Raskaana(ko) apua.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ajatukset sekaisin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mulla sama ongelma. abortti taitaa olla ainoo vaihtoehto. en haluis tehä sitä. miten mun pää kestäis semmosta. 3 lasta löytyy jo ja ei sais tulla lisää. koko suku ja mies vihais mua ja syyttäis mut vaikka ehkäisy petti. itkettää jo valmiiks vaikken oo testiä tehny. tiedän silti jo että oon raskaana 90% varmuudella. menkat ei oo alkanu ja mulla on semmonen fiilis. ahistaa ja oon ihan sekaisin. en millään osaa päättää mitä teen? pelottaa niin etten edes uskalla ostaa testiä. =(

ehkikseen voisin mennä...ehkä.

En mäkään haluais edes ajatella aborttia.
Mutta pelkään miten ihmeessä tulisin toimeen yksin. Ensimmäinen lapsi olisi siis mulle.

Todella väärin olisi syyttää sua ehkäisyn pettämisestä!

Aika moni muukin tulee toimeen yksin vaikka olisi useampiakin lapsia.

Joo. Mutta ilman minkäänlaista tukiverkostoa?
Sen tärkeydestä kun jokapaikassa toitotetaan.

Kaitpa tietenkin jotain apua saa viralliselta taholta ja "pääsee" sossun tarkkailtavaksi :(

Ap, ei niitä mahdottomia tukiverkostoja ole kaikilla muillakaan ja silti pärjäävät. Asennekysymys B) Lapsen myötä tulee varmasti paljon myös uusia ystäviä ja rahallista apua saa kelalta ainakin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mikäs kiire tässä enää?

Ai miten niin enää? :o

No. Vahinko on tapahtunu jo. Ei se testin tekemällä häviä.

Siis. Olen melkein 100 % varma että olen raskaana, jos en ole niin ihmettelen suunnattomasti mistä oireet tulis :O

Ei häviä ei, mutta onhan sinun joka tapauksessa yhteys johonkin otettava, päätät sitten mitä hyvänsä lapsen suhteen. Mitä nopeammin, sen parempi.

Olishan se, kun vaan tietäis mitä tekis.

Ei kaikilla varmaan niitä tukiverkkoja ole, mutta uskoisin melkein kaikilla muilla olevan edes joitakin ihmisiä elämässä joilta voi saada apua hätätilassa.
Enkä oikein jaksa uskoa siihenkään että ystäviä ilmaantuisi odotuksen myötä.
No, osittain tietenkin omaa valintaani kun ei sitä lähipiiriä ole olemassa.
:(

Ei minullakaan ole sukua eikä ystäviä liiemmälti ympärillä silti toivon lasta.
Olisiko missään mitään lapsenhoito/apu rinkiä?
Voisin itse kovin mielelläni käydä hoitamassa muutaman tunnin viikossa vauvaa, vaikka että äiti saisi sen aikaa nukkua tms.
Onko tällästä järjestettyä toimintaa missään?

Lisäystä vielä:
Jos tukiverkoston puute on ratkaiseva asia kun mietit mitä tehdä niin kannattaa alkaa selvittämään mitä on saatavilla.

Mitenkäs esimerkiksi tukiperheet?
Voisiko sellaista hakea jo ennen lapsen syntymää?