Raskaana ja ruskehtavaa limaa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huolestunut"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huolestunut"

Vieras
Pikkasen nyt ehkä huolestuttaa :(
Olen viikolla 28+1 ja aamusta asti menkkajomotellut alamahaan. Äsken vessassa käydessä paperiin jäi isohko limaklöntti joka oli aivan ruskea, vanhaa verta? :(
Voiko tämä vielä johtua seksistä jota oli kylläkin "kauan sitten" eli perjantaina vai jotain muuta? Vauva tuntuu kyl liikkuvan.
Täällä ei pääse lääkärille eikä neuvolassakaan yleensä saa vastausta puhelimella.
Seurailenko vai menenkö kenties näytille jonnekkin?

[QUOTE="huolestunut";24561974]Pikkasen nyt ehkä huolestuttaa :(
Olen viikolla 28+1 ja aamusta asti menkkajomotellut alamahaan. Äsken vessassa käydessä paperiin jäi isohko limaklöntti joka oli aivan ruskea, vanhaa verta? :(
Voiko tämä vielä johtua seksistä jota oli kylläkin "kauan sitten" eli perjantaina vai jotain muuta? Vauva tuntuu kyl liikkuvan.
Täällä ei pääse lääkärille eikä neuvolassakaan yleensä saa vastausta puhelimella.
Seurailenko vai menenkö kenties näytille jonnekkin?[/QUOTE]

no toivottavasti ei ollut limatulppa. Mee ihmeessä käymään näytillä synnytyssairaalssa.

Limatulppa. Itsellä lähti ekan kerran liikkeelle 22+. Mene synnärille näytille (tai soita edes neuvolaan), kun kerran supistuksiakin jonniin verran on. Jos neuvolaan soitat, ne kyllä käskevät lähteä synnärille. Nyt vaan lepoa paljon!

ei välttämättä ole limatulppa,joskus voi olla et joku pieni verisuoni ym.vuotaa ni se tulee siitä,toki suosittelen soittaa synnärille ja varmistaa asian.Minulla oli alkuraskaudessa verenvuotoa,ja soitin synnärille ja he sanoivat et ei aina johdu välttämättä et olis menossa kesken,toki se pelottaa aina kun tuommoista on.Varmasti kaikki menee hyvin.

Soitin neuvolaan ja käski vaan seurailla. Tietty jos rupee supistamaan niin sit synnärille.
Jatkuvaan ravaan vessassa :/ Pyyhkiessä tulee kirkasta (hivenen ehkä kellertävää) kananmunavalkuaislimaa :X jossa pieniä ruskeita viiruja/klönttejä. Pikkuhousunsuojaankin oli tullut rusehtava läntti.
Joo yök juttuja on. Synnärille ei oikein "pääsis". Isompia lapsia kotona ja koulussa, matkaa 150km ja mies töissä. Voi kun tää ei nyt ois mitään ;( Pakkohan sinne on lähteä jos ei asetu mut yritän nyt vielä seurailla. Huomenna pääsen neuvolaan kuuntelee sydänäänet.

Mulla olla tollasta rusehtavaa limasta vuotoo ja käskivät näytille synnärille. Se oliki sit kortisonipiikki kankkuun ja osastolle vuodelepoon ku oliki paikat jo liikaa kypsyny ja auki..

[QUOTE="viuhvauh";24562364]Uskoisin, että sä selviät kyllä hengissä tuosta[/QUOTE]

:) Tätä en pelkääkkään :)
Pistäähän se vähän huolestuttamaan tämmöinen. Lähinnä vauvan kannalta ja sekin et en kyllä millään pystyisi lähtemään mihinkään vuodelepoon. Pakko tietty jos se on edessä mut kyl menisi meidän elämä hankalaksi :( Toivotaan et on jotain harmitonta tää nyt ja asettuu. Enemmän on nyt vain limaista tuo mitä tulee. Ei ole enää isohkoa klönttiä tullut mut alamaha edelleen sellainen oudon oloinen kuin olisi menkat :/

[QUOTE="jjj";24562437]ihan oikeesti pikapikaa synnärille kannattais mennä noilla oireilla... Vaikka matkaa oliskin...[/QUOTE]

Olen erimiä kumminkin. Ei pikapikaa. Totta kai lähden jos vuoto yltyy tai "kivut" kovenee. Alamahan jomotus ei ole kova mut tuntuu inhalle vaan. Koko ajan ravaan vessassa ja seuraan tilannetta.
Eikös limatulppakin ole uusiutuva? Jospa olisi vaan jotain "kypsymistä" kohdunsuulla tapahtunut ja saanut aikaan ton. En tosiaan kyl halua synnyttää vielä moneen, moneen viikkoon. Ennen kaikki lapset menneet yliaikaisiksi, osa käynnistetty. Viimeksi lääkärillä käydessäni ei edes kohdunsuuta katsottu kun minun taustalla ei ollut ennenaikaisen vaaraa... Nytkö se sit kostautuu? :(

[QUOTE="huolestunut";24562407]:) Tätä en pelkääkkään :)
Pistäähän se vähän huolestuttamaan tämmöinen. Lähinnä vauvan kannalta ja sekin et en kyllä millään pystyisi lähtemään mihinkään vuodelepoon. Pakko tietty jos se on edessä mut kyl menisi meidän elämä hankalaksi :( Toivotaan et on jotain harmitonta tää nyt ja asettuu. Enemmän on nyt vain limaista tuo mitä tulee. Ei ole enää isohkoa klönttiä tullut mut alamaha edelleen sellainen oudon oloinen kuin olisi menkat :/[/QUOTE]

no mulla just noilla oireilla lähti synnytys känyntiin tässä viimesimmässä raskaudessa. Viikkoja oli kuitenkin jo 39. Aamulla tuli isompi rusehtava klöntti, sit pitkin päivää verensekaista limaa ja seuraavana päivänä poika synty.
Jos et synnytyssairaalaan pääse matkan takia, niin mene edes neuvolaan paikan päälle. Voipi käydä vauvalle huonosti, jos noilla viikoilla tosiaankin lähtee syntymään. Jos useampiakin muksuja löytyy, vauva voi tulla niin vauhdilla ettet sairaalaan edes ehdi.

[QUOTE="huolestunut";24562468]Olen erimiä kumminkin. Ei pikapikaa. Totta kai lähden jos vuoto yltyy tai "kivut" kovenee. Alamahan jomotus ei ole kova mut tuntuu inhalle vaan. Koko ajan ravaan vessassa ja seuraan tilannetta.
Eikös limatulppakin ole uusiutuva? Jospa olisi vaan jotain "kypsymistä" kohdunsuulla tapahtunut ja saanut aikaan ton. En tosiaan kyl halua synnyttää vielä moneen, moneen viikkoon. Ennen kaikki lapset menneet yliaikaisiksi, osa käynnistetty. Viimeksi lääkärillä käydessäni ei edes kohdunsuuta katsottu kun minun taustalla ei ollut ennenaikaisen vaaraa... Nytkö se sit kostautuu? :([/QUOTE]

Myös streptokokkitulehdus voi oireilla noin. Ja se voi käynnistää synnytyksen etuajassa jos ei hoideta ajoissa....

mulla kahdessa viimesessä raskaudessa ne menkkakivut avas paikkoja liian aikaisilla viikoilla. noilla samoilla viikoilla pötköttelin sairaalassa vuodelevossa, sen verran sain nousta että vessassa kävin ja joka toinen päivä suihkussa istuen..

Yhteistyössä