Raskaana ja umpisuolen leikkaus. Kenellekkään käynyt näin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Solina83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Solina83

Aktiivinen jäsen
22.03.2008
1 079
0
36
Miten toivuit ja miten loppuraskaus on mennyt?

Minulta leikattiin maanantaina rv 22+1 umpisuoli koska oli tulehtunut. Nyt rv 22+3 ja pikkuhiljaa yritän toipua tästä ja päästä takaisin elävien kirjoihin.
Leikkaus sujui kuitenkin ongelmitta ja sekä minä että vauva voidaan hyvin.

Lääkäri oli erittäin positiivinen ja uskoi että kaikki menee hyvin.

Mutta itseäni silti vähän pelottaa. Miten toi leikkaushaava kestää vatsan kasvun ja venymisen.
Ja miten mun kroppa kestää raskauden ja leikkauksen. Ja koska tämä vauveli syntyy suunnitellulla sektiolla viimeistään rv 38 niin eihän tässä ole kuin reilut 3kk kun on uusi leikkaus edessä.

Ja kun on tässä pakko ottaa panadolia reilummin kipuun. Onhan se turvallinen lääke raskaana, mutta silti....

Kukaan kokenut samaa?

Sitä ei tarvi miettiä että kuinka haava kestää. Mulla leikattiin sappi avoleikkauksella juuri ennekuin tulin raskaaksi. Ei mitään ongelmaa ja siinä haava on muutaman kerran pidempi kuin umpisuolessa. Ei siinä kauan mene kun ilman lääkettä pärjää, sen verran pieni leikkaus se on, on leikattu myös umppari pienenä. Ja kropan kestoa ei tarvi miettiäkään noin pienen leikkauksen jälkeen.

Mulla oli esikoista oottaessa sama tilanne,rv 16+ leikattiin umppari.Kaikki meni hyvin mutta jäin suoraan sairaslomalta äitiyslomalle työstäni kun vatsan kasvaessa haavan ympäristöön tuli aika kovat kiinnikekivut(parturi-kampaajan työstä-missä käsiä saa paljon pitää ylhäällä )
Haava/arpi kesti hyvin muuten vatsan kasvun.

Jonkun verran arpi venyttyi vatsan kasvaessa,olisi varmaan pienemmäksi arpi jäänyt ilman vatsan kasvua.

Pikaista toipumista sinulle ja hyvää loppuodotusta!!! :flower:

Yhteistyössä