Raskaana ja outo rakkula suussa, mitä tämä on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja loki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

loki

Vieras
Sairastuin pari viikkoa sitten influenssan tapaiseen tautiin (olen nyt rv 29). Siitä asti olen yskinyt enemmän tai vähemmän ja kurkku on ollut kipeä. Tänä aamuna oli kurkku sitten huomiota herättävän kipeä ja huomasin sen punoittavan. Kitapurje on myös turvonnut ja roikkuu ikävästi. Siinä on lisäksi pieni rakkula.

Mitäköhän tämä on? Tavallista influenssan jälkitautia? Herpesvirus? Enterorokko. kuumetta ei ole ja yleiskunto on muuten hyvä. Kurkku vaan on sairaan kipeä. Lapset meillä on terveitä.

Onko herpesvirus suussa (ei koskaan aiemmin ole ollut) vaarallinen vauvalle masussa? Entäs enterorokko (suomalaisilla sivuilla sanotaan ettei vaaraa, mutta englannin kielisillä varoitellaan kaikennäköisestä)?

Mitä tämä voisi olla. nettilääkäreille olisi nyt tehtävää...

Ookko harrastanu suojaamatonsa suuseksii?
Jos niin voi olla herpes...tai sitten kohdun ulkopuolinen raskaus... ;)

tai ihan vaan afta...ne on yleensä ensin punasia...sitten keskeltä valkosia ja kipeitä...kestää pari viikkoa.

Ei ole proppu :(, sellainen kirkas parin millin kokoinen punertava näppulä.
Olen harrastanut suuseksiä mieheni kanssa, mutta kummallakaan meistä ei pitäsis olla herpestä.

Vielä kysyisin, että voiko tavallinen flunssa/ influenssa aiheuttaa jälkitautina rakkuloita suuhun? Netistä ei oikein löydy asiasta tietoa. Jotenkin vaan yhdistäisin tän rakkulan siihen influenssaan joka mulla oli pari viikkoa sitten ja josta edelleen olen toipumassa.

Vielä kysyisin, että voiko tavallinen flunssa/ influenssa aiheuttaa jälkitautina rakkuloita suuhun? Netistä ei oikein löydy asiasta tietoa. Jotenkin vaan yhdistäisin tän rakkulan siihen influenssaan joka mulla oli pari viikkoa sitten ja josta edelleen olen toipumassa.

Itse saan ns. "jälkitautina" aftoja suuhun ja erityisesti nyt kahden lapsen jälkeen on aftat tulleet monesti juuri nielun seutuun. Joten itse veikkailisin sitä.