Raskaana ja ylipainoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ylipainoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

ylipainoinen

Vieras
Olen viikolla 27. Ylipainoa oli ennen raskautta 30kg. Nyt on painoa tullut neuvolan mukaan sopivasti. Olen koittanut syödä terveellisesti, joskus kyllä tulee herkuteltua.
Liikuntaa en harrasta oikeastaan yhtään. Onkohan se terveellistä aloittaa tässä vaiheessa?
Ja olisiko kenelläkään antaa vinkkejä tohon ruokaan. Tuntuu että vieläkin syön liikaa. Sokerit oli kunnossa, kun olin siinä kokeessa viime viikolla.

Ja sitten olisi tyhmä kysymys: Saako noita ateriankorvikkeita syödä raskaana ollessa?
Siis sillain, että korvaisin yhden aterian niillä.

Et saa syödä ateriankorvikkeita. Pidä huoli ettei paino nouse. Itselläni nousi vasta loppuraskaudessa 10kg yhtäkkiä. Kevyttä liikuntaa, mutta se ei tarkoita, että saisit syödä paljon herkkuja. Itselläni oli lähes +50kg ylipainoa ja sain pidettyä sen samassa koko raskauden lukuunottamatta lopun nousua joka putosi heti kun synnytin.

Niin yksilökohtaista on tuo liikunnan lisääminen,

varmasti kannattaa liikuntaa lisätä, niin paljon kuin pystyy. Kuntoliikuntaa suosittelisin, en niinkään painon takia vaan juuri kunnon takia, oletan että synnytys on sitä helpompi mitä paremmassa kunnossa on.

Tosin itsellä on ollut neljän raskauden ja synnytysten aikaan 80 kiloo ylipainoa ja ihan hyvin olen selvinnyt, mutta niinhän ne aina hehkuttavat että oli helppoa kun on niin hyvä kunto...?!

Minulla on kunto aivan nolla ja muinaiset urheiluvammat estävät liikunnan lisäämisen, saaden aikaiseksi valtavia rasitussärkyjä, heti jos on jotain tehnyt. Paino lähtisi varmasti ihan syömistä muuttamalla.

Ikäsikin vaikuttaa. itse olen alle kolmekymmenen vielä.

no nyt on varmaan hyvä hetki muutella ruokatottumuksia NORMAALIIN, eli siihen millä normaalipaino pysyisi. Ja ottaa sitä kuntoliikuntaa osaksi elämää.

Laihduttaa ei varmaan saisi, mutta jos syö sen normaalin verran, niin lähteehän se väkisinkin putoomaan pikkuhiljaa, että ei se tietenkään haittaa, lasta varten ei tarvii syödä.

Yhteistyössä