Hae Anna.fi-sivustolta

Ramana Maharshi.

Viestiketju osiossa 'Yliluonnolliset ilmiöt' , käynnistäjänä Kalle., 02.07.2010.

1. Kalle. Vierailija

Onko kukaan suorittanut Itsetutkimus menetelmää josta R.M. puhuu?

Kokemuksia kaivataan.

Kiitos.

2. Vanhaa tietoa! Vierailija

Joku on hyvinkin saattanut duunata jotain samankaltaista mutta eri nimisenä juttuna. Jos sä kerrot tarkemmin mistä on kyse niin vastauksia saattaisi tulla enemmän.

3. Kalle. Vierailija

Kiitos vastauksesta.

Niin, R.M:n mainitsema Itsetutkimusmenetelmä poikkeaa melkoisesti siitä mitä muut Itsetutkimusmenetelmät.

Muissa menetelmissä käytetään persoonallista minää Itsetutkimuksen suorittajana.

Mutta R.M:n menetelmässä Itsetutkimuksen suorittaa tietoisuus.

Tosin ajatusta käytetään apuna mutta Itsetutkimus sinänsä on tietoisuuden toimintaa.

4. Sem Voima kanssamme

Saadut tykkäykset:
    19
    Läsnäolo on kaiken tutkiskelun vaikuttavin Voiman muoto, se ei hajoita mihinkään suuntaan vaan kaikki mitä kun aika unohdetaan on jo, nyt -tässä- kokemassamme, kun emme hajoita epätasapainoon itseämme. :)

5. Kalle Vierailija

Kiitos vastauksesta.

En vain käsitä miten se liittyy itse alkuperäiseen kysymykseen.

6. Sem Voima kanssamme

Saadut tykkäykset:
    19
    Kokemus, Kalle hyvä. :)

7. Kalle. Vierailija

Nyt meni mystiikan puolelle, en ymmärrä vieläkään.

Tai liittyykö se tähän "kun aika unohdetaan" jos liittyy niin ymmärrän.

8. Sem Voima kanssamme

Saadut tykkäykset:
    19
    Kerro lisää.

9. Sivaltaja Uskonnoton

Saadut tykkäykset:
    17
    Kalle, ei meistä kukaan ymmärrä yhtään mitään Semin kirjoituksista. Muutama väittää ymmärtävänsä, mutta eivät kehtaa myöntää, etteivät oikeasti ymmärrä. Minä epäilen, että Sem oikeasti vain vittuilee noilla "mystisillä" kommenteillaan, ja sitten naureskelee sille kun niitä ei ymmärretä/väitetään, että ymmärretään.

Tähänkin Sem varmaankin vastaa tapansa mukaan "mystisesti".

10. Sem Voima kanssamme

Saadut tykkäykset:
    19
    :) :)

11. Kalle. Vierailija

Mitä intensiivisemmin nykyhetki (läsnäolo) tiedostetaan sitä hiljaisempi mieli on ja aika sitä myöten
    menettää merkityksensä. En ehkä sanoisi sitä ajan unohtamiseksi vaan koko ajatustoiminnon ymmärtämiseksi mikä on Itsetuntemusta.

Läsnäololla tarkoitat ehkä? tiedostamista, tietoisuutta?

12. Kalle. Vierailija

Kiitos vastauksesta.

Saas nähdä olenko yksi lisää joka ei ymmärrä.

"Minä epäilen, että Sem oikeasti vain vittuilee noilla "mystisillä" kommenteillaan, ja sitten naureskelee sille kun niitä ei ymmärretä/väitetään, että ymmärretään."

En ole huomannut mitään v:hen liittyvää. Ainakin tähän asti Sem on puhunut vähän mutta asiaa.

Ja Eihän se ole Semin vika jos emme ymmärrä "mystiikkaa"

13. Sem Voima kanssamme

Saadut tykkäykset:
    19
    Juuri sitä että se miten elämäni ihmisenä kulkee ei olekaan virran vietävänä, se kulkee kuin laiva kanaalissa, jokaisen kosketuksen tuntien, jokaisesta kosketuksesta laivan kauneuden historian saaden.

14. Kalle. Vierailija

Siis. Miksi ihminen on virran vietävänä? Vaikka on mahdollista pysähtyä vaikka virta ympärillä virtaa.

Ehkä syynä on ajatuksen virta?

Kun ajatuksen virta lakkaa, ei ole virtaa eikä ajatusta.

Mitä on?

15. Sem Voima kanssamme

Saadut tykkäykset:
    19
    Se mihin on kurottanut.

16. Kalle. Vierailija

Ajatus virta kurottaa.

Kun ajatus virtaa ei ole, ei ole kurottajaa.

Mitä silloin on?

17. Kalle. Vierailija

Vastaan kysymykseen koska tämä ei ole tupla ja kuitti kilpailu.

Ajatusvirta ei voi vastata kysymykseen lainkaan koska ajatusvirran tuolla puolen ei ole ajatusvirtaa lainkaan vaan jotain aivan muuta mikä selviää vasta ajatusvirran lakatessa kokonaan.

Alkuperäinen kysymys on edelleen voimassa.

18. Vanhaa tietoa! Vierailija

Sanos kalle, onko onko ajatusten virta sama kuin sanojen virta, ja voiko tietoisuus ilman ajatuksia käsittää, ymmärtää, havaita ja toimia?

19. Kalle. Vierailija

Ajatusvirta on sama kuin sanojen virta.

Kun tietoisuus ei havaitse ajatusvirtaa silloin ei ole olentoa joka käsittää, ymmärtää ja toimii.

Ajatusvirta on persoonallinen "minä"

20. aurinkoinen aamu Vierailija

On ollut muutaa vuosi taukoa, mutta tunnen muutamia harjoittajia, lähinnä ulkomailla. Maharshin menetelmä on kai se aidoin ja alkuperäisin. Suoraan asian ytimeen. Puhdasta Advaita Vedantaa. Harva tässä nykymaailmassa tuntee siihen vetoa, enkelit, kanavoinnit ja kristallit myy paremmin. Tosin ei Advaita koskaan kai ole ollut mikään valtavirta-juttu, tuskin tulevaisuudessakaan. Itse aloitin itsetutkimuksella ja myöhemmin aloin käyttää rinnalla mantramenetelmää, niin kuin minulle se aikanaan opetettiin. Oli Maharshin oppilas se, keneltä opin tämän tekniikan. Ramana Maharshi on siis itse suosittanut rinnalla mantraa niille, ketä siihen vetoa tuntee. Oma kokemus on paras opas ja netistä löytyy hyvä ja aktiivinen Ramana Maharshi foorumi kiinnostuneelle.

21. Kalle. Vierailija

Kiitoksia palautteesta. Kiva, että myös Sinä osallistut keskusteluun.

"Maharshin menetelmä on kai se aidoin ja alkuperäisin. Suoraan asian ytimeen"

Näin olen myös asian käsittänyt.

"Harva tässä nykymaailmassa tuntee siihen vetoa, enkelit, kanavoinnit ja kristallit myy paremmin. Tosin ei Advaita koskaan kai ole ollut mikään valtavirta-juttu, tuskin tulevaisuudessakaan"

Aivan, näin varmaan on.

"Itse aloitin itsetutkimuksella ja myöhemmin aloin käyttää rinnalla mantramenetelmää, niin kuin minulle se aikanaan opetettiin. Oli Maharshin oppilas se, keneltä opin tämän tekniikan. Ramana Maharshi on siis itse suosittanut rinnalla mantraa niille, ketä siihen vetoa tuntee"

Rohkenenko kysyä mikä sai Sinut aloittamaan aikanaan Itsetutkimuksen?

Mantran käyttämistä Itsetutkimuksen rinnalla ei ole ollut ajankohtaista, ainakaan vielä en ole tuntenut vetoa siihen.

Mitkä on Sinun kokemuksesi mantran käytöstä? oletko huomannut sen auttavan Itsetutkimuksessa jollain tavalla?

"netistä löytyy hyvä ja aktiivinen Ramana Maharshi foorumi kiinnostuneelle"

Voisitko kenties laittaa linkin ko foorumille?

Kiitos.

22. aurinkoinen aamu Vierailija

- Paul Bruntonin jotkut kirjat ja Arthur Osbornen "Ramana Maharshin opetuksia", kolahti heti. Kirjastoista varmaan ainakin löytyy. Suosittelisin kiinnostuneille myös David Godmanin kokoamaa "Be as you are - The teachings of Sri Ramana Maharshi". Tosin tuo pokkarina myytävä painos on ikävän pientä printtiä, mutta kokoelma taitaa olla myös parhaimpana pidetty.

- eihän siinä mitään järkeä olekaan, ellei siihen tunne vetoa. Et siis siinä tapauksessa sitä tarvitsekaan ja hyvä niin. Joillekin vaan tällainen kainalosauva on tosinaan tarpeen, tai sitten vaan vaihtelua. Itsekään en aivan perinteisimmällä tavalla taida käyttää sitä alkutaipaleen kokeilujen jälkeen, vaan lähinnä koen sen auttavan ovelasti muodon ja mantran tuolle puolen.

- Täällähän tämä:
    The Forum dedicated to Arunachala and Bhagavan Sri Ramana Maharshi - Index

Kaikki perustiedot RM:sta ja opetuksistaan löytyy hakemalla suomeksi, mutta jos haluaa keskustella aiheesta muiden kanssa, niin perusenglanti olisi hyvä hallita.

23. Kalle. Vierailija

"Paul Bruntonin jotkut kirjat ja Arthur Osbornen "Ramana Maharshin opetuksia", kolahti heti. Kirjastoista varmaan ainakin löytyy"

Ok. Kirjastosta aikanaan löysin Arthur Osbornen kirjan ja se kolahti heti myös niinkuin kerroit Sinullekin tapahtuneen.

Se oli ensimmäinen kirja joka käteen sattui jossa kerrottiin tapahtumista joita itsekkin on kokenut käytännössä. Kokemuksesta mikä ei liity ajatusvirran ilmiöihin millään tavalla, ja siitä on lähtöisin kiinnostus R.M:n mainitsemaan itsetutkimus menetelmään.

"eihän siinä mitään järkeä olekaan, ellei siihen tunne vetoa. Et siis siinä tapauksessa sitä tarvitsekaan ja hyvä niin. Joillekin vaan tällainen kainalosauva on tosinaan tarpeen, tai sitten vaan vaihtelua. Itsekään en aivan perinteisimmällä tavalla taida käyttää sitä alkutaipaleen kokeilujen jälkeen, vaan lähinnä koen sen auttavan ovelasti muodon ja mantran tuolle puolen"

Aivan.

"Ovelasti" oli hauskasti sanottu.

"Täällähän tämä:
    http://www.arunachala-ramana.org/forum/index.php]The Forum dedicated to Arunachala and Bhagavan Sri Ramana Maharshi - Index

Kaikki perustiedot RM:sta ja opetuksistaan löytyy hakemalla suomeksi, mutta jos haluaa keskustella aiheesta muiden kanssa, niin perusenglanti olisi hyvä hallita."

Kiitos linkistä.

On tyydyttävä suomenkielisiin keskusteluihin koska perusenglantikin on hakusessa.

Lieneekö suomessa R.M. keskustelupalstaa jossa keskitytään vain ko aiheeseen?

En ole googlella semmoista löytänyt. Onko Sinulla tietoa asiasta?

24. Sinttu-60 Vierailija

Hienoja opetuksia. Minä käyn asiat läpi Ihmeiden oppikurssin kautta, vertaan tietenkin heti mikä on samaa ja missä nämä opetukset poikkeavat toisistaan tai onko edes poikkeamia :).

Perusopetus näyttäisi olevan sama. IOK käyttää meille tuttuja käsitteitä ja oli siksi minulle helpompi ymmärtää. Harhalle ei anneta energiaa vastustamalla sitä eikä haluamalla sitä. Valaistuminen saavutetaan näkemällä itseluotu ja luopumalla siitä, jolloin jäljelle jää totuus. Sen ymmärtäminen=valaistuminen.

Osaisitteko te enemmän asiaan paneutuneet kertoa, miten tämä opetus suhtautuu muihin harhaan uskoviin ihmisiin ? Minulle näytettiin kuva, jossa nousin itseäni kuin hissiä ja mitä ylemmäs nousin, sen korkeammalla tasolla kommunikoin toisten kanssa. Pelkästään luopumalla harhasta nousen toisille tasoille, mutta toiset jäävät harhaan. IOK antaa työkaluksi anteeksiannon. Se on työkalu, jolla harha tehdään kokonaan tekemättömäksi. Näin ajatellen koen, että anteeksiantamalla harhan Pyhän Hengen avulla, teen sen kokonaan tekemättömäksi myös toisille. En siis kulje yksin harhoista pois, vaan autan samalla myös muita. Äkkilukemalta Bhagavan Sri Ramana Maharshin opetuksissa opetetaan itse siirtymään pois jättäen maailmankaikkeus ennalleen ja niin minusta on tapahtunut kaikkien kohdalla. Jos joku olisi käynyt tien ihan loppuun asti, en minäkään voisi olla täällä ? Vai onko niin, että olen yksin täällä. Te muut olette Jumalassa ja minä seikkailen itseni kanssa täällä harhassa :).

Maailmanloppu, v.2012 on noussut minulle voimakkaasti juuri tuon eron ymmärtämisen aikakaudeksi. Kun joku tai me kaikki rupeamme anteeksiantamaan maailman, hävitämme sen kokonaan. Nythän ajattelu kulkee enempi ja vähempi niin, että sinä olet sillä tasolla ja minä tuolla, molemmat vahvasti olemassa. Uusi aika siis opettaa meidät tekemään harhan kokonaan tekemättömäksi ja niin maailmankaikkeus lopulta katoaa ja siksi se nähdään maailmanloppuna.

Olisin kiitollinen, jos saisin tähän kommentteja auttamaan minua :).
    Tämän saa nostaa omaksikin ketjuksi...

t. Sinttu

25. Sinttu-60 Vierailija

Nostin omaksi ketjukseen, kun vastaus tulikin heti, kun uskalsin kysyä :).
    Pelko esti ensin kuulemasta vastausta.

t. Sinttu

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus