Hae Anna.fi-sivustolta

Ramana Maharshi.

Viestiketju osiossa 'Yliluonnolliset ilmiöt' , käynnistäjänä Kalle., 02.07.2010.

1. Mie vaan. Vierailija

Mielellään kuulisi lisää sinun pohdisnoistasi näistä asioista-

2. No voinhan jotakin jutustella, mikä näkemyksiä ja kokemuksia itselläni on.

Suoraan jos lähdetään otsikkoon eli Ramana Maharshiin, niin juuri hänen kirjoituksistaan tai opetuksistaan minulla ei ole tietoa, kuin välillisesti mitä olen lukenut joitakin ohimeneviä asioita hänen elämästään Paramahansa Yoganandan oma elämäkerrasta, mutta siinäkään ei niinkään suoraan sivuttu hänen opetuksiaan. En siis ole lukenut ja harjoittanut asioita hänen ohjauksellaan tai häntä koskevien kirjojen ja opetusten kautta. Vasta paria päivää sitten löysin netistä netistä jonkun artikkelin hänestä ja oli iloni huomata, että niin samoista asioista Ramana opettaa kuin mitä olen muita reittejä pitkin oivaltanut. Olisiko sitten enemmän sieluohjauksen kautta oivallettua (muistettua?) asiaa.

Aloin ensin saamaan kokemuksia henkimaailmasta, universaalista yhteydestä muihin olentoihin ja jotain enneunia ja sitä kautta kosketuksen ilmeisesti korkeampaan itseeni?. Sen jälkeen aloitin jonkinlaisena kutsumuksena parannusharjoitukset ja meditaation. Tarve yhtyä korkeampaan tietoon, viisauteen, rauhaan ja hakea myös samalla selkeyttä omalle olemiselleen, kärsimykselle, mielen rauhattomuudelle ja vähentää kaikenlaisia niin omia kuin toisten kärsimyksiä oli suuri. Itsekin olin tuolloin vaikeassa elämäntilanteessa ja jonkinlaisessa kriisissä sekä uudistumispyörteessä. Monia ikäviä elämänkokemuksia ja taustalla ja se vielä vahvisti halua löytää rauhaa ja selkeyttä.

Aloitin ensin meditaatiot keskittyen hengitykseen ja mielen tyhjentymiseen. Se alkoikin onnistumaan hyvin luontevasti. Itsetutkiskelua elämässä olen harjoittanut jotenkin luonnostaan aika ankarastikin melko pitkään. Olen ollut ehkä vähän liiankin ankara ja oikeudenmukaisuuteen taipuvainen, itse itselleni se pahin kriitikko ja arvostelija. :) Siitä vähän yritänkin päästä pois.

No, meditaatiossa tuli juuri noita ihmeellisiä kokemuksia. Keveyttä, rauhaa, autuutta, valokokemuksia, suoratietoa jne.

Jatkoin harjoitteluja keskittyen parantamiseen ja sielläkin tuli ihmeellisiä kokemuksia. Sain suoratietoa ihmisten vaivoista, jotka eivät siis tulleet minun mielestäni, koska en mitenkään itse olisi voinut niitä keksiä ja tietää. Lisäksi tunsin ihmisten vaivat ja surut omassa kehossani. Sain myös sellaisia tietoja vaivoista, joita ihmiset eivät tuolloin itsekään tienneet ja myöhemmin osoittautuivat todeksi. Esim. diagnosoimaton kasvain.

Lisäksi ihmiset myös kokivat tuntemuksia, näkivät valoja ja värejä, enkeleitä, minun astraalikehoni läsnä parannushetkissä, vaivoja poistui ja jotkut saivat myös näkyjä entisistä elämistään yms. Sydänalassa myös tuntui ihmisillä tuntemuksia, suruja poistui, niitä käsiteltiin ja hoidettiin, asioita alkoi järjestymään jne. Ihmiset saivat monenlaista helpostusta ja apua.

Oma intuitioni alkoi myös kehittymään ja joskus vain tiesin, miten asiat ovat. Välillä käytin kortteja myös apuna, kun harjoittelin kehittämään intuitiota tai yhteyttä korkeampaan itseen.

