Raparperit, entäs pakastetut mansikat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maira
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Maira

Aktiivinen jäsen
22.09.2009
18 233
7
38
Joten, aattelin tehä kiisseliä ja sen lisäks mulla olis myös mansikoita pakastimessa niin mietin et tekisinkö piirakan, toki vois tehä ihan pelkän raparperi piirakan, mut en oo koskaan tehny sellasta, joten antakaa mulle helppo ohje....?

Mites jos noita pakastaa?Pilkkoo vaan ja sokerin kanssa pakastimeen vai?

maailman paras ja helpoin piirakka tulee tässä:

2munaa
1,5dl sokeria
75g voisulaa
1dl maitoa
2,5dl jauhoja
1tl vaniljasokeria
1,5tl leivinjauhetta

päälle voit laittaa mitä marjoja vaan. Itse tein tänään pelkästä raparperista, hiukan sokeria päälle ja oli tosi nam. Syksyisin teen ompusta tai puolukasta. Tuo on piirakkavuokaan, pellille tuplana.
niin ja uunissa siis
200 astetta ja vajaa puoli tuntia

Tääs tosi hyvä mehu: 1 kg raparperin paloja pilkottuna, 1 iso sitruuna, 6 dl sokeri, 3 rkl sitruunahappoa, 2 l vettä. Pilko tavarat asitaan ja kaada vesi päälle, sekoita. Seuraavana päivänä pullotus ja säilyy 3-5 pv jääkaapissa.

opelle, tarhantätille, kerhonohjaajille... raparperirahkapiirakkaa, nam ohjeesta tulee ISO pellillinen, helppo, lue ohje huolella.
http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/21377/Raparperi-rahkapiirakka

Alkuperäinen kirjoittaja no:
maailman paras ja helpoin piirakka tulee tässä:

2munaa
1,5dl sokeria
75g voisulaa
1dl maitoa
2,5dl jauhoja
1tl vaniljasokeria
1,5tl leivinjauhetta

päälle voit laittaa mitä marjoja vaan. Itse tein tänään pelkästä raparperista, hiukan sokeria päälle ja oli tosi nam. Syksyisin teen ompusta tai puolukasta. Tuo on piirakkavuokaan, pellille tuplana.
niin ja uunissa siis
200 astetta ja vajaa puoli tuntia

Ja mahtokohan tää olla "juokseva" taikina vai pitääkö ihan vaahdottaa jne jne..?

Yhteistyössä