Raskaaksi tulo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mirrrra
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mirrrra

Vieras
Olen 17 vuotias lähihoitaja opiskelija ja seurustelen 23 vuotiaan kokin kanssa. Olemme aina huolehtineet ehkäisystä mutta pari päivää sitten seksin aikana hän vahingossa laukesi sisääni. Onko mahodillista että olen nyt tulossa raskaaksi . Sillä suvussanikaan ei ole lapsettomuutta mutta en ole kyllä varma että haluanko vielä lapsen vai haluanko suorittaa koulun loppuun ... : (

Jälkiehkäisypilleri voisi _ehkä_ vielä toimia, jos siis et missään nimessä halua tulla raskaaksi. Muistaakseni se pitää ottaa viimeistään 72 tuntia yhdynnän jälkeen, jotta se tehoaisi. Viime hetket siis menossa sulla, jos tosiaan pari-kolme päivää sitten tapahtui tämä vahinko..!

Jälkiehkäisypillereitä saa apteekista ilman reseptiä.

Kuinka suurelal todennäköisyydellä olen raskaana kun harrastin perjantaina seksiä ja poikaystäväni laukesi sisääni. Olen 17 v . Joten onko mahdollista että tulen raskaaksi

Kyllä, se on hyvinkin mahdollista että tulet raskaaksi kun olet sen verran hedelmällisessä iässäkin, varsinkin jos olette olleet yhdynnässä ovulaatiosi aikoihin (ovulaatio tapahtuu yleensä n. 14 vrk edellisistä kuukautisista, tosin tämä ajankohta riippuu täysin kuukautiskiertosi pituudesta) Ovulaatio tapahtuu 12-16 vrk ennen seuraavia kuukautisia, joten jos kierto on 28 pvää, ovulaatio ajoittuu kierron puoleenväliin. Jos kierto puolestaan on esim. 34 pvää, on ovulaatio myöhemmässä vaiheessa.

Nyt et siis voi muuta kuin odotella seuraavia menkkoja, ja jos niitä ei kuulu, niin sitten teet raskaustestin. Tässä vaiheessa kun ei enää voi ottaa jälkiehkäisypilleriä..

Yhteistyössä