raskaana keskeytetyn yhdynnän jälkeen?

  • Viestiketjun aloittaja voisiko...
  • Ensimmäinen viesti
voisiko...
Ilmeisesti tässä ei tarkoiteta sitä tippaa, joka mieheltä tulee jo kiihottumisvaiheessa, vaan joitakin vasta juuri ennen siemensyöksyä tulevia pisaroita? Osaako joku sanoa, kuinka kauan ennen sitä "kunnon" siemensyöksyä nämä siittiöitä sisältävät tipat tulevat? Ovatko ne yhteydessä siemensyöksyyn vai onko mahdollista, että mies ehtii vetäytyä kokonaan ulos tippojen ja siemensyöksyn välissä? ... Sekavaa tekstiä, mutta toivottavasti ymmärrätte...;)
 
HappyMama
En tiedä vastausta. Mietin sitä itsekin. Me kun jouduimme "panttaamaan" noiden siemennestetutkimusten takia aina sen 4-6 päivää, niin kysyin lääkäriltä voimmeko harrastella seksiä/kiihottua ilman että mies laukeaa. Hän sanoi että emme saa. Samasta syystä kun siemennestenäyte otetaan, miestä ei saa "auttaa" yhdynnällä (josta sitten laukeaisi purkkiin). Vaan miehen (tai naisen) pitää runkata koko ajan purkki kädessä, juuri siitä syystä että on tärkeintä saada nuo ekat nesteet purkitettua.

Eli en tiedä vastausta. En tiedä kuinka paljon ennen normaalia siemensyöksyä nuo tulevat, tai voiko mies siis lopettaa kun huomaa tulevansa, ja nuo ekat nesteet ovat jo tulleet.

Mutta LUULEN että ne ekat nesteet helposti tulevat ennen kuin mies tosissaan laukeaa.
 
HappyMama
Tuli vielä mieleen, miten (mies-)gynekologimme selitti asiaa miehelleni. Hän sanoi, että siittiöt siinä ihan ensimmäisessä nesteessä on kuin formulan paalupaikka. Sinne alkuun tunkevat ne vahvimmat, voimakkaimmat, määrätietoisimmat ja parhaiten uivat siittiöt, ne oikein odottavat koska pääsevät lähetämään ja usein ottavat varaslähdön. Sitten siinä "isossa lastissa" uiskentelevat kaikki muut. Eli jos nuo ekat pääsevät munasoluun saakka, hedelmöittyminen on paljon todennäköisempää kuin että jos se koko loppulasti pääsisi sinne.
 
voisiko...
Kiitos vastauksesta HappyMama, tämä oli tosiaankin uutta näkökulmaa ainakin minulle!

Tuskinpa itse olen raskaana, tosin jotain häikkää kierrossani on. Yleensä kiertoni on hyvin tarkkaan joko 23 tai 25 päivää, mutta tänään kiertopäivänä 21 on pientä ruskeaa tuhruvuotoa ollut (anteeksi ällö ilmaisu). Varmaankin stressi pistää sekasin kiertoa. Ja tosiaan, jos raskautta haluaa yrittää, niin ensimmäinen askel on varmasti yhdynnän loppuunvieminen...;)
 
voisiko...
Tuo ajatus itselläkin kävi mielessä, mutta kiinnittymisvuoto on kai yleensä jo noin viikko ovulaatiosta? No, odottelen tässä rauhaksiin ja jos ei menkkoja kuulu niin teen testin ihan vaan varmuuden vuoksi..
 
voisiko...
No myös tänään ollut vaan aivan pienen pientä "tuhrua", siis pikkusormen kynnen kokoinen jälki. Odottelen vielä menkkoja torstaihin tai perjantaihin ja testaan sitten, jos tilanne vaatii... Ilmoittelen sitten, mikä on lopputulos:)
 
voisiko...
No sieltähän ne menkat tuli tänä aamuna... Hmm.. Jotenkin sitä vaan toivoi, että "kohtalo" olisi ottanut ohjat omiin käsiinsä;) Mutta ehkä tämä nyt on ihan hyvä lopputulos kuitenkin tällä kertaa.

