R
rv 17
Vieras
Noin kuukausi sitten sain flunssan ja kovan yskän, joinain päivinä oli lämpöä, toisina ei. Kova yskä kokoajan. Kävin töissä normaalisti. Sitten menin kuitenkin työterv.lääkäriin, kun tuli taas lämpöä ja muutenkin kipeä olo. Diagnoosi oli keuhkoputkentulehdus, 10pv antib.kuuri, ventoline yskään ja 3pv sairasloma. Kuumetta ei selvästi ollut, lämpöilyä vaan. Söin tätä kuuria viikon, yskä vain paheni, menin eilen uudestaan lääkäriin. Hän totesi keuhkojen kuuntelun jälkeen ettei kyseinen antibiootti ole auttanut. Otettiin verikokeet, tulehdusarvo ei ollut korkea, mutta käynnissä oleva antibioottikuuri tietysti vaikutti nyt siihen. Vaihdettiin antibiootti, lekuri soitti naistenklinikallekin ja varmisti asian, ja sain ventolinea eri muodossa+seretideä. Nyt olisi viikon kuuri taas tuota toista antibioottia... olen nyt 5pvää sairaslomalla.
Kuitenkin nyt keuhkot on todella kipeet ja olo täysin voimaton/hengästynyt kokoajan. Pelottaa että mulla olisi sittenkin keuhkokuume, keuhkokuvaa ei raskauden takia voitu eilen ottaa.
Kauankohan kannattaa kärvistellä nyt kotona tän keuhkokivun kanssa??
Vai onko tässä muuta vaihtoehtoakaan??
Kuitenkin nyt keuhkot on todella kipeet ja olo täysin voimaton/hengästynyt kokoajan. Pelottaa että mulla olisi sittenkin keuhkokuume, keuhkokuvaa ei raskauden takia voitu eilen ottaa.
Kauankohan kannattaa kärvistellä nyt kotona tän keuhkokivun kanssa??
Vai onko tässä muuta vaihtoehtoakaan??