Itsetutkiskelua harjoitan vieläkin. Elämäntilanne on nyt aivan erilainen, eikä ole sillä tavalla aikaa ns. henkisille asioille. Ollut pitkään vähemmällä, mutta ovat ne taustalla kuitenkin. Ja yritän taas pikku hiljaa alkaa meditoimaan ja ns. virkistämään asioita. Siksi ketjun löytäminen tuntui kuin paluulta jonnekin, jonka on kokenut ja tuon kokemuksen kuuleminen muilta vain vahvistaa asian.

3. Mie vaan. Vierailija

Kiitos.

4. Ole hyvä. Vähän taukoa ollut täälläkin ns. henkisissä harjoituksissa. Nyt hiljaa kiinnostus jälleen viriää.

Tässä ihan hyvin suomenkielellä tietoa Maharshista.

Bhagavan Sri Ramana Maharshin suosittelemat teokset suomeksi

5. "Egon uhraaminen viisauden tuleen on uhrauksen korkein
    muoto.
    Itsen erottaminen egosta, me sanomme, ei ole helppoa. Mutta se ei ole mahdotonta. Kaikki
    meistä voivat saavuttaa tämän erotuksen, jos me punnitsemme unikokemuksissamme olevat seikat.
    Unessa 'me olemme' vaikka ego on hävinnyt. Ego ei toimi siellä. Kuitenkin siellä on 'minä', joka
    todistaa egon poissaolon aivan samoin kuin esineidenkin poissaolon. Jos 'minä' ei olisi siellä, ei
    pystyisi herättyään unesta muistamaan unikokemustaan ja sanomaan; "Minä nukuin hyvin. Minä en
    tiennyt mitään." Meillä on silloin kaksi 'minää' – 'valeminä', joka on ego ja todellinen 'minä', joka
    on Itse. 'Minän' samaistaminen egoon on niin vahva, että harvoin näemme egon ilman sen naamiota.
    Sitä paitsi kaikki suhteelliset kokemuksemme riippuvat kiintopisteenä olevasta egosta. Herättäessä
    unesta egon ilmetessä, näkyvä maailma ilmenee sen myötä. Sen vuoksi ego näyttää niin tärkeältä ja
    luotettavalta.
    Mutta todellisuudessa tämä on korttitalo. Kun itsetutkimuksen prosessi alkaa, sen tulee
    perustua murtumiseen ja liukenemiseen. Ymmärtääkseen tämän itsetutkimuksen, täytyy omistaa
    partaveitsenterävä mieli – paljon terävämpi kuin selvitettäessä aineen salaisuuksia. Yksipisteisen
    älyn avulla on totuus nähtävissä (drsyate tu agraya buddhya). On totta että jopa äly on saatava
    häivytettyä ennen kuin lopullinen viisaus valkenee. Mutta tähän pisteeseen saakka sitä on etsittävä
    itsestä – ja etsittävä hellittämättä. Viisaus ei todellakaan ole laiskan hommaa."

Lähde: http://www.saunalahti.fi/~pentmant/Bhagavan Ramana.pdf

6. Kun Vierailija

jo vuonna 1950, niin miten hän pystyy vastaamaan tämän ajan ihmisten ongelmiin?

Olen miettinyt samaa myös yli 2010 vuotta sitten kuolleen Jeesuksen osalta.

7. .... Vierailija

Ongelmat ovat samat nyt kuin silloin.

8. trm Vierailija

9. Jos Vierailija

niin mitä vastaa kaiketi aikoinaan tätä ajatonta viisautta levittänyt Maharshi tämän ajan ihmisille?

Vastaako hän, että mietiskele 15 tuntia päivässä, kun osa nuorista ei pysty enää keskittymään muuhun kuin älypuhelimeensa, jos ylipäätään siihenkään.

Tällä ajalla on erittäin vakavat ongelmansa, joihin ns. ajaton viisaus ei kaiketi enää pysty vastamaan. Joten missä ovat tämän ajan Maharshit, sillä heitä eivät ole enää meditoivat, mahdollisesti kapuun pukeutuvat gurut.

