raskaaksi imetysaikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippäliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippäliini

Vieras
Imetän yhä 1v3kk ikäistä esikoistani aamuin ja illon ja nyt on haaveissa toinen lapsi. Kuukautiset alkoivat kuukausi sitten. Nyt on kp 34 menossa ja menkkamaisia kipuja on. Jännityksellä odotan tuliko tärppi vai alkavatko menkat myöhässä. Pillereiden lopettamisen jälkeen 2,5 vuotta sitten kierto heitteli pahasti 35-54pv. Toivottavasti nyt ei ole sama juttu.

Millaisia kokemuksia muilla on, tuleeko imetysaikana helposti raskaaksi ja kuinka kauan menee, että kuukautiskierto normalisoituu?

Imetys kyllä periaatteessa toimii ehkäisynä. Sen ongelma vain on siinä, että munasolu voi irrota ennen kuin ensimmäisiäkään kuukautisia on tullut, jolloin tietysti voi hedelmöittyäkin. Pitäisi myös olla täysimetyksellä, jotta kuukautiskierron alkaminen estyisi. Joten hyvin mahdollista on että oletkin raskaana. Onnea.

No ne menkat nyt kuitenkin alkoivat, että jään tässä mielenkiinnolla odottelemaan miten ehkäisevää omalla kohdallani imetys on nyt kun saisi raskaus alkaa.

Itse tulin heti raskaaksi kun rupesimme toista yrittämään vaikka imetin vielä esikoista (oli 1v3kk). Mulla menkat alkoivat täysimetyksestä huolimatta jo 3kk synnytyksestä molempien lapsien kohdalla (ja heti säännöllisellä 28 päivän kierrolla) :(. Olisin mielelläni ollut vaikka vuoden ilman menkkoja...

Ja minä taas kuumeisesti odotan, koska ekat menkat synnytyksen jälkeen mahtaa tulla. Osittainenkin imetys loppui melkin pari kuukautta sitten ja lapsi on sen 1 v 2 kk. Eikä vielä merkkiäkään menkoista. Raskaana en ole, mutta ehkäisyäkään ei olla käytetty. Kauanhan tässä vielä joutuu odottamaan...?

menkkoja ododtan miekin, eli siis sitä joutuu odottamaan noinkin kauan, miekun olen jo toivonut että yöimetyksen lopetus auttaisi.. mutta eipä niitä menkkoja ole näkynyt vaikka 1kk sitten loppui yöimetys. Kokonaan imetystä en halua vielä lopettaa, kun tyttö on vasta 4kk.

Yhteistyössä