..

  • Viestiketjun aloittaja Onneton
  • Ensimmäinen viesti
Ikääntyminen..
Miehelläsi taitaa olla ongelmana kyvyttömyys. Se on hyvin tavallista ikääntyvälle miehelle ja toisilla tuo ongelma voi alkaa jo suht´nuorena. Mieshormonin puutosta. Kyvyttömyys on miehille arka aihe ja siksipä siitä ei halua puhua saatikka hakea hoitoa ongelmaan, joka ei itselleen ole sitä. Kun ei haluta, niin ei halua.

Arvaapa vain, kuinka moni meistä elää parisuhteessaan ilman seksiä iässäsi? Moni. Minä ja miehenikin. Olemme kuitenkin täysin tyytyväinen ja tasapainoinen pariskunta, sillä hellyyttä ja huomaavaisuutta voi osoittaa muutoinkin kuin peiton alla. Olemme niin tottuneet tilanteeseen, että emme sitä edes huomaa muulloin, kuin jos siitä erikseen tulee puhetta, kuten nyt.

Sinulle tuo asia on kuitenkin ongelma, joten sinun pitää miettiä itsesi kanssa, onko se sellainen asia, jonka vuoksi haluat muuttaa kaiken muun. Jos elämänne on hermostunutta, riitaisaa ja rajoittunutta, sille voi tehdä paljonkin. Ei tarvitse muuttaa välttämättä muuta kuin omaa pääkoppaansa, sen tapaa suhtautua asiaan ja empatiasta, kyvystä asettua toisen asemaan.

Ajattelepa, että sinä olisitkin teistä se "ongelma", miten miehesi asian ottaisi? Syynä kun näissä asioissa on täysin pois omasta hallinnasta, esim. erilaisten sairauksien, loukkaantumisien tai hormonitoiminnan puutoksista.

Jos välinne ovat sellaiset, että yhteiselämässä voitte elää omaa elämäänne, mennä ja tulla mielenne mukaan, sisältöä elämään voi saada mm. harrastuksista ja matkustelusta. On tosiasia, että ne vuodet, kun elämään kaipaa sitä seksielämää, ovat aina vain vähenemässä, koska luonto tekee siinä asiassa hommansa. Voi olla, että sinäkään et siihen enää juuri kykenisi, jos lähtisit kokeilemaan. Limakalvot kuivuvat.

Ehdotan siis, että jos elämä on kerran muutoin kunnossa, opettelet ajattelemaan positiivisesti ja etsit itsellesi harrastuksia. Elämästä tulee ikävää, jos miettii, mitä kaikkea minulla ei ole, mitä puuttuu. Tietysti paras vaihtoehto olisi, jos voisitte harrastaa yhdessä. Ennen kaikkea - kopistelepa sieltä pääkopasta uusi ajattelutapa: Mitä minulla on hyvin ja mistä olen kiitollinen!
 

Yhteistyössä