Missä ovat länsimaiset opettajat? Maailmalaajuiset opettajat?

Tämän ajan ihmisillä ei tunnu olevan enää opettajia, ja ihmiskunta tuntuu taantuvan. Eikä Maharsi ole tämän ajan opettaja.

10. rishiton Vierailija

Ihmisen ego osaa huijata oikein hyvin. maharishin opetusten ydin on se, että pidä turpasi kiinni ja etsi vatsaukset sisältäsi. Silti, suurin osa ihmisistä, jotka fanittavat maharishia ovat riippuvaisia sitten hänen sanoistaan ja nämä ihmiset väittävät oivaltaneensa maharsihin tai voittaneensa egonsa....

ylä olevalla en viittaa henkilökohtaisesti kehenkään tässä ketjussa tai tällä palstalla kirjoittajaan. Kirjoitan vain aiheesta "laastaria haavan päälle ja ego luomaan suurta harhaa".

Maharishin suurimmat teot olivat hänen aikanaan, hänen yhteiskunnassaan: hän kohteli maanmiehiään tasavertaisesti, koski jopa alempikastisiin ihmisiin. Maharishi kyllä suostui joskus vastaamaan sanoilla opetuslapsilleen, koska eivät osanneet etsiä vastauksia sisältään. siksi hänen kirjansakin ilmestyi, että ne ihmiset saavat lukea, jotka eivät osaa kääntyä sisäänpäin. Näin on väitetty.

11. Jos Vierailija

Kirjoitin aggressivisesti saadakseni vastauksia, ja sinä rishiton kirjoitit hyvän vastauksen.

Maharishi vastasi ihmisille aikoinaan viisaasti. Tässä ajassa on tapahtunut jotain siten, että hänen viestinsä eivät enää vastaa nykyihmisille.

Kuka voisi olla tämän ajan guru, auttaja, neuvoja? Joku räppäri? Kanye West? Joku muu?

Kunnioitan Sinua kirjoittaja.

12. Ajattelen, että ihmisille on hyväksi, että on ns. esikuvia, joita seurata ja joilta saada pientä vinkkiä, mihin suunnistaa. Mielestäni jossain henkisen kasvun vaiheessa tarvitsemme esikuvia, ennen kuin olemme riittävän tietoisia ja vahvoja saamaan yhteyden omaan viisauteemme ja yliminään, korkeaan minään jne. miten kukakin tietoisuutta kutsuu.

Ihmiset myös etsivät ns. helppoja teitä ja vastauksia - oikoreittejä. Toisen peesissä on huomattavasti mukavampaa kulkea, kuin rämpiä tietä itse ja kehittää oivallustaan. Ryhmän samanmielisyys antaa myös jonkinlaista psyykkistä tukea ja turvaa.

Tuossakin varmasti on monenlaisia variaatioita, miten rishejä, Buddhia, Jeesuksia yms. käsittelee ja miten näiden opetuksiaan seuraa, siis missä laajuudessa ja miten. Kulkeeko oman erottelukyvyn, egon riisumisen ja oman elämänsä tarkastelun ja itsetutkiskelun kautta, vai yrittääkö vain haukata palan kakkua ja onkin taas enemmän ja enemmän egoilun pauloissa. Henkistä itsekorostusta ja ylpeyttä pidetään monestikin pahimpana egoilun muotona.

Ilmeisesti sinäkin rishitön olet tutustunut Maharishin oppeihin ja lukenut hänestä tietoa, kun noin hänestä kerrot.

Minäkin haluan tutustua, mitä muut sanovat löytöretkistään ja ajatuksistaan ja vertailla niitä omiin löytöretkiin. Joskus on ihanaa lukea jonkun kertovan saman asian eri sanoilla ja näin saavan varmistuksen myös omille kokemuksilleen toisten samojen kokemusten ja näkemysten kautta. Silti työtä riittää aina eikä paikoilleen ns. voi jäädä tai hymistelemään, että pitkällä ollaan. :)

13. rishitön Vierailija

Olen lukenut maharashista silloin kun perehdyin uskonnollisiin lahkoihin ja ihmisen tapoihin toimia.