Hyvää kesän jatkoa!
 
Mikään ei ole luotettava?
Alkuperäinen kirjoittaja suvari25:
Alkuperäinen kirjoittaja Sannis:
Tohtori.fi sivustolta:
Keskeytetty yhdyntä

Keskeytetty yhdyntä (coitus interruptus) ei varsinaisesti ole ehkäisymenetelmä eikä missään nimessä luotettava keino ehkäistä raskaaksi tulemista. Se perustuu olettamukseen, että siittiöitä ei pääse emättimeen, jos mies kesken yhdynnän tuntiessaan siemensyöksyn lähestyvän vetää siittimensä pois ja antaa siemensyöksyn tulla emättimen ulkopuolelle.

Keskeytetty yhdyntä on erittäin epävarma keino yrittää ehkäistä raskaus. Jo ensimmäisissä siittimen päähän tulevissa ns. liukastustipoissa voi olla miljoonia siittiöitä, jolloin ne pääsevät emättimeen jo heti ensimmäisellä työnnöllä. Näin ollen pelkkä siemensyöksyn estäminen emättimeen ei riitä ehkäisyksi, koska "vahinko" voi olla jo tapahtunut. Usein myös miehen nautinnonhalu saattaa lykätä ratkaisevaa päätöstä ja siittimen pois vetäminen tapahtuu liian myöhään. Erään yhdysvaltalaistutkimuksen mukaan keskeytettyyn yhdyntään turvautuneista pareista 19 % oli kokenut "vahingon" ja nainen oli tullut raskaaksi.

Väestöliiton sivuilta:
Keskeytetty yhdyntä ja "leikittely"
Jo ennen siemensyöksyä miehen peniksestä erittyy liukastetta, ”touhutippoja”. Tämä liukaste sisältää määräänsä nähden hyvin paljon siittiöitä. Vaikka yhdynnässä ei siemensyöksyä tapahtuisikaan, on mahdollista, että siittiösolu on hedelmöittänyt munasolun. Keskeytetty yhdyntä ei muutenkaan ole kovin mukava rakastelussa: koko ajan täytyy olla varuillaan eikä tilanteesta voi täysin nauttia.

Kukin uskoo mitä uskoo, voihan sen maailmansa perustaa yhteen tutkimukseenkin ja unohtaa kaiken aiemmin samasta aiheesta tutkitun.
en usko että touhutipat sisältävät siittiöitä, kyllä siinä on käynyt raskaaksi tulleille niin, että mies ei ole ajoissa vetänyt siitintään pois.

miehen kanssa ollaan käytetty keskeytettyä yhdyntää jo 7 vuotta, enkä ole raskaaksi tullut.


9 vuotta meilläkin toimi keskeytetty yhdyntä. Meillä 2 lasta, jotka molemmat tärpänneet heti ensi yrittämällä. Nyt plussasin maanataina, ei toivottu, siispä keskeytystä mietin kovasti ja sterilointia :/ Ystävä tuli raskaaksi vuoden kuluttua kierrukan asennuksen jälkeen..
 
ottakaa selvää
Alkuperäinen kirjoittaja Mikään ei ole luotettava?;9240735:
9 vuotta meilläkin toimi keskeytetty yhdyntä. Meillä 2 lasta, jotka molemmat tärpänneet heti ensi yrittämällä. Nyt plussasin maanataina, ei toivottu, siispä keskeytystä mietin kovasti ja sterilointia :/ Ystävä tuli raskaaksi vuoden kuluttua kierrukan asennuksen jälkeen..
niin jos EI jalua raskaaksi TULEE käyttää ehkäisyä ja jos taas haluaa täytyy jättää ehkäisyt pois niin helppoa se on eikös tuota teille jo koulussa opetettu vai lähettelittekös lappusia toisillenne terveysopintunnilla kun noista oli puhe,niinhän ne tytöt kikatteli ja nyt eivät tiedä lisääntymisestä MITÄÄN
 
Mursu
Exäni käytti keskeytettyä pari vuotta ilman, että raskauduin. Muut menetelmät eivät sopineet eikä hän halunnut käyttää kumia. Häneltä ei tosin tullut lainkaan touhutippoja, ei koskaan pisaraakaan. Sanoi että näin on ollut aina. Olikohan hän joku poikkeava tapaus?

