Raskaana, kipuja, en uskalla olla töistä pois

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raskaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raskaana

Vieras
Omistan 50% yrityksestä, ja meitä on siis vain kaksi työntekijää. Jos minä jään pois ennen äitiyslomaani, toinen osakas joutuu tekemään minunkin työni ja se tietää hänelle vähintään 10-tuntisia työpäiviä... Siinä sitten ravaan päätteen ja vessan välillä, työkaverini hoitaa onneksi asiakkaat joten minä keskityn vain tietokonehommiin. Kuitenkin, minulla on ollut pidemmän aikaa jotain pientä kremppaa ja kipua joka päivä, vk 28. Yritetään silti tässä painaa vielä..
En senkään takia haluaisi olla pois, koska sijaista ei yksinkertaisesti saa, ja yrityksen toinen osakas on pienten lasten äiti, ja hän varmaan haluaa päästä ajoissa kotiin. Mitä ihmettä teen :/

Niin, eihän sillä väliä. Pienen lapsen henki vs. yhtiökumppani....Luulisi hänen äitinä ymmärtävän.

Tässä kun ei ole kyse sinusta, vaan tosiaan siitä pienestä ihmisestä, joka sisälläsi kasvaa. Vedä itsesi piippuun, niin ei kasva enää.

Jos et sä pysty nyt olemaan pois töistä nii miten pystyt sitte ku jäät äitiyslomalle, kuka sun hommat sillon hoitaa? Etkö pysty ottaan niitä paperihommia kotiin ja näpytellä niitä siellä kun tuntuu paremmalle? Kannattaa ihan oikeesti ottaa vakavasti noi kivut, ettei käy huonosti.

Kyllä sun täytyy vaan itse tehdä se päätös, että mikä on oikeasti tärkeää - asiat tärkeysjärjestykseen!

Vaikka pahalta tuntuukin yrityksen tai yhtiökumppanin puolesta niin eiköhän sun ja pienen hyvinvointi ole tärkeämpää?! Töitä ehdit painaa taas myöhemminkin, nyt keskityt vaan itsesi ja lapsesi hyvinvoinnin turvaamiseen :)

Miten ihmeessä ajattelit yrityksen hoitaa kun tuo lapsi on syntynyt jos sijaista ei saa ja toimistolla on pakko olla?

Nyt on vaan otettava tilanne sellaisena kuin se eteen tulee ja etsittävä ne ratkaisut. Tilaa lääkärille aika, vaikka yksityiselle ja selvitä tuo oma kuntosi ja lääkärin suhtautuminen siihen työntekoon.

Sitten on sen mukaan mentävä. Raskauden aikana on aika normaalia juosta vessassa, mutta kivut eivät ole normaaleja. Langaton yhteys kotiin ja sieltä töiden teko?

Alkuperäinen kirjoittaja alastulossa mättää;25051546:
Jos et sä pysty nyt olemaan pois töistä nii miten pystyt sitte ku jäät äitiyslomalle, kuka sun hommat sillon hoitaa? Etkö pysty ottaan niitä paperihommia kotiin ja näpytellä niitä siellä kun tuntuu paremmalle? Kannattaa ihan oikeesti ottaa vakavasti noi kivut, ettei käy huonosti.

Tätä mäkin ihmettelen. Ettekö ole mitenkään varautunut tilanteeseen? Tuntuu, että aika harva on kuitenkaan koko raskausaikaa töissä.