Itse en ole tarivnnut esikuvia kehittääkseni itseäni. On riittänyt (ainakin tähän asti) introspektiivinen asenne. Sielu osaa kyllä kertoa mihin on mentävä ja tarjoaa omat työkalut mukaan.

tämä ei kuitenkaan merkitse, että väittäisi, että kaikkien muidenkin olisi kuljettava tätä tietä eikä liioin sitä, että kokisin oman tieni parhaaksi, joka tarjoaa kirkkaimman kruunun.

14. Ego on tosiaan tiukka paketti. Sen oveluus jaksaa yllättää ja muuttuneet egon luomukset ja kuvitelmat itsestä. Itsellä ainakin on vielä paljon tekemistä.

Mielestäni nykymaailma on vielä kauempana henkisistä arvoista ja henkisyys on kytketty palvelemaan lähinnä materialistisia arvoja tässä materialistisessa ajassa. "Gurut" höynäyttävät etsijät palvelemaan itseään milloin missäkin muodossa - oman egon palvonnassa, rahojen ja työpanoksen muodossa, heidän ohjeidensa ja "lakinsa" suorittajina ja heidän maallisen olomuotonsa, halujensa, visioidensa ja organisaationsa toteuttajana ja voimistajana jne. Nykyisin ei edes taida olla sellaisia "suuria oikeita opettajia". Vain omien egojensa valtaamia ja toisten orjuuttaja-guruja, jotka vetävät höplästä "viattomia" ja hölmöjä etsijöitä ja ottavat näiden resurssit palvelemaan omia itsekkäitä tavoitteita.

Olen rishittöman kanssa samaa mieltä, että tieto ja tietoisuus pitää löytää Itsestään. Ihmiset ovat kadottaneet vielä tiukemmin kyvyn löytää vastaukset Itsestään ja virittyä oman viisautensa äärelle, koska ajatukset täyttyvät kaikesta muusta turhasta ja turhakkeista, ja oma mieli on sekasorron partaalla.

Onko tämä aika sitten henkisyyden lamakausi - siis sen todellisen viisauden ja tietoisuuden, eikä lähelläkään minkäänlaista kultaista aikaa. :)

Kertokaapa miten te kasvatatte henkistä rohkeutta, psyykkista rohkeutta ja varmuutta ja miten torjutte kiusaajien sanat ja teot?

Usein taitaa olla niinkin, että tietoisuuden kasvaessa myös vastustus lisääntyy muilta tahoilta, vai miten olette asian kokeneet?

15. Minulla on ollut esikuvia pitkin matkaa. Egoa kaikki lie, mutta toisaalta oma tie on liittynyt hyvin pitkälle samoihin asioihin, vaikka noi parantamisasiat yms. Sitä on kokenut jollain lailla tarpeelliseksi hakea selityksiä ja ns. sielun samankaltaisuutta, miksi on vaikka samoja asioita tällä oppimismatkalla läpikäytävänä. Nykyisin kuitenkin enemmän vain sitä oman tien kulkemista ja peilaamista - itsetutkiskelua.

16. rishitön Vierailija

Kyllä.. uskon, että elämme lamakautta monessa suhteessa. Toisaalta uskon, että ei meidän tarvitse kiirehtiä valaistumiseen tai täydelliseen ymmärrykseen, vaan voimme myös nauttia matkasta ja antaa kuskin viedä perille.

Ymmärtämällä sen, että suurin osa kiusaamisen kokemuksesta syntyy itsestä ja omista tulkintavirheistä. Ihmiset eivät ole niin pahoja, kuin egomme antaa meidän luulla.

Se pieni osa "kiusaajista", jotka kiusaavat, kiusaavat omista syistään, on ymmärrettävä, että minäen voi niille mitään, mutta sille voin miten asiaan suhtaudun.