Hän oli kyllä myös äärimmäisen varovainen, minun mielestäni rasittavuuteen asti. Rakastelu oli minulle sen takia hyvin epätyydyttävää. Hän uitti nakkiaan silloin tällöin muutaman työnnön ajan ja räpelsi minua muuten suulla. Käytännössä melkein pelkästään niin. Ja hän veti nakkinsa kokonaan ulos jo monta minuuttia ennen kuin siemensyöksy oli tulossakaan. Runkkasi sitten siinä vieressä pitkään ja otti mällit käteensä. Tympeä kokemus. Häntä ei kuulemma häirinnyt.
 
11 vuotta
Meillä keskeytetty toiminut koko yhdessäoloajan, eli 11 vuotta. Kaksi lasta, jotka tärpänneet heti, kun lasti laskettu sisään ja kolmas mahassa, joka tärppäsi niin ikään kerrasta.
Meillä mies ilmeisesti osaa hommansa, tarkka mies, insinööri kun on :)
 
höh
Tämä ei ehkä kuulu nyt tälle palstalle, mutta en oikein tiennyt mihin tästä kirjoittaa... Miten se nyt on, osaako joku sanoa voiko keskeytetystä yhdynnästä tulla raskaaksi? En kaipaa saarnoja ehkäisystä, koska olen sellaisessa tilanteessa, että vauvan saaminen olisi ihan ok. Viime aikoina vauvahaaveet on alkaneet pyöriä enemmänkin mielessä... Olemme kuitenkin toistaiseksi käyttäneet vielä kortsua, lukuun ottamatta tuota yhtä kertaa. Harrastin poikaystäväni kanssa keskeytettyä yhdyntää kiertopäivänä 6, kun kiertoni on yleensä ollut 23 tai 25 päivää. Onko kellään tietoa, tuleeko siittiöitä ulos ennen varsinaista siemensyöksyä?

Minä olen lukenut jostain seksivalistus kirjasta, että miehiltä tulee spermaa jopa ennen siemensyöksyä. Mutta tiedä sitten miten asia on?
Itse olen harrastanut 2 vuotta suojaamatonta seksiä kumppanini kanssa, niin ettei siemensyöksy ole tullut sisään ja joskus harvoin myös niin että tulee sisään. (viime aikoina melko usein jälkimmäisesti) Mutten vieläkään ole raskaana.
Olemme kumpikin sillä mielellä että jos vauva on tullakseen, se olisi ihana yllätys, muttei vieläkään ole "tärpännyt", nyt olemme alkaneet jutella josko aloittaisimme ihan kunnolla yrittämään :)
 
Viimeksi muokattu:
11 vuotta
Exäni käytti keskeytettyä pari vuotta ilman, että raskauduin. Muut menetelmät eivät sopineet eikä hän halunnut käyttää kumia. Häneltä ei tosin tullut lainkaan touhutippoja, ei koskaan pisaraakaan. Sanoi että näin on ollut aina. Olikohan hän joku poikkeava tapaus?

Hän oli kyllä myös äärimmäisen varovainen, minun mielestäni rasittavuuteen asti. Rakastelu oli minulle sen takia hyvin epätyydyttävää. Hän uitti nakkiaan silloin tällöin muutaman työnnön ajan ja räpelsi minua muuten suulla. Käytännössä melkein pelkästään niin. Ja hän veti nakkinsa kokonaan ulos jo monta minuuttia ennen kuin siemensyöksy oli tulossakaan. Runkkasi sitten siinä vieressä pitkään ja otti mällit käteensä. Tympeä kokemus. Häntä ei kuulemma häirinnyt.

kuulostaa tosi tympeältä :) meillä mieheltä tulee ihan runsaasti touhutippoja ja siittimen vetäisee ulos ihan viime hetkellä, jolloin laste menee lakanoille, selkään tms. Rasskautunut olen vaan, kun on haluttu ja silloin aina kertalaakista. Itse en usko touhutippateoriaan, vaan pikemminkin siihen, että joiltain miehiltä spermaa erittyy jo ennen varsinaista siemensyöksyä tai sitten siittiöitä on jäänyt lymyilemään johonkin edellisen kerran jäljiltä tai sitten mies ei tarpeeksi ajoissa vetäydy. Eniten uskon tuohon viimeiseen vaihtoehtoon.
 
Viimeksi muokattu:
Nopu
Touhutipat eivät sisällä siittiöitä. Siitähän on tehty jo tutkimuskin. Kyllä se on ollut miehen vika että raskaaksi tulee keskeytyssä yhdynnässä - ei olla liian tarpeeksi ajoissa sitä kalua sieltä olla otettu pois vaan jatkettu niin kauan, että spermaa on tullut jo.
 
äh
Eikö se loppujen lopuks oo aivan sama, sisältääkö touhutipat siittiöitä vai ei? Mielestäni aikuisen ihmisen tulisi ymmärtää, ettei keskeytetty yhdyntä ole kunnollinen ehkäisykeino. Ystäväni vaihtoi ehkäisylaastarit keskeytettyyn yhdyntään ja tuli ensimmäisestä kierrosta raskaaksi ja mielestäni on aivan sama, että vetikö mies peniksensä ulos liian myöhään vai onko touhutipoissa siittiöitä, raskaaksi tuli ystäväni kuitenkin. Heillä on onneksi sentään tarjota lapselle hyvät olosuhteet, mitä kaikilla ei ole.
 
sippomies
Alkuperäinen kirjoittaja keskeytetystä;9199333:
Jostain luin (olisiko ollut joku Kari Heusalan artikkeli) että nämä touhutipoista syntyneet vauvat eivät ole mitään touhutippavauvoja vaan mies ei ole arpeeksi aikaisin vetänyt siitintään pois emättimestä (ns. näkymätön siemensyöksy). Meillä tämä em tapahtuu taatusti tarpeeksi aikaisin ja keskeytetty on toiminut ehkäisynä vuosia! Ja huom meilläkin on kaksi lasta jotka ovat saaneet alkunsa heti kertalaakista kun on viety loppuun asti eli missään nimessä ei ole kyse mistään hedelmättömyydestä jos tämä "ehkäisy" toimii.

On erittäin eptodennäköistä että ap olisi raskaana.
Touhutipoissa ei ole siittiöitä. Miehenä voin sanoa, että ongelma on siinä, että pidän siitintä liian kauan emättimessä tai olet liian kiihottunut. Silloin voi tulla myös jo aivan aitoa siemennestettä, ilman varsinaista siemensyöksyä. Ei tämä on se ongelma. Varsinainen orgasmi tulee ja sen vedät pois liian myöhään tai sitten kiimassa vain siementä tulee liian aikaisin jos olet ollut masturboimatta tai ylipäänsä kauemmin laukaisematta.
 
Seksiä
Pakko myöntää, että vaikka järki sanoo, ettei lapsen saaminen juuri nyt olisi välttämättä paras vaihtoehto, tunteet sanoo jotain ihan muuta... Olen "jo" 26-vuotias, joten kyllähän ikäkin alkaa vaikuttamaan, tuntuu aivan kuin kroppa haluaisi jo lapsen, mutta pää ei ole ihan vielä samaa mieltä;)

Mutta kyllä järkeilin itsekin niin, että aika epätodennäköinen tuo raskaus nyt olisi. Kunhan elättelin toiveita, että jollain olisi toisenlaisia kertomuksia...:)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä