Raskaana(ko?)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minaaaaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minaaaaa

Vieras
Mulla on nyt tällänen tilanne päällä että uskon aika varmasti olevani raskaana.
Viimeiset kunnon kuukautiset ovat olleet huhtikuun alussa, sen jälkeen seuraavien kuukautisten aikana tuli ehkä 1-2 päivää erittäin niukkaa vuotoa jota ei kyllä voi kutsua kuukautisiksi. Nyt taas kun olisi pitänyt tulla kuukautiset, ei tule mitään!
Kun paperilla pyyhkii paperiin tulee vain vähän jotain ruskeaa ehkä joskus vähän limaista "klönttimäistä" tavaraa.

Aloin epäillä tätä jo noiden ekojen outojen "menkkojen" aikana kun alkoi tulemaan raskauden oireitakin: huimausta, hirveää turvotusta ja ilmavaivoja, huimausta ja nenän tukkoisuutta.
No, tein Apteekin testeillä kaksi testiä muutaman päivän välein ja molemmat näytti negaa.
No ajattelin että väärä hälytys, mutta sitten nämä oireet vain voimistuivat ja menin muutaman viikon päästä ekoista testeistä labraan tekemään siellä pissakokeen: Nega sekin.
Tässä vaiheessa uskoin jo että en varmastikaan ole raskaana.

Kuitenkin nämä oireet ovat jatkuneet ja nyt taas kun normaalien kuukautisten olisi pitänyt tulla niin paperiin tulee vain välillä ruskeaa.
Mitä tästä nyt pitäisi ajatella?

Jos haluaisin tehdä verikokeen (kun ilmeisestikään nuo virtsatestit eivät minulla toimi) kannattaako kääntyä ihan työterveyslääkärin puoleen vaiko voiko neuvolaankin ottaa yhteyttä lääkärille?
En ole koskaan ollut raskaana tai epäillyt, joten en oikein tiedä miten menetellä jotta pääsisin ottamaan verikokeen? Ja miltä tämä teistä vaikuttaisi, voiko nämä oireet johtua jostain muustakin?

Hei!
Yhtyisin edelliseen. Tuntuu oudolta, ettei testit jo olisi näyttäneet plussaa, jos raskaana olisit. Oletko mahdollisesti käyttänyt pillereitä ja jättänyt ne pois vasta, esim silloin edellisten menkkojen aikoihin? Itselläni samantapainen tilanne, edelliset menkat huhtikuun puolessa välissä, jätin samalla pillerit pois, nyt olisi pitänyt menkkojen jo tulla , hieman jotain ruskeaa ja ihan kirkasta limaa paperiin jäikin parina päivänä, siinä se. Enkä ole raskaana (kaksi raskautta jo kokenut olen), ainakin näin uskon.

Syön tälläkin hetkellä pillereitä.
Mutta minulle kävi vahinko edellisen levyn kanssa, unohdin yhden pillerin yli 24h tuntia.
Siitä lähtien kun olisi pitänyt tulla normaalit kuukautiset, on tullut vain yhtenä päivänä pientä vuotoa?

Sori vaan, mutta raskauden todennäköisyys on kyllä tosi pieni jos olet unohtanut ottaa yhden pillerin mut muuten syönyt ihan normaalisti pillereitä. Ja jos vuotoa on tullut ja testit näyttää negaa, niin tuskinpa olet raskaana oireista huolimatta. Käy lääkärissä jos tuntuu että oireet jatkuvat. Kuvailemasi oireet voi olla merkki tosi monesta muustakin kuin raskaudesta(ei siis mistään vakavasta välttämättä, älä säikähdä! :))

mulla on vähän sama homma.. paitsi että mulla jäi vähän enemmän pillereitä väliin ja mulla on ollu kaks viikkoa mensut myöhäs, eikä niitä näy vieläkään... outo olo on ollu jo jonki aikaa.. tuntuu kuin maha olisi turvonnut, aluksi oli vähän samanlaiset oireet kuin menkat olis alkamas... nyt rinnat on ollu aristavat. oon tehny muutaman apteekin testin ja ne on näyttäny negatiivista.. voinko olla raskaana???

Ap, et erittäin todennäköisesti ole raskaana. Minulle kävi pillereiden kanssa sama juttu pari vuotta sitten; ei menkkoja, raskausoireita aina aamupahoinvoinnista huimaukseen, painnonnousua ja rintojen kipeytymistä. Mulle tuli myös supistuksen kaltaisia vatsakipuja (tietän tän kun raskaana ovat samanlaisia) ja kaikenlaista muuta outoa. Oireet kestivät kuukausitolkulla, mut olivat vaan jotain hormonihässäkkää.

Joten ota rauhallisesti. Usko pois, jos olisit raskaana, niin kyllä sen vaan tietää.:)

Yhteistyössä