Me itse reagoimme omista varjoistamme käsin. jos meillä vaikka on ollut huono äiti-suhde, voimme itse äitinä kokea kaikki tietyntyyppisiä äitejä koskevat arvostelut itsellemme kohdistettuina ja loukkaavina. Tässä tilanteessa pitäisi itsen pysähtyä (ennenkuin haukkuu viestintuojan) ja miettiä miksi tunnen näin kuin tunnen, mikä haava on tämä, jonka nyt juuri tunnen niin voimakkaasti.

jos näemme painajaista, jossa on joku vastustaja, se on varjopuolemme eikä suinkaan meidän ulkopuolellamme oleva entiteetti. Meidän tulisi miettiä unen jälkeen missä tuo vastustajani on, mitä hän haluaa minulle kertoa, missä hän näytti haavan olevan. Unen ympäristö antaa siitä vihjeitä.

En ole kokenut tuollaista. Johtuneeko se siitä, että en ole ehtinyt sisäistää itseeni mallia newage-liikeen marttyyrikompleksista: Sen verran olen tutkinut itsekseni aihetta (newage liikkeet ja kiusaamisen harha), että olen ollut huomaavinani, että siellä tärkein oppiläksy on alkaa etsimään vastustajia ja estäjiä, jotta voi itse kokea olevansa jotain, jota olisi tärkeä jahdata (vastustajien toimesta) ja sitten jolta puhdistautua. *Monessa new age liikkeessä opetetaan näkemään toiset potentiaalisina ei-henkisinä, negatiivisina, energiavampyyreinä yms. Se on riitti, jonka avulla voimme kokea olevamme enemmän elossa ja enemmän valossa.

Kaikki vain eivät pysähdy ajattelemaan, että tarvitsenko oikeastaan tällaista vai olisiko elämä kivempaa ilman tuota rutiinia. Ja jos tarvitsen, niin voisi pohtia miksi vastustajat ovat minulle niin tärkeitä.

En ole kokenut vastustusta juuri normielämää enempää, luulisin. Vaikka elämäni on ollut aikamoista konttausta välillä ja todella huonoa tuuria. Mutta ylös on toistaiseksi päästyja sinä päivänä kun ei pääse, kuolee.

Tietenkin olen kohdannut svaitsemattomia ihmisiä ja sellaisia, joiden mielestä olen kadotuksessa yms., mutta ainahan noissa on sitten vain sellainen tilanne, että toinen ihminen kertoo minulle että hän ei ymmärrä miten joku voi elää ilman uskontoa tai alkoholia tai mitä tahansa, mitä hänen mielestään normi-ihmisellä tulisi elämässään olla. Minä itse sitten päätän aionko yrittää selittää vai en. Jos tuntuu etten osaa, annan olla.

Murroisässä koin toisin, tietenkin. Mutta oivalsin sitten, että ei siinä varmasti ole mitään ihmellisempää kuin vuorovaikutuksen erilaisuus ja toisen huonompi kyky tunnistaa, tuntea ja käsitellä omia ongelmiaan. Joskus se huonompi toinen olin minä. Aika usein, itse asiassa.

Ja tänäkin päivänä voin loukkaantua jonkun henkilön sanoista tai teoista, jotka kohdistuu itseeni. Silloinkin voi hyväksyä sen mitä tuntee. Ei omaa suuttumustakaan kannata lakaista jonnekin perimmäiseen sielun sopukkaan, vaan kanvoida se fiksusti jonnekin muualle. Vaikka mennä kuntosalille hakkaamaan nyrkkeilysäkkiä tai pikälle juoksulenkille. Eräs tuntemani intiaani hautasi kätensä maahan, sen käden, joka halusi mennä lyömään isäänsä. Hän istui maahan, kaivoi onkalon, hautasi kätensä sinne ja päätti, että istuu tässä niin kauan, kunnes ajatus väkivallasta menee pois. hän istui siellä auringonnousuun asti, sillä oli jossain vaiheessa nukahtanut. Aamulla ei kuitenkaan ollut enää väkivaltaista ajatusta. yöllä oli nähnyt, jossa oivalsi itsensä tuossa asiassa. Asian ydin on tässä se, että kaiken voi käsitellä sisäisesti ja oman negatiivisen energian voi myös kanavoida viisaasti sen sijaan, että lähtee taistelemaan tai uskottelee itselleen, että taistelu oli välttämätöntä.

17. trm Vierailija

" niin mitä vastaa kaiketi aikoinaan tätä ajatonta viisautta levittänyt Maharshi tämän ajan ihmisille?

Vastaako hän, että mietiskele 15 tuntia päivässä, kun osa nuorista ei pysty enää keskittymään muuhun kuin älypuhelimeensa, jos ylipäätään siihenkään"

Maharshin suosittelema Itsetutkimus ei ole mietiskelyä, meditaatiota eikä mitään muutakaan ajatuksen piiriin kuuluvaa toimintaa.

"Tällä ajalla on erittäin vakavat ongelmansa, joihin ns. ajaton viisaus ei kaiketi enää pysty vastamaan. Joten missä ovat tämän ajan Maharshit, sillä heitä eivät ole enää meditoivat, mahdollisesti kapuun pukeutuvat gurut"

Kaikki inhimmilliset ongelmat saavat syntynsä ja alkunsa ajattelun myötä.

Ajaton viisaus ei ole ajatusta, vaan hiljaisuutta.

Kun ajatushälinä lakkaa täydellisesti mielessä, silloin mielessä vallitsee täydellinen hiljaisuus.

Ajatuksettomassa hiljaisuudessa ei ole ongelmia.

Tästä on kyse Maharshin Itsetutkimus menetelmästä.

18. Hyvin kirjoitettu. Samoja täälläkin on ajateltu.

Ei taistelu koskaan ole välttämätöntä. Usein erittäinkin hyödytöntä, koska mielipiteet ja ajatuskuviot ovat niin erilaiset ja jokainen tosiaan katselee omasta vinkkelistään ja kokemuksistaan ja ne taas voivat hyvinkin paljon erota.

Se onkin mielenkiintoista, että jokaisella on se oma polku. Matkasta voi tosiaan oppia nauttimaankin, myös siitä kompuroinnistakin, mitä väistämättä tapahtuu. :) Ja olla armollinen toisille, kun itsekin on saanut armoa ja tehnyt virheitä.

Voiko henkinen vahvuus, myös psyykkinen pelottomuus olla tietoisuuden kasvua vai ovatko ne kaksi erillään?

Kehona ja mielenä tunnen itseni välillä hyvinkin raakileeksi ja pelokkaaksi, araksikin, vaikka olen kovasti rohkeutta koittanut kehittää. Toisaalta olen haastanut itseni kohtaamaan monenlaista ihmiselämässä ja myös henkimaailman puolella. Onko kenelläkään tähän kokemuksia?

Varmaan sitä karaistuu pikku hiljaa. Pelko sulaa pois.

19. engel48 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Intia suurena valtiona on tämän ajan takapajula.
    Pirullinen kastijärjestelmä on edelleen voimissaan. Kastittomilla ei ole mitään mahdollisuuksiaa nostaa päätään yhteiskunnassa.
    Tuloerot ovat valtavat 0,5 % omistaa 99,5% . Kaikenkarvainen uskonnollinen hölynpöly vallitsee yhteiskunnassa. Lahkoja on lukematon määrä. Mitäs tykkäätte lahkosta , joka rakentaa rotille temppeleitä. Siellä valtavat rottalaumat juoksee pitkin käytäviä ja ihmisten pyhä velvollisuus on ruokkia näitä rottia , vaikkei itselle olisi ruokaa lainkaan.

Ruumiit poltetaan roviossa ja näitä osittain palaneita ruumiita sitten kulkukoirat käyvät syömässä, kunnes ne heitetään pyhään Kanges virtaan .
    Tässä samaisessa pyhässä virrassa uskonnollinen rituaali vaatii ihmisiä uimaan ja "puhdistautumaan"

Tässä vain muutama esimerkki " viisaiden " ihmisten valtakunnasta.

20. rishitön Vierailija

niinpä. vaan ei se suomessakaan aina hommat yhtä hyvin pelaa... poliisi ei jaksa kunnolla etsiä kadonneita ihmisiä ja sitten heitä puplahtelee pintaan ties mistä joista, koskista ja järvistä ja todetaan, ah! tämä varmaan on se mies, joka katosi baarista silloin 5 vuotta sitten, katosi, kun juuri tätä koskea ei jaksettu naarata, kun piti kahville ehtiä. siellä on sitten joku kalastaja kalastanut kalan, joka on maistellut ruumista ja sitten joku äiti tai isi kokannut lapsille ravitsevaa ihmiskalaa. sellaista se elämä on. Syö tai tule syödyksi.

Intiassa on niin suuri populaatio ettei ruumiita voi haudata maahan, polttohautaus on siihen hyvä ratkaisu. Tokihan hommat voisi hoitaa paremmin, mutta minkäs teet. ei se nyt täällä rutisemalla parane. Intialaisten on itse oivallatteva asia. intiakin on muuttumassa, oletkos huomannut uutitista tietoja feminismiliikkeen noususta. Nytkin siellä on mielenosoituksia naisten oikeuksien puolesta (ja intialaiset naiset ovat jo saaneet tässä viime vuosien aikana hyvin monta uudistusta läpi. eiköhän sekin yhteiskunta hygieenisty pikkuhiljaa. toivottavasti ei ota mallia euroopasta eikä muista länsimaista, vaan näyttää meille muille miten rakennetaan hyvä yhteiskunta).

Yksi rottatemppeli sinne tänne... mitä väliä. On siellä temppeli kissoillekin (apinoillekin taitaa olla) ja varmaan kissat tietävät, missäpäin rottatemppeli sijaitsee... ehkä apinatkin.

jossain päin tiibetiähän on vieläkin kivempi ruumiinhävitystoiminta. Ruumis nakataan vuorille ja korppikotkat ja muut vuoriston petoeläimet käyvät sen syömässä. Ajattelepas engel, että sinäkin lihansyöjänä olet sitten välillisesti syönyt munkkeja (sotkun munkkeja en tarkoita, vaan ihmismunkkeja) ja nunnia (ravintoketjut ovat varmasti jo ehtineet tänee pohjolaankin asti) (Oletan nyt sinun olevan lihansyöjä).

Uskonnollista hölynpölyä siellä on, mutta onkos maailmassa yhtään valtiota, jossa ei uskonnollista hölynpölyä olisi? Aattetkin ovat monelle tuomassa täytettä uskon jättämään tyhjään tilaan.

21. Oletko Vierailija

joka tietää Intiasta ja sen nykytilasta enemmänkin?

Mistä johtuvat nämä joukkoraiskaukset, joita uutisoidaan?

Tajuan toki, että joukkoraiskaukset eivät ole koko totuus, joten kirjoittaja rishitön? Kerro jotain Intian todellisuudesta, jotain yli raiskauksien ja gurujen.

Minkälainen on nykyajan intialainen? Onko hän henkinen vai sovinistisika, vai onko hän tavallinen ihminen, joka elää elämäänsä kuten ihminen elää elämäänsä Suomessa?

Olen uutisten perustella hämmentynyt, kun Intian pitäisi olla henkinen valtio, joogan, meditaation, gurujen valtio, josta pitäisi löytyä henkisyys.

22. Sem Voima kanssamme

Saadut tykkäykset:
    19
    Suuresta populaatiosta johtuen Intia elää edelleen vain harvojen "valittujen" eduksi kun sen pitäisi elää enemmistön eduksi. Henkisyys siis enimmäkseen on juuri sen kaltaista.

23. engel48 Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Mitä sinä intialaisten " henkisyyden" perään haikailet.
    Meillä suomalaisilla on oma mielen maisemamme ja henkinen vahvuutemme ja fyysiset ominaisuutemme, joiden turvin olemme täällä kylmässä pohjolassa toimeen tulleet. Ota niistä lähemmin selvää.

24. Chill Vierailija

Löysin tällaisen ketjun tietoisuudesta ja RM:n itsetutkiskelusta, joka kolahti kovin. Jos joku toinenkin saisi tästä ajatusta ja innostusta.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri