Raskaana ja joku tulehdus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Usean viikon aikana ollut vaihtelevia ja ohi meneviä oireita, Olin neljä viikkoa sitten liian vähillä vaatteilla ulkona ja kävin seuravalla viikolla testaamassa virtsatietulehduksen, joka oli negatiivinen ja lääkäri sanoi kipujen johtuvan kohdun kasvusta. Olen ajatellut, että mulla on vähän hiivaa, on ollut pientä valkovuotoa jne. Luin, että hiivasta ei ole vauvalle mitään vaaraa ja, kun se ei ole ollut niin häiritsevää, en ole lähetenyt lääkäriin. Monen viikon ajan limakalvot on olleet tosi arat, seksi ei tunnu kovin hyvältä. Neuvolalääkäri sanoi, että limakalvot näyttää hyvältä, mutta sisätutkimus tuntui tosi epämiellyttävältä. Tällaista ei ole ollut ennen raskautta. Neuvolalääkäri oli tosi outo, joten juttu ei oikeen lähtenyt luistamaan. Valittelin sille parina päivänä olleita vatsakipuja, mutta hän ei pitänyt niitä vaarallisina. Tänään mies sanoi, että tuoksun tosi voimakkaasti raudalta.

Painaa mieltä, että voisikohan kyseessä kuitenkin olla joku tulehdus. Eka raskaus, niin en tiedä mikä kuuluu asiaan ja mistä kannattaisi ottaa yhteyttä neuvolaan.

Raskausaikana voi olla runsaastikin täysin vaaratonta valkovuotoa, mut sitä ei voi itse tietää onko vuoto oire jostain vain pelkkä raskausaikaan kuuluva kiusa. siksi on tärkeää, että sulta tutkitaan valkovuodon syy. Kyseessä voi olla hiiva, tai sitten joku muu tulehdus. Ne täytyy hoitaa samalla lailla kuin ilman raskautta.
Ota asia puheeksi neuvolassa. Sinänsä on ihan normaalia, että raskausaikana on usein hankala olla, on kohdun kasvamisesta ja supistumisesta johtuvia kipuja, on valkovuotoa ja vaikka mitä ongelmaa, mut aina pitää selvittää myös se mahdollisuus, että jokin onkin vialla.

Yhteistyössä