Raskaana ja ihme ihottumaa!?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä ihmettä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä ihmettä?

Vieras
Onkohan kellääm ollut vastaavaa ja liittyyköhän tää nyt tähän raskauteen mahd.? Eli mulle on ilmestynyt reisien sisäpuolelle sellaista ihottumaa joka punertaa ja pikkasen kutiaa, ei paljoa kumminkaan. Nyt myös tohon etupuolelle tullut isohkoläiskä samaa ihottumaa. Välillä menee niinkuin poiskin ja taas yhtäkkiä tulee takas. Ekan kerran tällänen tuli kun kun totesin et olen raskaana, siis samoihin aikoihin. Ikinä aiemmin mulla ollut mitään ihottumia yms. Pitää näyttää varm. lääkärille seur. kerran kun sinne menossa. Nyt vko. siis 26.

Alkuperäinen kirjoittaja La vida es un destino:
miulla tulee sellasta tosi kutisevaa ihottumaa käsiin tuoho taipeisiin. Esikoisesta sama juttu.
Tulee silloin kun oon stressaantunu. En sit tiiä mitä on

Ok, no olen kyllä ressaantunut vanhimmasta pojasta ja mummokin kuoli just toissapvä. Et oisko sit sitä vaan.... Kummaa!?

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja La vida es un destino:
miulla tulee sellasta tosi kutisevaa ihottumaa käsiin tuoho taipeisiin. Esikoisesta sama juttu.
Tulee silloin kun oon stressaantunu. En sit tiiä mitä on

Ok, no olen kyllä ressaantunut vanhimmasta pojasta ja mummokin kuoli just toissapvä. Et oisko sit sitä vaan.... Kummaa!?

Kyllähän se stressi voi sen aiheuttaa.

Miun yhdellä kaverilla alko kans ilmestyä outoa ihottumaa raskauden myötä.

Minulle tuli raskausaikana viikoilla 30+ myös kutisevaa ja inhottavaa ihottumaa jalkoihin. Eivät osanneet neuvolassa sanoa mitään. Eikä kyllä mikään tuohon auttanutkaan vaikka ihan raivona jalkoja rasvasin. Synnytyksestä seuraavana aamuna oli ihottuma kadonnut tyystin ja kätilö totesi, että se johtui hormooneista ja on varsin yleistä. Olisin ollut erittäin kiitollinen jos joku raskausaikana olisi tämän osannut kertoa. Nytpä olenkin tyytyväinen kun voin jakaa kokemukseni sinulle.

Ihottuma oireitahan liittyy kyllä myös hepatoosiin. Muistaakseni oli niin, että silloin se kutina on kämmenissä ja jalkapohjissa. Kannattaa sun vähän lueskella tuostakin ja tarkkailla ettei oireet viittaa semmoiseen.

Tsemppiä loppuodotukseen!

Yhteistyössä