ehkä löydät harrastuksesta toisen ihmisen, jota kiinnostaa sama asia. Sen varjolla on hyvä tutustua. Onnea matkallesi kohti itsesi hyväksyntää ja toisen löytämistä.

16. sunshine Vierailija

Ja sanotaan, että hyväntekeväisyystyötä tekevät ovat onnellisempia. Ehkä siitä tulisi hyvä mieli, kun voisi auttaa muita? Ja katse nousisi omasta navasta kohti muita ihmisiä.

17. vapaaehtoistyöstä Vierailija

Minulla ei ole myöskään elämänkumppania, mutta teen vapaaehtoistyötä lasten kanssa. Heiltä saa paljon rakkautta. Ihana tunne kun lapset tulevat halaamaan kun lähden. Viimeksi toissapäivänä sain raajarikon nallen mukaani pieneltä tytöltä, silloin tuntui etten ole koskaan tätä vapaaehtoistyötä turhaan tehnyt. Nyt n. 7v työn ohessa ja nyt työttömänä. Auttaa masentunutta mieltä. Ei tarvitse lääkkeitä, tai minä en ole koskaan tarvinnut. Jokaisella oma tarinansa.
    Liikunta myös on tullut minulle hyvin tärkeäksi työttömänä ollessani.

18. satua Vierailija

Vaikea uskoa, jos puhekyky oli mennyt kokonaan, niin ei koira voi tuollaista ihmettä tehdä, että ihminen alkaa puhumaan koiran ansiosta kuin terve ihminen. Ilostua kylläkin voi.

19. koirat Vierailija

Dog Helps A Nearly-Mute Man With Alzheimer's Find His Speech Again - YouTube

20. Katariina Vierailija

Olipa rumasti kirjoitetu, mutta meitä on moneen lähtöön.

Kyllä jokaisella on oikeus toivoa parisuhdetta, ei se ole mitään läheissriippuvuutta. Joskus sellaista ei vain satu kohdalle. Jotkut voivat tavata kumppanin työpaikalla, jotkut harrastuksissa tai vaikkapa ravintolassa - useimmat tapaavat kumppanin ravintolasta. Nettitreffeistäkin on pareja kehkeytynyt. Minä tapasin miesystäväni asioidessani pankissa, siihen saakka olin ollut pitkään sinkkuna.
    Tsemppiä ap, ehkä se oikea tulee vielä sinunkin kohdallesi.

21. Ei Vierailija

voi kuvitella, että tuollaista tekstiä kirjoittaisi nainen. Varmaan kirjoittajan täytyy olla mustankipeä ja huonokäytöksinen suomalainen mies.
    Minusta tummaihosilla on yleensä kauniita naisia, koska itsekkin ovat komeita.

22. Rastilasta Vierailija

Ai kauniita naisia, taitaa olla makuasia jos pissiksiä tai lähiöläskivuoria kauniina pitää.

23. Helsingistä Vierailija

Minä ainakin olen nähnyt kauniita pareja hyvinkin paljon, et ihailla täytyy monta kertaa.

24. Nainenx Vierailija

Enpä usko, että ap nyt tarkoittaa mitään kannattelua tai jotakin elämään puolestaan, vaan rinnalleen kumppania ja rakasta ihmistä, jonka kanssa voisi vaikka perheenkin perustaa.
    Mikä näitä ihmisiä oikein vaivaa kun täytyy ilkeillä. Miksi emme soisi kanssakulkijoillemme rakkautta ja hyviä asioita tapahtuvaksi. Minä ainakin toivon.

25. Väärin Vierailija

Kyllähän se sitä juuri tarkoittaa, koska on kuulemma masentunut kun miestä ei löydy. Haluaisitko sinä parisuhteeseen sellaisen ihmisen kanssa, et uskaltaisi tehdä mitään radikaalia koska toinen voisi vaikka tappaa itsensä kun suhde päättyy.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri